Alla inlägg under september 2010

Av roboguy - 27 september 2010 00:45

Donkey punch var en film som jag har velat se under en längre tid, men av olika anledningar så har det inte blivit av förrän ikväll. Och jag kan nu konstatera att den inte var något särskilt alls faktiskt. I och för sig vet jag inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men det var i alla fall mer än vad man fick.


Nåja, det fanns några scener som var bra. Sexscenen var riktigt het måste jag säga;D Och den pågick i flera minuter så man fick se en hel del. Sedan var det bara två saker som gjorde mig lite gladare medan jag såg eländet:

1. De använde en nödraket för att ta kål på en.

2. De använde en mindre båtmotor för att ta kål på en annan. Jag gillar sådant. 


Annars så var filmen långtråkig och jag brydde mig inte så väldigt mycket om huvudpersonerna faktiskt. Jag tycker de var ganska tråkiga och intetsägande. Precis som filmen i sin helhet var, tråkig och intetsägande. 

Av roboguy - 26 september 2010 04:19

Det är riktigt kallt här just nu. Jag tror att termometern visar på minusgrader... Brrr!

Av roboguy - 26 september 2010 01:18

Njae, det här var inte riktigt en film som föll mig i smaken. Men det hindrar mig inte från att hitta en del saker som var intressant med den, och det ska nämnas direkt- det var inte mycket;) Casey Afflecks rollfigur var det som gjorde att jag stod ut med den här filmen, för jag tycker att han dels gjorde en väldigt bra rollprestation men också för att det är "något" med honom nästan direkt. Man förstår ganska tidigt att något inte är helt hundra med Lou Ford. Och ju mer man får veta om honom desto mer framträder bilden av en kallhamrad psykopat. Och jag förstår honom inte. DET, mina damer och herrar, var den stora behållningen nämligen. Kort och gott kan man sammanfatta frågeställningen till följande: Varför är Lou Ford ond egentligen?! Man får inga givna svar på denna frågeställning, men efter att man har sett filmen så går i alla fall min hjärna på högvarv; kan svaret på frågeställningen vara så enkelt som så att han helt enkelt bara är ond?! Att han föddes på det sättet? Ja, svaret är kort och gott öppet för tolkning för alla som ser filmen. Alla kommer säkert fram till sina egna svar också. Men det vore intressant att höra vilka tolkningar ni andra får efter att ha sett den här filmen. 


Sedan kan jag ju liksom inte heller frångå det faktum att filmen till viss del var bra för att man får se ganska mycket naken Jessica Alba-hud. Jo, det är faktiskt så, hon visar upp rumpan ganska ofta, bland annat. Och det är något som alla kvinnor gör i den här filmen verkar det som, visar mycket hud. Kvinnorna är sällan fullt påklädda faktiskt.


Den omtalade "misshandelsscenen" av Jessica Alba, som man fick höra talas om på förhand, var inte så märkvärdig. Jag kanske är lite skadad av alla de filmer som jag har sett, så jag får väl kanske passa på att varna känsliga tittare. Men det är inte så trovärdigt att Alba flyger flera meter efter ett slag från Lou... Det är liksom inte Superman som misshandlar henne. 


Kort och gott, det enda som var riktigt bra med den här filmen var att man ställer sig frågor om Lou. Annars så hade jag ingen större behållning av den här filmen, faktiskt. Den var ganska ospännande och seg och väldigt långtråkig mest hela tiden. 

Av roboguy - 25 september 2010 00:39

Knight and day passar perfekt för dig som till exempel aldrig någonsin har sett en romantisk actionkomedi tidigare. Den passar också utmärkt för den som känner sig lite elak för stunden och som vill se hur Cameron Diaz och Tom Cruies stjärna sakta men säkert har börjat att dala. Vi andra sitter och försöker att inte gäspa oss käken ur led samtidigt som vi sitter med papper och penna och prickar av klycsha efter klyscha varefter de utspelar sig i filmen ( och här fanns det klyschor så det både räcker och blir över ). 


Men en del roliga saker fanns att göra medan man tittade på eländet- som att förvånad över att Diaz och Cruies, när de möts såhär i samma film, faktiskt har nästan precis samma vinnande, vackra filmleende. Det har jag inte tänkt på tidigare men det fanns ju inte så mycket annat att tänka på medan de satt på flygplanet och avfyrade deras leenden i en rasande takt mot varandra. De borde ha försett tittaren med varningsskylten " var god ta på solglasögon så ni inte blir bländande ty Diaz och Cruies ska nu påbörja tävlingen om vem av dem som egentligen har det mest bländande, vackraste och mest vinnande leendet. "


Det som var positivt med filmen var i alla fall att det inte var något sådant där larv med att man inte får se människor bli skjutna och dödade, bara för att det här är en film som tydligt vänder sig till de som tycker om romantik mer än pang-pang. Tack och lov för det, annars hade jag varit mer kritisk till den här soppan. Det var också roligt att Cameron Diaz rollfigur fick ha ett någorlunda annorlunda yrke än vad kvinnor i sådana här filmer i normala fall brukar ha; hon ska nämligen föreställa en bilmekaniker, fast jag har svårt att tro på att någon går på det där egentligen? Vi får ju aldrig se henne börja mecka med en bil till exempel. Och, för hennes pappa ville tydligen ha pojkar men fick bara flickor, hon ska vara sådär härligt pojkflick-aktig men det misslyckas totalt eftersom hon inte verkar kunna klara sig på egna ben utan hela tiden hänger på Cruies som om hon vore fastklistrad på honom med Karlssons superlimm. Independent women?! No, not here.

Camerons rollfigur är mest irriterande, som en finne i röven eller som något ställe som kliar på ryggen och som man inte riktigt når att klia med handen. Hon ska naturligtvis vara "rolig", när hon först inte begriper vad fan hon har hamnat i och sedan ställer till det på olika sätt och vis för den perfekta Cruies som aldrig verkar ha några bekymmer- ja ända tills dess Cameron inte gör som hon är tillsagd och till exempel förföljer honom fast han har sagt till henne att stanna på hotellrummet. Så loligt, så loligt... Suck! Gäsp. Måste se till så att jag inte gäspar käken ur led, just det ja. 


Actionscenerna är delvis räddningen för den här filmen men också delvis ett problem ty mina ögon är lite känsliga för det här med CGI-effekter, och här används dem där de märks alldeles för tydligt för att det ska passa min smak. Som tjurarna som de blir "jagade" av. Ja, vad ska man säga? Det är hemskt när fula CGI-effekter kommer rusande mot en och man måste ta sig ur den hemskt fula CGI-soppan. 


Men hatten av för ett lyckat skämt åtminstone. Ett lyckat skämt som kom precis innan förtexterna började rulla, men man ska ju lyckas någon gång i en film som har en speltid på cirka en timme och fyrtiofem minuter. 


Annars hade jag som sagt svårt för att inte gäspa och jag skrev vilka kriterium som krävs för att man ska uppskatta den här filmen redan i inledningen, så ingen mening med att rabbla upp dem igen;) 

Av roboguy - 24 september 2010 00:06

Superman och Batmans gemensamma äventyr fortsätter i den här filmen, som är en direkt fortsättning på Public enemies men man behöver inte ha sett den föregående för att förstå den här filmen. Vad som skiljer filmerna åt märker man ganska omedelbart- Apocalypse är mer "kantigt". Om ni föreställer er hur figurerna i Disneys film Atlantis ser ut. På samma sätt är människorna tecknade i Apocalypce. Ett tydligt exempel på kantigheten är att Batmans fingrar mest av allt ser ut som klor. Men en förbättring jämfört med den förra filmen är dels att Batmans cape följer hans kropp på ett mycket snyggt sätt,och att Batman är mer av en skämtare här. Inte på något löjligt sätt, utan på ett väldigt passande sätt. Som när våra kära superhjältar står inför en hord av fiender så säger Batman: " Kom ni hit på sightseeing eller kom ni hit för att slåss". Sådana småsaker gör att Batman känns betydligt mer levande än hans kompis Stålmannen. 


Annars kan jag inte låta bli att tänka på sådana saker som man med stor sannolikhet inte hade ägnat en tanke åt om man hade sett den här filmen när man var yngre. Som att Kara ( Super-girl ) för att bli en "jordtjej" genast inser värdet i shopping, att ingenting annat än shopping gör en tjej glad. Så fort Clark har visat henne ett shoppingmecka så gör Kara inte annat än shoppar, shoppar, shoppar. 

En annan sak är den jävligt skeva bilden av kvinnokroppen! Hur kan det här egentligen få fortsätta? Borde inte fler ryta till?! Om jag tar Kara som exempel igen- hon är trådsmal, inte ens de bästa supermodellerna i världen kan konkurrera med hennes perfekta kropp ( visserligen är Kara tecknad, men i alla fall). De andra kvinnorna, om de inte är onda för då är de förstås "fula" på ett helt annat sätt än vad de goda kvinnorna är, är också trådsmala och de allra flesta har en väl framträdande byst. 

Och slutligen- bara för att Kara är tjej/kvinna så handlar naturligtvis en stor del av filmen om "vem som ska ta hand om den stackars tjejen". Någon måste vägleda henne, finnas som stöd för henne. 


Den här filmen är lite tråkigare jämfört med Public enemies, dels för att jag inte tycker om att Kara kommer in och stör Superman och Batman. Det blir naturligtvis så att Kara blir som tonårsdottern i konstellationen. Batman och Superman agerar som föräldrar och måste ta hand om Kara. Sådant tycker jag bara är tråkigt. Jag vill att det bara ska vara Batman och Superman, som det var i den förra filmen;)


Ett stort plus med Apocalypto var att just när man trodde att allt var lugnt så börjar en riktigt häftig fight helt oväntat. De minuter som fighten pågår är helt klart värt att se den här filmen, för annars hade den varit tämligen medioker och stundtals ganska tråkig. 


Trots det upplivande slagsmålet så blir betyget för den här filmen svagare jämfört med Public enemies, som inte heller var något mästerverk direkt. Men för oss som fortfarande är lite Batman och Superman-nördar så duger båda de här filmerna utmärkt för en stunds underhållning i höstmörkret. 


P.s Varför har Supermans hund, Krypto, ett S i halsbandet? Är det för att det betyder att Superman är hundens ägare?! Borde det inte vara mer logiskt att hunden har ett stort K i halsbandet istället? 


P.s 2. Är det inte en smula daterat att skildra Paradise Island, där det bara bor någon slags amazonliknande kvinnor, som just ett paradis där det inte råder några som helst problem då män inte finns där? Stort GÄSP för sådant från mig i alla fall. 

Av roboguy - 23 september 2010 16:16

Snart bär det av till Lule för att handla inför helgen. Jag vet inte om jag borde följa med egentligen då jag fortfarande känner att "något" finns i kroppen efter att jag i tisdags var småsjuk; jag hade lite feber och hade jättedåligt i magen. Men igår kände jag ingenting och i dag har jag mått bra, fast jag har varit lite trött. Det är kanske lite för tidigt för att ge sig ut? Man kanske bara förvärrar tillståndet? Nåja man får väl se hur det blir med den saken!


Av roboguy - 23 september 2010 13:15

Rob Zombie teamar upp med Haunted Films - ett nytt produktionsbolag bildat av Paranormal Activity-gänget där regissören Oren Peli ingår - för att göra The Lords of Salem, rapporterar Deadline. Titeln är hämtad från Zombies album Educated Horses. Filmen utspelar sig i nutida Salem där invånarna får besök av ett 300-årigt häxsällskap. Zombie kommer att skriva manuset och filminspelningen drar igång någon gång nästa år. Zombie har umgåtts med planerna under flera år och bestämde sig för att lägga ned remakeplanerna för The Blob och istället satsa på The Lords of Salem:

"Jag ville bryta mig loss från material som redan gjorts tidigare. Remaketåget börjar bli ganska tröttsamt nu och när jag gjorde Halloween klagade alla, antingen att det var för mycket som originalet eller alltför olikt originalet. Jag gillar att folk antingen älskar eller hatar det jag gör för att det är bättre än att vara i mitten, vilket innebär att bli bortglömd. Men när du gör ett original ser man bara till namnet och efter tre år utan kunna vinna när det gäller Halloween kunde jag bara inte gå igenom det igen."


Det här kan bli en mycket spännande och intressant film. Två extra stora plus för att Rob Zombie dessutom säger "remaketåget börjar bli ganska tröttsamt nu". Börjar bli?! Nåja, bra att det finns regissörer som har börjat att inse detta nu. Ser verkligen fram emot den här filmen redan nu! Hoppas på teaser eller trailer inom kort;D

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards