Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Boom Boom

Av roboguy - 27 augusti 2010 18:29

Fredagkväll, och man försöker slappna av lite, men det går trögt, många tankar som snurrar omkring som ilskna bin, och mest av allt handlar tankarna om kusinens bröllop imorgon som jag inte har någon lust att gå på men som jag är så illa tvungen att närvara på;P 


Andra tankar är desto mer angenäma för de handlar, som vanligt, om en idé till en film som förmodligen bara kommer att fortsätta vara idéer för alltid. Men man kan ju drömma lite i alla fall. För att göra en film så behöver man ha lite tekniskt kunnande, men det saknar jag. Jag är extremt dålig på att jobba med redigeringsprogram, så jag skulle behöva någon som behärskade sådant. Dessutom behöver jag någon som kan hantera videokameror. Jag har en kamera, som är både ny och som har bra kvalla, men jag vet inte hur man får den att fungera med datorn:/ Så jag har en hyfsat ny kamera som står oanvänd för jag har ingen aning om hur den fungerar. Så, tekniskt kunniga människor skulle behövas om mina filmplaner skulle bli av någon gång. Men jag tror att jag får fortsätta drömma istället. Det brukar aldrig bli något av alla mina planer ty mitt tålamod är väldigt begränsat och jag slutför inte mycket av sådant som jag har planerat. 


Nej nu ska jag försöka styra upp resten av fredagskvällen och försöka hitta någon bra film som man kan titta på. 

 
 
Tanja och Selma

Tanja och Selma

27 augusti 2010 18:35

Titta in på vår blogg och se vad du ctyker! Koommentera gärna om du ser något du gillar, eller inte gillar kanske:)

http://tanjaselma.blogg.se

 
Ingen bild

Woaska

29 augusti 2010 01:39

Hade jag känt dig i verkliga livet och inte bara över internet hade jag helt klart ställt upp på den tekniska biten, även om jag inte är så kunnig inom redigeringsprogram. Men det är aldrig försent att lära sig! :)))

roboguy

31 augusti 2010 14:50

Kan du se mina svar här?:)

Jag tar med dig i beräkningarna- om min film verkligen blir av så skulle jag inte tveka att skicka råmaterialet till dig så du kunde redigera det, med min hjälp över msn eller telefon tex haha:)

 
Ingen bild

Woaska

14 september 2010 09:53

Har jag redan kommenterat detta? :D

Haha, det är en snäll tanke men jag kan inte alls mycket om redigering inom film. Allt jag vet är hur det kan klippas ihop och hur man kan ändra brightness/contrast m.m., lägga in musik. :D

roboguy

14 september 2010 14:44

Du vet mer än vad jag gör om hur man redigerar i alla fall och innan filmen är färdig så har du förmodligen hunnit lära dig ännu mer;) Jag har ingen aning om hur man lägger in musik te.x så det är en värdefull kunskap redan nu. Det enda dåliga är väl att du förmodligen inte kommer att våga se filmen, för om den någonsin blir gjord så kommer det att bli en chockerande film, på riktigt;) Den lär inte få visas på bio åtminstone haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards