Alla inlägg den 12 september 2010

Av roboguy - 12 september 2010 23:30

Så har man då äntligen sett den här filmen, som man har hört så mycket om men som det inte har blivit av att se förrän man av någon anledning valde att se den på TV4 av alla kanaler som slaktar alla filmer med massvis av reklam och sedan nyhetsblock mitt i alltsammans. Jag har filmen på dvd ( vilket jag ångrar såhär i efterhand ) men jag hade lånat ut den till en kompis så jag passade alltså på och såg filmen ikväll. 


Till att börja med så ska jag väl krypa till korset omgående och erkänna att jag inte tyckte om David Cronenberg och Viggo Mortensens förra samarbete, A history of violence. Jag har ännu inte lyckats se klart hela den filmen faktiskt. Men jag trodde att Easter promises var en helt annan typ av film. Och det är den kanske, jag kan ju inte jämföra filmera direkt då jag inte har sett den förra i sin helhet.


Filmen började bra. TV4 gick ut med en varning för känsliga tittare om att filmen kunde innehålla obehagliga scener. Oh nice, tänkte jag och satte mig tillrätta i soffan och förberedde mig på att få se en härligt våldsam och spännande film. Det blev varken eller... Lite blod i början, en får halsen avskuren, en gravid kvinna börjar blöda och ett lik blir av med fingrarna... Jaha. Ja jag är ju inte någon känslig person och man har ju definitivt sett värre saker. Tyvärr blev det sedan mest av allt prat, prat och ännu mer prat, växlande mellan amerikansk brytning och ryska och vice versa och det hände liksom inte sådär jädrans mycket. Suck. 

Naomi Watts var lika söt som en porslinsdocka men ack så tråkig här. Hon hade mest fullt upp med att titta misstänksamt på Viggos rollfigur, och vara orolig över flickebarnet. 


Ja, hade jag inte suttit och sett filmen tillsammans med familjen så hade jag förmodligen bytt kanal när nyheterna började, för TV1000 action visade nämligen Punisher 2 som är betydligt mer en film i min smak. Nåja, när filmen väl rullade igång så vaknade man upp lite i alla fall då Viggo, fullt avklädd och alldeles naken, slogs för sitt liv. Det var lite annorlunda i alla fall men tyvärr varade inte scenen speciellt länge. Jag antar att alla de tjejer som fantiserade om herr Mortensen efter hans insats i Sagan om ringen-filmerna fick sitt lystmäte av honom i den scenen;D


Slutet var också lite otillfredsställande. Som helhet var hela filmen otillfredsställande, ganska långtråkig och inte alls vad jag trodde att den skulle vara. Ska man se bra filmer av Cronenberg skulle jag rekommendera Scanners, The dead zone, The fly eller Spider. Fast Eastern promises passar förmodligen alla andra som inte har samma filmsmak som jag;D

Av roboguy - 12 september 2010 14:44

Igår var jag bland annat inne på Hemmakväll en sväng och som vanligt så hade de en hel del bra erbjudanden som var svårt att motstå. De har en hel del bra priser på intressanta filmer och filmboxar, och att gå omkring och titta på alltsammans får det att vattnas ordentligt i munnen på mig. De har ju också ett väldigt bra erbjudande när det gäller att hyra filmer numera, eller vad sägs om detta: man får hyra tre filmer för bara 120 kronor och man får ha filmerna i en vecka! Det hade varit otänkbart för bara några år sedan! 




  

Av roboguy - 12 september 2010 03:38

Första låten som jag kan minnas att jag "föll för" totalt redan första gången jag hörde den spelas i, tror jag att det var, ett musikprogram på SVT som gick förr på den gamla goda tiden. 

Oklart vad som fick mig intresserad av låten och ännu mer oklart vad som gjorde att jag föll för den så omedelbart, då andra låtar har fått arbeta sig in långsamt i mitt sinne innan de har fått fäste och innan jag ens hade brytt mig om dem. 

Men just Life fastnade direkt. Partymusik tyckes fungera utmärkt på mig:D

Eller så var jag bara i begynnelsen av mina tonår och blev förhäxad av den vackra bakgrundssångerskan som står och dansar ( juckar? ) i sexig raffset och mest flämtar fram sin text? Ja, hon kan vara en del av förklaringen till varför jag gillade videon, men varför fastnade jag direkt för låten?
En del frågor ska det bara inte finnas något svar till.  Men Life är en rätt så bra låt fortfarande och den fungerar perfekt att spela när man är på någon fest etc.




http://www.youtube.com/watch?v=lyo-Z0tosN0


Av roboguy - 12 september 2010 02:05

Erkänner villigt att jag inte har svepts med i Millenniumvågen som drabbade Sverige förra året då det var meningen att "alla" skulle se filmerna som baserades på Stieg Larssons deckare och att alla skulle unisont hylla dessa filmer som något av mästerverk. Hur det är med det där har jag inget svar på ännu,men jag har svårt för att tro på att jag skulle tycka om filmerna.


Icke desto mindre så verkar skådisen Noomi Rapace vara högaktuell i Hollywood, och två intressanta roller tillskrivs nu henne. Dels i Hans och Greta-filmen, men nu ska hon tydligen vara aktuell för en roll i uppföljaren till Sherlock Holmes. Wunderbart, om detta stämmer. Ännu en anledning till att man definitivt kommer att se Sherlock Holmes 2.



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7767704.ab

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards