Alla inlägg den 19 september 2010

Av roboguy - 19 september 2010 23:32

Sverige blev ikväll lite kallare! 

Av roboguy - 19 september 2010 16:55

En liten "reklamfilm" eller vad man ska kalla det för Piratpartiet. Jag tycker att den är lite för övertydlig, men det kanske den borde vara också för att budskapet ska gå fram? Men det är också lite förenklat och det hade kunnat göras på ett betydligt bättre och mer raffinerat sätt ( fast naturligtvis har inte partiet hur mycket pengar som helst att röra sig med, men det hade ändå kunnat bli bättre).






http://www.youtube.com/watch?v=ORics61a69E&feature=player_embedded


Av roboguy - 19 september 2010 15:57

Med anledning av att det är valdag i dag så maratonsände SVT ett program som heter Sverige röstar som jag tittade på lite då och då under sändningen. Det var ganska intressant och en hel del intressanta gäster. Men! Och det här är ett ganska stort MEN! Det är inte så intressant att de intervjuar "förstagångsväljare" ty svaren från dem blir nästan varje gång något i stil med "ja, det är jättejätteviktigt att man röstar" eller på frågan hur de har letat information: "Jag har mest läst på nätet". Nähä? Verkligen! Det hade jag verkligen inte trott att ungdomar ägnar sig åt. Att leta information på nätet, alltså. Det blir oundvikligen väldigt dåliga och tråkiga svar nästa varje gång utom från dem fåtal som man märker är intresserade av politik så att säga "på riktigt"; de ungdomarna har alltid väldigt bra och i vissa fall intressanta svar att komma med. Men den övriga "förstagångsväljarna" kunde de gott och väl ha ignorerat. 


En annan intressant aspekt i Sverige röstar var en tillbakablick som de visade på ett tidigare val. Det som slog mig var just inte det att det valet var ovisst in i det sista, nej det jag lade märke till var framför allt att varenda jäkel verkade röka cigarett på den tiden. Varsomhelst. Allt från politikerna till vanligt folk. Jag lade speciellt märke till att Olof Palme hade en tänd cigarett i handen samtidigt som han stod och pratade med en upprörd kvinna? Det hade varit lika med halshuggning om någon politiker hade gjort något liknande i dag. Överlag är det väldigt mycket stigmatisering mot dem som röker. De måste nästan gömma sig när de tänder sina giftpinnar för att slippa få ögonkast och ogillande hummanden riktade mot sig. Det var kort och gott andra tider för rökare förr. 

Av roboguy - 19 september 2010 00:54

TACK för en underbart trevlig kväll Amanda:) Det är skönt att man fortfarande kan träffa en tjej som har ungefär samma filmsmak som jag har. Bland mycket annat som vi har gemensamt också, förstås! 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards