Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Hastigheten betyder inte mycket men lite

Av roboguy - 11 augusti 2010 19:39

Jag gjorde nyss en hastighetsmätning på Bredbandskollen.se och det brukar i vanliga fall vara dystra resultat. Jag kommer aldrig upp i någon bra hastighet och vanligtvis brukar jag vara "nöjd" om jag får över två mbit/s. Men man ska inte ha för höga förväntningar när man har mobilt bredband. Som alla vet så kör ju operatörerna med hastigheter i reklamen som de inte har möjlighet att leverera.


Men i dag blev jag förvånad. Jag uppmätte mitt absolut bästa resultat någonsin. 


4.60 Mbit/s fick jag på "ta emot". Wow! Så bra hastighet har jag aldrig någonsin haft. Underbart.

Att ta emot är dock lite sämre än vad det har varit tidigare. I dag fick jag bara 0.96 Mbit/s- det brukar ligga på ungefär en mbit. Men så länge jag har en hastighet på 4 mbit är jag mer än nöjd, fast jag borde egentligen vara missnöjd då jag ska "ha" hela sju mbit med det abonnemang jag har från Tele2. Och inte nog med det, Tele2 erbjuder också en hastighet på 16 mbit, men det kan jag bara drömma om! 


Nåja nu ska jag ju inte klaga. Som sagt, jag är överjävligt nöjd med 4.60 mbit:)



Den här trailern är underbar. Jag ska se Tekken-filmen så snart som möjligt. 


http://www.youtube.com/watch?v=st6dHmDSkhY&feature=related


Jag har en hel del filmer som ligger och väntar på mig. Frågan är bara när man ska hinna se allesammans. I-landsproblem, javisst. Men det är irriterande att man inte är lite bättre på att se filmerna som man ändå har. 

 
 
Ingen bild

Tele2

13 augusti 2010 13:27

Hej Roboguy,

Hastigheterna på mobilt bredband är upp till hastigheter och påverkas av ett flertal faktorer runt omkring en som till exempel antalet användare samtidigt av nätet, mängden data som skickas i området, avståndet till masten samt terräng mellan dig och masten.
Vi är däremot väldigt glada att läsa att hastigheten du uppnått nu är mycket bättre än tidigare då vi vill att våra kunder ska få så hög hastighet som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2.

roboguy

16 augusti 2010 15:54

Hej Michaela!

Jag blev lite förvånad över att se en kommentar från Tele2 på bloggen:) De där faktorerna som du skrev om känner jag till, och det är nog framför allt avståndet från masten som har påverkat min hastighet tidigare. Jag vet inte vad som har hänt och vad det beror på att hastigheten nu har ökat för min del, men jag är mycket, mycket nöjd med Tele2.

Hälsningar, Roboguy!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards