Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av roboguy - 31 augusti 2010 23:52

Det är otroligt så fort sommaren går och sen sitter man och väntar på nästa sommar en hel vinter, och när det väl är sommar igen så är den över alldeles för snabbt:/ September om knappt tio minuter och man kan fråga sig: var tog sommaren 2010 vägen egentligen? Inte för att min sommar var sådär överdrivet minnesvärd egentligen, men man kommer att sakna värmen och den underbara känslan av att kunna gå barfota i gräset och bara njuta av stillheten!

Nu är mörker, kyla och snart snön här. Fy fan!

Av roboguy - 31 augusti 2010 18:49

Inte för att vara sådan, men när PC för alla listar tio datornördar som förändrat världen så lyser kvinnor med sin frånvaro! Kanske dags för en kvinna att kavla upp ärmarna och göra något och hamna på en sådan här lista i framtiden?!




http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.309045/10-datornordar-som-forandrade-varlden/5

Av roboguy - 31 augusti 2010 17:37

Jag har inte varit så intresserad av Steven Spielbergs kommande film War Horse, men ju mer jag läser om den så låter det som att det mycket väl kan bli en intressant och sevärd film.


Ser mycket fram emot Tintin: Enhöringens hemlighet också!


http://www.moviezine.se/artikel/5476-inspelningsbilder-fraringn-spielbergs-war-horse

Av roboguy - 31 augusti 2010 14:41

Om man inte trivs med hur man har det- då ska man göra något åt det. Det låter ju väldigt enkelt, javisst. Men om man inte har en aning om hur man ska bära sig åt för att uppnå förändring? Kan man verkligen förändra den man verkligen är? Jag har kommit underfund med att jag har extremt dåligt självförtroende, att jag är blyg och tafatt men att jag maskerar detta genom olika åtgärder. En sådan sak kan vara att jag skrattar och flinar fånigt åt nästan allt som någon säger. Det måste se ganska löjligt ut. " Har du sett den där filmen?" frågar någon. "Jaa" svarar jag med emfas, skrattar/ler och hoppas att personen uppfattar mig som trevlig. 

En annan sak som är väldigt mycket jag är- nervositet, nojighet, orolighet. Det går inte en dag utan att jag är orolig och nervös över något, stort som litet. Som i dag te.x så har jag oroat mig för att Janna är sjuk. Det på grund av att Janna kräktes två gånger på kort tid. Det beror förmodligen på att hon har ätit något olämpligt. Det kan ha tusen olika förklaringar. Men vad gör jag? Jag ringer till mor och säger att hunden har kräkts två gånger på kort tid, är hon döende? Nej då, svarar mor. Inte då, sluta noja nu! Uppfattat kapten!

Då kommer nästa sak- Internet går väldigt långsamt för stunden. Vad kan det bero på? Jo, jag har ju mobilt bredband och det finns tusen förklaringar till varför Internet går segt. Att det är väldigt många andra användare som är inloggade just nu, till exempel. Men vad tror min hjärna att det handlar om? Virus, naturligtvis. Det beror på virus och nu måste jag genomsöka datorn, kolla vad som går ovanligt långsamt ( hmm den där Youtube-klippet som jag tittade på gick långsamt att ladda upp-virus?) och så måste jag leta efter ett virusprogram och jag måste fråga någon kunnig person om hur man gör ditt och datt... Fast, som sagt, förklaringen kan vara så enkel som så att det handlar om att det är många användare online samtidigt som jag, eller för att det helt enkelt är ganska dålig täckning för tillfället på grund av att det är dåligt väder här. 


Det är jävligt påfrestande och jobbigt att vara neurotisk och nära till panik och stress var och varannan sekund. 


Hur gör man för att förändra sådant? Kanske kognitiv terapi vore något för mig?

Av roboguy - 31 augusti 2010 13:36

Tisdagen har börjat ganska småsegt och jag tror att resten av dagen kommer att fortsätta på det viset. Det tråkiga vädret är inte heller speciellt upplyftande. Man kanske skulle ha stannat kvar i sängen istället?!

Av roboguy - 31 augusti 2010 00:07

Jag såg nyss ett avsnitt från andra säsongen av C/O Segemyhr, som handlade om Fredriks och Cillas relation. För att se hur deras relation var så testade Cilla ett sådant där test som finns i var och varannan tjejtidning. Då började jag fundera lite- är det inte så att de där testen egentligen inte går att vinna om man är kille? För testen är väl utformade på så sätt att de bara ska beskriva hur den "perfekta" killen/mannen/maken ska vara? Jag menar, tjejerna vill ju att killen ska vara "spontan och hitta på spännande saker hela tiden" eller " överraska med en tjusig, flott middag och sedan fara iväg på spaweekend lite då och då"? Liksom, omöjliga saker som man inte kan leva upp till, i alla fall inte var och varannan dag/vecka/månad? 


Men det är ju klart, Slitz har ju likadana test men där handlar det ofta om hur den perfekta tjejen ska vara och då finns det ju med alternativ som att hon ska städa, diska, inte klaga, inte snacka medan mannen tittar på sport på TV, att hon ska vilja ha sex ofta och att hon är förtjust i att prova på nya, spännande sexställningar var och varannan timme osv osv... 


Tja, det här är bara en typisk tanke som jag kan sitta och fundera på ibland.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards