Alla inlägg under september 2010

Av roboguy - 12 september 2010 03:38

Första låten som jag kan minnas att jag "föll för" totalt redan första gången jag hörde den spelas i, tror jag att det var, ett musikprogram på SVT som gick förr på den gamla goda tiden. 

Oklart vad som fick mig intresserad av låten och ännu mer oklart vad som gjorde att jag föll för den så omedelbart, då andra låtar har fått arbeta sig in långsamt i mitt sinne innan de har fått fäste och innan jag ens hade brytt mig om dem. 

Men just Life fastnade direkt. Partymusik tyckes fungera utmärkt på mig:D

Eller så var jag bara i begynnelsen av mina tonår och blev förhäxad av den vackra bakgrundssångerskan som står och dansar ( juckar? ) i sexig raffset och mest flämtar fram sin text? Ja, hon kan vara en del av förklaringen till varför jag gillade videon, men varför fastnade jag direkt för låten?
En del frågor ska det bara inte finnas något svar till.  Men Life är en rätt så bra låt fortfarande och den fungerar perfekt att spela när man är på någon fest etc.




http://www.youtube.com/watch?v=lyo-Z0tosN0


Av roboguy - 12 september 2010 02:05

Erkänner villigt att jag inte har svepts med i Millenniumvågen som drabbade Sverige förra året då det var meningen att "alla" skulle se filmerna som baserades på Stieg Larssons deckare och att alla skulle unisont hylla dessa filmer som något av mästerverk. Hur det är med det där har jag inget svar på ännu,men jag har svårt för att tro på att jag skulle tycka om filmerna.


Icke desto mindre så verkar skådisen Noomi Rapace vara högaktuell i Hollywood, och två intressanta roller tillskrivs nu henne. Dels i Hans och Greta-filmen, men nu ska hon tydligen vara aktuell för en roll i uppföljaren till Sherlock Holmes. Wunderbart, om detta stämmer. Ännu en anledning till att man definitivt kommer att se Sherlock Holmes 2.



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7767704.ab

Av roboguy - 11 september 2010 15:27

Den här helgen har inte börjat på bästa tänkbara sätt. Igår hade jag huvudvärk och var trött och i dag har jag haft huvudvärk igen men varit lite mindre trött, men det var en klen tröst då det kändes som att det satt någon och spelade trummor mot näthinnorna för en stund sedan. Men lösningen verkar ha varit lika genial som den är enkel- jag behövde tydligen bara få i mig lite salt så var problemet löst. Korv är väldigt bra för att motverka huvudvärk, så jag stekte mig lite korv och lök till lunch och en stund senare så var huvudvärken puts väck. Härligt! Nu kanske man kan göra något vettigt av det som är kvar av den här helgen?


Ikväll blir det bio i alla fall. Jag har inte bestämt mig hundra procentigt säkert för vilken film jag ska se på men det lutar åt att det blir Inceptions, fast jag är långt ifrån övertygad om att jag kommer att tycka om den. Men det är ju en film som man måste, eller snarare borde, se så något borde jag få ut av att titta på den. Om inte annat så är ju Nolan en mycket bra regissör och DiCaprio är en mycket bra skådespelare ( möjligtvis är han 2000-talets bästa skådis för tillfället?). Jag tror jag ska kosta på mig en stor popcornkorg också, slå på stora trumman den här gången. Det kan nog bli riktigt bra det här, tror jag.

Av roboguy - 11 september 2010 01:27

När en film, såsom Wrong side of town, har många wrestlingstjärnor i ledande roller så ska man vara vaksam och inte tro att filmen är speciellt bra. Det stämmer väldigt bra i den här filmen i alla fall. Men vi börjar med det som var bra- nämligen introt, som hade lite Bond-känsla över sig. 


Sedan presenteras huvudpersonen, Bobby, stor som ett hus och muskulös. Det gestaltas genom en scen i början av filmen; motorsågen slutar att fungera när Bobby håller på och sågar genom en trädstock. Äh, skit samma. Han använder sin styrka och slår helt enkelt av trädstybben. Det ni;P Överlag befolkas den här filmen av vältränade killar med svällande biceps, men i gengäld så kan man lite elakt säga att trots deras storlek så har det inte medfört att någon av dem kan agera. Jag misstänker starkt att ingen av dem har gått dramatikkurser på collage;D 


Men Bobby är väldigt tråkig som huvudvperson och inte heller blir det bättre av att i fightingscenerna så är han nästan stelare än vad Steven Segal är... Bobby har, naturligtvis, ett militärt förflutet men det ser man inte något spår av i slagsmålsscenerna. Om Bobby har ett förflutet i Navey Seal så kan jag lika gärna säga att jag har tränat i femton år på toppen av Himalayas hårdaste karateskola.


Och så finns det en del logiska luckor. Som när huvudpersonerna försöker ringa ( de befinner sig mitt i staden eller i alla fall någonstans i en huvudstad och ändå ) så finns det ingen täckning. Men när skurkarna dyker upp efter några sekunder så kan de ringa utan problem? Skurkarna har alltså uppenbarligen någon slags supertelefon? 

Sedan- hur jävla smart är det att frugan ska hem då maken är jagad av varenda gangster i hela staden? Det är inte så smart, eller? Nej. 

Och sedan, dottern. Lite som alla andra döttrar är i sådana här filmer, de är naturligtvis lika tuff som sin farsgubbe, men sedan när allt är lugnt och fint igen så börjar hon tjajta på farsan att hon vill ha en tatuering? Hon var alltså nyss hotad till livet, men vad spelar det för roll? Jag vill ha en tatuering, säger hon. 


Dessutom så följer den här filmen alla "regler" som finns för den här typen av en film. Naturligtvis hittar Bobby en gammal Seal-kamrat som driver en strippklubb ( men blondinen som sitter där vid ett bord bredvid Bobbys kompis går inte av för hackor, ojoj haha).


Nej det här var varken underhållande eller speciellt bra gjort. Tyvärr. Jag trodde i alla fall att jag skulle få njuta av en hyfsat bra actionfilm men tyvärr så sitter jag och blir mest irriterad hela tiden. Det här är en film som man med gott samvete kan låta bli att se. 

Av roboguy - 10 september 2010 19:20

Det här är den första boken av Leif GW Persson som jag har läst. Tidigare har jag börjat läsa någon av hans böcker men har aldrig lyckats ta mig igenom dem. Om det är spänning du letar efter så är den här boken helt fel val, för den här blir aldrig riktigt spännande. Själva mordutredningen är ganska ointressant, det händer inte mycket, de misstänkta människorna är ganska tråkiga och intetsägande. Förmodligen gestaltar Leif GW arbetet väldigt autentiskt och det blir inga vilda skottlossningar eller våldsamheter direkt. Jag tröttnar ganska snabbt på den här verklighetsskildringen, börjar nästan sakna våldet och börjar så småningom att inte följa det som händer i fortsättningen med något större intresse. Och så, simsalabim, så hittas mördaren, och man får en lång utläggning över hur det gick till men någon spänning eller dramatik infinner sig icke. 

Huvudpersonen Bäckström är en riktigt obehaglig typ tycker jag. Bäckström går omkring och tycker i princip att varenda kollega är idioter, kvinnor betraktar han närmast som något nödvändigt ont, som man antingen samarbetar med eller raggar på. Varenda gång han träffar en kvinna så tänker han "fina rattar" eller "kärringar är galna". Bäckström tycker också hela tiden att ingen av de andra gör något bra jobb, själv gör han knappt något annat än äter och sitter på hotellet och super. Det där med att ta en snaps efter arbetsdagens slut är obligatorisk, det är snaps hit och det är öl dit. Man börjar ju nästan tro att alla poliser är alkholister. Det enda försonande drag Bäckström visar sig ha är vid det tillfället då hans guldfisk Guppy dör. Då sörjer han i alla fall litegrann. 


Nej, Linda- som i Lindamordet får mig inte att bli sugen på att läsa de andra böckerna som Leif GW Persson har skrivit. Jag begriper inte varför folk läser hans böcker överhuvudtaget. 



  

Av roboguy - 10 september 2010 13:06

Grattis alla Koontz-fans, nu verkar det som att hans böcker om "Odd Thomas" ska filmatiseras. Jag har inte läst den här bokserien, precis som fallet var igår med Kings Dark Towers-serie, så jag har lite att ta igen nu. Däremot är jag inte alls så intresserad av Odd Thomas. Men jag har kanske missat något? Någon som har läst böckerna? Det är kanske lika bra att invänta filmatiseringen istället för att börja läsa Odd Thomas?

Kan de inte filmatisera Psykopaten när de ändå håller på? Den boken är en av Koontz allra bästa. 




http://www.moviezine.se/artikel/5543-koontz-odd-thomas-bocker-blir-film


Av roboguy - 9 september 2010 18:32

Mycket intressant nyhet. Och ju mer King, desto bättre förstås. Måste bara komma igång med att börja läsa Kings Dark Tower-serie snart. Jag läste den första boken för några år sedan man det sade inte direkt klick hos mig så jag har inte engagerat mig speciellt mycket i just den bokserien av King. Men om det blir som det rapporteras om här så måste man ju naturligtvis ha läst böckerna så man har någon aning om vad det hela handlar om. 






http://www.moviezine.se/artikel/5531-king-bok-blir-baringde-film-och-tv-serie


Av roboguy - 8 september 2010 22:07

I-landsproblem, javisst men icke desto mindre så är det mer eller mindre allvarligt för mig i alla fall. Bara tre snuskuddar kvar just nu! Det är en av de stora nackdelarna med att man inte bor i stan- man kan inte bara gå ut, gå runt hörnet och köpa två general portion i kiosken. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards