Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

En sällsamt stilla natt av undran och flundran

Av roboguy - 5 oktober 2010 23:21

Varför förändras folk alltid till det sämre?


Därför att den andra personen också förändras till det sämre. Därför att man ändrar inställning till henne/honom. Därför att man själv förändras och då kanske man upptäcker att den andra inte var så bra som man trodde att hon/han var från början. Därför att den andra kanske inte "lever upp" till saker. Därför att den andra struntar i halsband och andra presenter när man försöker förklara för henne/honom vad man tycker om personen. Eller att man måste fråga hennes/honoms bästa kompis för att få veta varför en viss person inte svarar på sms? Att personen sen, när hon/han behagar slå på mobilen igen, bara skriver "nu är jag tillbaka". Efter en veckas tystnad så är det det enda som man får! Personen förändras varefter den andra förändras och liksom inte verkar bry sig alls som den andra. 



 
 
Ingen bild

Woaska

6 oktober 2010 18:16

Förändras gör vi alla hela tiden, vilket är både bra och dåligt, roligt och sorgligt. Men så är det. :/

Tycker du bara ska skriva "fuck you! :@" eller något och leva ditt liv utan denna person. Fast å andra sidan är det väldigt svårt då det gäller någon man tycker om så mycket. Även om det går en tid och man inser att personen helt enkelt föredrar andra/att inte vara med en/liknande och man accepterar det eller till och med inte bryr sig längre, så finns alltid den där... känslan kvar. O.o

roboguy

6 oktober 2010 18:38

Ja vi förändras, hela tiden beroende på vilken ålder vi befinner oss i och vilket skede av livet vi är i så det är precis som du skriver- bra och dåligt, roligt och sorgligt men man kan inte göra så mycket åt det. Men ibland känns det som att man själv står helt stilla, ingenting förändras med en själv. Fast skulle man fråga någon annan hur de ser på en själv, så skulle man nog få höra att man har förändrats en hel del:)

Ja, jag vet. Jag borde strunta i henne helt nu. Det finns ingenting kvar att det lilla vi hade en gång i tiden, och det verkar ju som att hon har gått vidare helt och hållet. Sen är det som du skriver, man accepterar det och man tror att man inte bryr sig längre men så finns den där känslan fortfarande kvar och gnager:(

 
Ingen bild

Woaska

6 oktober 2010 23:34

Verkligen, jag undrar om det är så också och försöker se det ur andras perspektiv hur jag har förändrats, men det lyckas sällan, allt jag brukar komma på är att jag blivit "smartare" haha, och ja, det är väl en fördel :3. Och de personerna man pratar med tycker inte att de själva har förändrats. O.o

Jaa, det är jobbigt och skumt. :/

roboguy

7 oktober 2010 22:20

Haha det låter bra att du tycker att du har blivit smartare i alla fall;) Men det där han väl en del att göra med att man blir äldre också, plötsligt tycker man att man var så dum och okunnig för bara några år sedan:)

 
Ingen bild

Woaska

7 oktober 2010 23:47

Ja, något jag hatar är att läsa gamla skolarbeten eller vad som helst... Fast jag blir å andra sidan glad att jag inte är lika dum nu, men jag kommer förmodligen läsa mina skolarbeten om ca 5 år och inse att jag kanske var dum nu med. xD

roboguy

7 oktober 2010 23:57

Haha du kommer förmodligen alltid att tycka att du har varit dum vid flera olika perioder av ditt liv;) Och du kommer att läsa igenom dina skolarbeten om trettio år igen, och fundera över om du var riktigt klok eller inte på den tiden;D Å andra sidan utvecklas man alltid så man blir oftast smartare med tiden och kommer alltid att tycka att man har varit dum tidigare:)

 
Ingen bild

Woaska

8 oktober 2010 07:07

Givetvis, för precis som du säger, man utvecklas ständigt. Det finns alltid folk som är bättre än en som man ser upp till. Det beror ju på vad/vem man jämför med också, och vad man jämför också. :))))

roboguy

11 oktober 2010 01:26

Ja och det är både bra och dåligt att man alltid har andra, bättre personer, att se upp till:) Ibland kan det ju vara lite hämmande för en själv att man ser upp till någon som man tycker är bättre än en själv, och då negligerar man sig själv i allt. Men om man ser det som att man kan förbättras på några punkter genom att efterleva sin idol så kan det vara stimulerande och bra! Men man ska nog ändå vara sig själv, trots sina fel och brister;)

 
Ingen bild

Woaska

11 oktober 2010 15:01

Så rätt så, kunde inte sagt det bättre själv! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards