Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av roboguy - 27 augusti 2010 18:29

Fredagkväll, och man försöker slappna av lite, men det går trögt, många tankar som snurrar omkring som ilskna bin, och mest av allt handlar tankarna om kusinens bröllop imorgon som jag inte har någon lust att gå på men som jag är så illa tvungen att närvara på;P 


Andra tankar är desto mer angenäma för de handlar, som vanligt, om en idé till en film som förmodligen bara kommer att fortsätta vara idéer för alltid. Men man kan ju drömma lite i alla fall. För att göra en film så behöver man ha lite tekniskt kunnande, men det saknar jag. Jag är extremt dålig på att jobba med redigeringsprogram, så jag skulle behöva någon som behärskade sådant. Dessutom behöver jag någon som kan hantera videokameror. Jag har en kamera, som är både ny och som har bra kvalla, men jag vet inte hur man får den att fungera med datorn:/ Så jag har en hyfsat ny kamera som står oanvänd för jag har ingen aning om hur den fungerar. Så, tekniskt kunniga människor skulle behövas om mina filmplaner skulle bli av någon gång. Men jag tror att jag får fortsätta drömma istället. Det brukar aldrig bli något av alla mina planer ty mitt tålamod är väldigt begränsat och jag slutför inte mycket av sådant som jag har planerat. 


Nej nu ska jag försöka styra upp resten av fredagskvällen och försöka hitta någon bra film som man kan titta på. 

Av roboguy - 27 augusti 2010 13:35

" Filmdagarnas mest underhållande film blev utan tvekan "Piranha 3D". Alexandre Aja älskar verkligen skräckgenren och det visar han återigen upp i denna "remake". Tänk dig originalversionerna och lägg sedan till en stor dos med humor och mycket överdriven slakt/blodbad. Ja, och så får man givetvis se tuttar i 3D samt manliga och kvinnliga könsorgan som råkar illa ut och allt presenteras med glimten i ögat. Aja försökte aldrig anpassa sig till dagens skräckfilmer utan satsade helt och hållet på att gäcka med den moderna skräckgenren istället. Resultatet blev därför en grymt underhållande skräckkomedi."


Om jag vill se Piranha 3D?! Jösses, ja det vill jag väldigt gärna! Och på den här beskrivningen av filmen så låter det som att jag kommer att fullkomligt älska filmen dessutom;D Lite dåligt är det förstås att den ska vara i 3D, men man får ta det dåliga med det som är bra!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards