Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av roboguy - 26 augusti 2010 23:58

Det talas ju oftast om vilka fördelar man har som kille, att man automatiskt har rätt till högre lön och att man ses som "bättre" i samhällets ögon om man är av manligt kön, och visst, så är det i många fall.

Men på en punkt ( säkert betydligt fler också förstås ) så är det mycket bättre att vara tjej! Och det är på Internet, och framför allt på communitys såsom Bilddagboken eller vad som helst. Som tjej behöver man bara lägga upp en bild, oftast spelar det inte någon roll vad det är för bild men en avgörande fördel är förstås om det handlar om en lättklädd eller bild med tydlig sexinriktning, så har tjejens konto snart översvämmats av svar och kommentarer. Det här gäller naturligtvis inte alla tjejer, men faktum kvarstår- är man tjej har man avsevärt enklare att locka till sig kommentarer och människor som skriver. 

Så upplever jag att det förhåller sig i alla fall och oavsett alla andra orättvisor, som gäller både för män och kvinnor, så kvarstår faktum. Man måste skriva en sjuhelvetes intressant text eller ha något att säga som retar gallfeber på många om man ska ha en rimlig chans att få samma uppmärksamhet som kille på communitys. En annan fördel är naturligtvis om man ser bra ut, och på det sättet kan locka till sig läsare/tittare osv. 


Jag vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här egentligen, men jag behövde väl mest avreagera mina tankar någonstans.


Snart är det lördag. Kusinen ska gifta sig. Är nervös och lite orolig- trots att det inte är jag som borde vara det. Det är väl ändå de som ska gifta sig som ska vara nervösa och spända?! Trots det kan jag ändå inte låta bli att vara nervös inför evenemanget. Det kanske mest beror på att jag aldrig har varit på ett bröllop tidigare? Ja, förmodligen bottnar en del av min nervositet i att jag inte riktigt vet hur ett bröllop fungerar, hur det går till, hur man ska förväntas reagera och uppföra sig vid olika situationer osv. Som vanligt använder jag filmer som inspirationskälla. Det fungerar väl sådär, på grund av att filmer trots allt egentligen inte visar upp något verkligt bröllop och jag misstänker att det finns vissa skillnader mellan hur te.x amerikaner och svenskar gifter sig. 

Nåja det ska väl bli spännande trots allt. Om inte annat så har man ju lärt sig, återigen genom filmer, att tjejer brukar vara sådär extra romantiskt lagda när de är på bröllop. Så vem vet vad som kan hända?;)

Av roboguy - 26 augusti 2010 18:16

Oj, vad många härliga filmnyheter det har dykt upp i dag. Eller vad sägs bara om att HULK HOGAN kan vara aktuell för att medverka i en eventuell uppföljare till The expendables?! Och Stallone verkar inte ge sig med enbart detta utan han vill dessutom få med The Rock, Vin Diesel och "original"-Mr T;D Dessutom, som om inte detta skulle vara tillräckligt för att lösa in biljett för den kommande uppflöjaren, så ska ju Van Damme vara med och Bruce Willis ska vara huvudskurken! Härliga tider att vänta med andra ord, mycket härliga tider stundar. 


Och enligt Moviezine så ska dessutom snygga Kristen Bell dyka upp i Scream 4. Det ska dock inte röra sig om någon stor roll, men i alla fall. Inte för att jag på något sätt vill påstå att det behövs ytterligare en Scream-film, men en liten tröst är det ändå att Bell kommer att finnas med i ett litet hörn. 

Av roboguy - 26 augusti 2010 09:40

Mycket intressant nyhet- att Saw-skaparen James Wan ska göra Nightfall! Det är intressant på grund av att jag tror att Wan passar utmärkt för det jobbet och jag hoppas att det blir en mycket dyster och våldsam filmatisering;d






http://www.moviezine.se/artikel/5441-saw-skapare-gor-vampyrfilm

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards