Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Let´s go to prison

Av roboguy - 5 september 2010 01:48

Jag hade inte så höga förväntningar på den här filmen- men den var bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Okända skådisar men det ska inte låta en bli skrämd ( i alla fall inte varje gång, för ibland kan okända skådisar överraska) och så var fallet den här gången. Ingen övertygade väl alltför mycket och jag kände inte igen någon av dem i alla fall.


Det komiska upplägget i filmen kan möjligen slitas ut lite för länge, men i vissa fall så kvittar det. Såhär ser upplägget ut- en riktigt dålig bov ( som naturligtvis är hyfsat godhjärtad ) vill hämnas på den domare som har sett till att han har hamnat i fängelse ända sedan han var liten, osäker unge som egentligen bara behövde få sig lite aga så hade ungen förmodligen bättrat sig. Men icket, ungen hamnar i fängelse igen och igen och igen tills dess han är en ung man och bestämmer sig för att han vill hämnas på domaren som har satt honom i fängelse- fast det är försent, ty domaren har dött och hans son har tagit över. Okej, fuck. Men mannen kommer på ett sätt att få domarens son i fängelse och sedan ser bara den unga mannen till att hamna i samma cell som domarens son- och hämnden kan börja;D Dramatiskt trummvirvel. 


En hel del fördomar angående fängelse förstås- som den klassiska "duschscenen" och det faktum att domarens son inte har en jävla aning om hur man klarar sig i fängelset. 


Jag tycker att det här var helt okej och filmen är faktiskt, tro det eller ej, rätt rolig, faktiskt. Ta en öl, eller två, och se den här filmen så funkar den helt perfekt. Om man inte har alltför höga krav på komiken och skämten, förstås. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards