Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

The A-team 2010

Av roboguy - 16 augusti 2010 23:51

Jag tittade nyss på The A-team och hur gärna jag än vill säga att den var riktigt bra så kan jag inte göra det. Om den hade kommit för några år sedan hade jag förmodligen inte haft några invändningar, men som läget är numera så måste jag tyvärr säga, hur gammal jag än må låta, att filmen kunde ha lugnat ned sig lite. De kör på i hundrafemtio knop redan från bildruta ett, och det är ytterst få gånger som filmen tillåter sig att stanna upp. Och det smäller ordentligt hela tiden och egentligen så tror jag inte att det är tyst i hörlurarna ens i sammanlagt två sekunder- och då överdriver jag inte. 


Jag ska krypa till korset direkt och erkänna att jag aldrig var något stort fan av The A-team när tv-serien sändes i Sverige. Några avsnitt då och då, när man inte hade något bättre att sysselsätta sig med, så tittade jag. Det gör ingenting för mig att de nu har återinfört "serien" och bytt ut skådisarna- det hugger inte till i hjärtat av sorg och saknad över att se te.x Liam Nesson som Hannibal, och vad beträffar de andra karaktärerna Face och  Murdock så saknar jag definitivt inte originalskådisarna. Murdock är i den här uppdateringen en riktig galning, eller pajas om man så vill, och jag tycker om honom. Den enda av karaktärerna som jag inte tycker riktigt om är han som fick den tunga uppgiften att ersätta Mr T. Men jag tycker att Quinton Jackson gör ett bra jobb i alla fall, och det hade kunnat vara så mycket värre. Han gör det hyfsat bra åtminstone och all heder åt honom för det- men varför var det nödvändigt att han skulle ha genomgått en "omvändelse" under den korta tid som han var frihetsberövad? Det var bara onödigt. Det tillförde inte heller filmen något ens. 


Nej, det är inte skådisarna som jag har några större invändningar mot ( fast Jessica Biel kunde också ha blivit bortplockad eller haft en ännu större betydelse ) utan det är framför allt det jag skrev i början: det är action, onliners och vändningar i stort sett hela tiden! Det går undan, och det går undan i en hiskelig fart så man hinner knappt hämta andan och när filmens eftertexter rullar så sitter man nästan och flåsar som att man hade varit ute och sprungit tre mil. Okej, jag överdriver, lite. Gamla farsan hänger inte riktigt med i svängarna, ibland;P


Men tummen upp för två av de mest bärande actionscenerna i den här filmen- den i stridsvagnen som de flyr i när Herculesplanet blir nedskjutet och i slutet, i containerna. Wow. Överdriva, javisst, men det passar perfekt in i den här flimen. Jag gillade också scenerna vid Koningsbanken, men sådana scener har man nog ändå sett tidigare, men den var också snyggt gjord. 


Jag ser gärna att det kommer en fortsättning på det här, men de kan gärna lugna ned sig en smula i uppföljaren. Det behöver inte vara full fart från första stund;P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards