Alla inlägg under september 2010

Av roboguy - 15 september 2010 22:02

Det här är kanske den bästa parodin av Terminator som finns?! Har du tips på fler parodier?





http://www.youtube.com/watch?v=Qnq7N6X4x84&feature=related

Av roboguy - 15 september 2010 19:36

Nej, det här var ingen bra nyhet. Trots att jag älskar James Camerons film True Lies så tror jag inte att den kommer att bli något vidare bra som tv-serie. Främst på grund av att Jamie Lee Curtis och Arnold Schwarzenegger förmodligen inte kommer att reprisera deras respektive roller, och dels för att den här typen av handling redan finns i olika skepnader i serier i dag. 




http://www.moviezine.se/artikel/5573-cameron-gor-tv-serie-av-true-lies



Och någon gång under mitt liv så SKA jag besöka Fantastisk Filmfestival i Lund. Herregud vilka underbara filmer som de får titta på under festivalen. Eller vad sägs om RoboGeisha, för att bara nämna ett exempel;) 

Av roboguy - 15 september 2010 19:13

Det var inte så enkelt att välja den här gången men nu har man gjort sin demokratiska rätt och röstat. Det känns ganska bra efteråt faktiskt! Har aldrig förtidsröstat tidigare, och om jag känner mig själv rätt så kommer jag förmodligen att hinna ändra mig några gånger innan alltsammans är över på söndagskvällen. Men nu har man i alla fall gjort bort det, och det känns skönt. Är otroligt trött på allt som har med valet att göra just nu. Det är skönt att alltsammans snart tar slut. Återstår ju bara att se vilka det blir som vinner tillslut. 

Av roboguy - 15 september 2010 00:21

Grace är en film som inte faller alla i smaken. Jag har lite svårt för att bestämma mig för vad jag tycker om filmen men konstaterar tillslut att jag ändå tyckte att den var sevärd, men inte så mycket mer. 


Men det fanns en hel del "konstiga" inslag i filmen som tilltalade mig. Som att mamma Madeline samlade ihop blodet som alltid finns i köttförpackningar och hällde det i en nappflaska. Att flugor tycktes ha en viss förkärlek för att samlas runt babyn Grace. Att Madelines svärmor, Vivian, uppträder alltmer konstigt och man förstår också att hon vill ta hand om Grace efter att hennes son, Madelines make, tragiskt dör i början av filmen. 


Det är ganska svårt att skriva något om den här filmen utan att avslöja alltför mycket. Men filmen lever mycket på skådisarna och tyvärr är det inte så många av skådespelarna som är så bra. Många av dialogerna känns ganska krystade. Jordan Ladd gör dock bra ifrån sig i huvudrollen även om hon nästan från första början verkade en smula konstig. 


Sammanfattningsvis, en ganska sevärd film men som kanske inte riktigt blir så intressant som den kanske hade kunnat bli. Men jag ska understryka att det är stämningen som gör helheten intressant, för det är något suggestivt och nästan "drömskt" över alltsammans. Det är svårt att sätta fingret på vad det exakt handlar om, men som sagt, känslan är lite krypande och det känns som att vara i en mardröm ibland, fast det är en intressant mardröm så man vill inte att någon ska komma och väcka en medan man tittar. Jag ville veta mer om Grace men man svävar i okunskap om barnet genom hela filmen. Men helt klart är i alla fall att lilla Grace hellre äter blod än bröstmjölk;)

Av roboguy - 14 september 2010 17:45

Okej jag är inget helgon! Jag skrev för några timmar sedan att man inte ska se på trailers. Och den premissen gäller dock fortfarande. Man ska inte se trailers ty de avslöjar alldeles för mycket, och det gäller även trailern för filmen Hobo with a Shotgun. De visar upp alldeles för många blodiga, härliga scener så man har egentligen sett "allt" som gör filmen bra. Men, det här är den enda trailern, tillsammans med Sucker Punch, som har gjort mig extatisk och uppspelt. Hobo with a Shotgun ser underbart, jävligt hård och tuff ut. Ser redan nu fram emot filmåret 2011. Det ser mycket lovande ut hittills.


OBS! Känsliga personer varnas! Trailern innehåller en hel del våld. 







http://www.youtube.com/watch?v=9nbl78cj5vM&feature=player_embedded#!



Av roboguy - 14 september 2010 15:22

" Den enda möjligheten för filmbranschen är att vara ännu snabbare än fildelningsnätverken på att göra filmerna tillgängliga via användarvänliga tjänster, och utnyttja nätets inneboende styrka. Det är vad musikbranschen har börjat göra när man ser till att alltid få upp musiken så fort det bara går på tjänster som exempelvis Spotify."

( http://www.aftonbladet.se/debatt/article7781850.ab ).


Mycket intressant artikel och tack och lov inte heller författad av Piratpartiet. Det behövs andra som säger och skriver om det här ämnet. Filmindustrin måste helt enkelt ändra sig och följa musikindustrins exempel. 


Det är inget dåligt förslag att låta Voddler få tillgång till nya filmer och ha premiär på dessa. Som läget är i dag så är Voddler en bra idé som tyvärr inte utnyttjas till fullo. Voddler har ju redan den fördelen att flera stora filmbolag står bakom sajten, men utbudet av filmer är inget vidare. Så gör om, gör rätt- ha premiär av filmer på Voddler till en bra peng! Utnyttja nätets inneboende styrka, som Daniel Johansson skriver!

Av roboguy - 14 september 2010 15:12

Ibland blir man överraskad av att det finns några som kan skriva väldigt bra kommentarer på Aftonbladet:
" Filmbranschen skjuter sig själva i foten många gånger. Hur många trailers är det inte idag där man visar praktiskt taget hela filmen? Var på bio i helgen och då fick man tyvärr se en trailer som i princip var en sammanfattning av allt det viktiga ur långfilmen. Hur motiverad är man nu att betala 110 för en film "man redan sett". 


Alldeles sant och riktigt. Dagens trailers, med några få undantag, är sammanfattningar av de viktigaste scenerna och händelserna ur filmen. Resten av filmen kan man ju bara betrakta som utfyllnad, förklaringar av vad som leder fram till de viktiga scenerna som man redan har fått se. Vad är då poängen med att, som skribenten säger, betala 110 kronor ( och än mer om filmen är i 3D) för att få se vad man redan har fått se tidigare? 


Jag har personligen slutat att se på trailers. Som högst ser jag kanske på en teaser men inte mer än så. Jag lägger upp trailers på FB men jag tittar inte på dem. Andra får avgöra om de vill se trailern eller inte, jag bara lägger upp den där för att visa att just den filmen är jag intresserad av att se. Men man ska akta sig för att titta på trailers av just den anledningen som jag har beskrivit här ovanför. Jag föredrar att bli överraskad när jag ser en film, jag vill inte veta vilka häftiga actionscener som en film har på förhand. Filmbolagen borde satsa mer krut på att göra trailers kortare, men att inte visa alltför mycket. 

Av roboguy - 14 september 2010 13:18

Oj, det är inte några gröngölingar som kommer att finnas vid English sida i uppföljaren! Eller vad sägs om namn som Gillian Andersson och Rosamund Pike? Gillian Andersson är bekant för dem som har sett Arkiv X medan Rosamund Pike kanske inte är lika bekant? Hon har i alla fall spelat bondbrud i Die another day. Ingen minnesvärd insats direkt, men ändå.


Nu hoppas jag bara att uppföljaren kan vässa manuset en aning så att filmen faktiskt kan bli en riktigt bra parodi på framför allt Bondfilmerna. Den första filmen är mest minnesvärd på grund av att John Malkovich var så underbart härlig som skurk. Rowan Atkinson agerade ungefär som han brukar göra, vilket han i och för sig gjorde bra, men han blev aldrig riktigt rolig tyvärr. Men jag hyser gott hopp om att Johnny English Reborn kan bli en riktigt bra uppföljare. 





http://www.moviezine.se/artikel/5569-flera-skaringdisar-klara-for-nya-johnny-english


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards