Alla inlägg den 2 september 2010

Av roboguy - 2 september 2010 23:56

Jag har nyss tittat klart på andra säsongen av C/O Segemyhr. Den var både bättre och sämre jämfört med första säsongen. I avsnittet Göra slut blev det en aning tjatigt med att Olle Sarri inte kunde göra slut med flickvännen, fast det uppstod en del komiska situationer när Ola var och åt middag hemma hos tjejens föräldrar. Men det som kanske var mest störande var Segemyhrs alla turer till Arbetsförmedlingen. För något år sedan hade jag med största säkerhet skrattat åt detta, men det är inte lika roligt just nu. Kanske om man ser om de avsnitten igen om några år så kanske man kan skratta åt det. 


Men det som var bäst med den andra säsongen var gästskådisarna. Som i avsnittet med Jeopardy. Det var lite nostalgi att återse programmet under Magnus Härenstams trygga ledning, och som väntat så kunde inte Segemyhr så mycket som han trodde att han kunde. Ett annat gästinhopp var Helena af Sandberg, som Emma. Väldigt bra avsnitt då Ola skulle se på porrfilm tillsammans med Helena;P Men störst av alla var utan tvivel Jerry Williams, fast man mest fick intrycket av att han var en ganska tråkig människa... Det var kanske inte meningen, eller så spelade han bara sådan. Men ändå roligt att en sådan celebritet var med i en liten serie som Segemyhr. 


Kort och gott så var andra säsongen ganska bra och jag ser fram emot den tredje. 

Av roboguy - 2 september 2010 18:14

Man ska inte ta ut något i förskott, det har man lärt sig flera gånger, och man ska aldrig lita på en trailer- men den här trailern för filmen Red ser trots allt ut att vara ganska så rolig:D Jag vill se den här filmen.



http://www.moviezine.se/video/202660


Av roboguy - 2 september 2010 09:34

Det var härligt att titta ut genom fönstret imorse. Strålande solsken, klarblå, molnfri himmel och behaglig temperatur. Det är man inte direkt bortskämnd med, speciellt inte när det står september i kalendern.


Kanske dags att börja göra lite nytta? Jag känner att jag har lite svårt för att starta upp i dag, men det ska väl lossna tillslut, om inte annat så har man ju "hela natten på sig". Det är konstigt det där. Jag är inte så bra på att vara aktiv under dagarna, men när klockan har passerat sex, sju-tiden på kvällen så börjar jag gå igång och då kan jag sitta och plugga eller skriva eller göra vad som helst- då går det plötsligt mycket bättre att göra vad man än har att göra. Men så är man ju en utpräglad kvällsmänniska.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards