Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av roboguy - 19 augusti 2010 17:48

Enligt vad jag har läst på svt.se så ska det tydligen räcka med att vistas utomhus i bara en minut för att dämpa blodtryck, puls och stresshormoner?! Då borde jag ta mig ut i en minut så att jag också blir lugnare och harmonisk;D


Annars har jag ägnat den här torsdagen åt att läsa klart Låt barnen komma till mig av Mikael Bergstrand. Boken var mycket välskriven, men tyvärr var själva deckarintrigen inte den allra bästa. Bergstrand ägnade mer utrymme åt att beskriva partiet som förekommer i boken, Humanistiskt alternativ, som tar hand om ensamma barn och andra flyktingar. Alltsammans utspelar sig i Malmö och det nystartade partiet får draghjälp av en känd kvinnlig skådespelare, som naturligtvis inte har alltför rent mjöl i påsen. 

Men jag rekommenderar ändå boken för den är inte alls så dålig. 

Av roboguy - 19 augusti 2010 00:31

Äntligen! Hurra, fantastiskt, wunderbart. Äntligen får vi alltså svaret på frågan som hela mänskligheten har ställt sig ända sedan tidernas begynnelse ( för det här måste ju ha gällt även på den tiden som människan drack ur ymnighetshorn och bodde i grottor?): Varför blir en människa snyggare efter att man har druckit öl?!



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7638995.ab


Och så tycker man ju att forskare slösar bort pengar, tid och kraft på oviktiga saker? 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards