Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Jonah Hex

Av roboguy - 9 oktober 2010 01:37

Jag hade inga superhöga förväntningar på den här filmen och det är jag glad för att jag inte hade såhär efteråt. Men, ändå, filmen var hyfsat underhållande medan den pågick men den lär inte stanna kvar speciellt länge i minnet för det finns ingenting sådär vidare märkvärdigt som är värt att komma ihåg- utom en scen: Hex hade en häst som var utrustad med kulsprutor! Det var häftigt!


En annan sak som jag gillade med den här filmen är att den var rå, och inte alls sådär äckligt tillrättalagd och fylld med humor som så många filmer som baseras på serier kan vara numera. Hex är en hård motherfucker som ingen jävlas med, och börjar någon ändå jvälas med honom så får denne smaka på antingen pistolkulor eller en yxa! Hex himself är ju också cool då han har en brännskada på ena sidan av ansiktet. Vidare så gillar jag att filmen utspelas under Vilda Västern. Det finns för få sådana filmer och det är hur bra som helst med hästridning och gunshooting, precis som det var förr. Det funkar fortfarande. Och John Malkovich är outstanding som filmens hänsynslösa skurk! Den här jäveln skyr inga som helst medel, nejdå han utplånad en mindre by bara för att ta reda på att hans supervapen verkligen fungerar som det är meningen att det ska göra. En aning mer överspel hade faktiskt inte skadat från Malkovich, då han trots allt inte spelar över alls. Lite härligt överspel hade passat i den här filmen!


Slut på det positiva. Megan Fox är, tack och lov, inte med speciellt mycket i den här filmen men det lilla utrymme hon ändå får väcker frågan varför hon alls måste vara med? Hon har ingen stor funktion att fylla ut och den lilla, men ack så pinsamt dåliga, kärleksstoryn mellan henne och Hex är bara pinsam och tråkig och tillför egentligen ingenting alls. Det enda positiva är väl att Fox, genom hela filmen, bara har på sig en tröja/skjorta som är väldigt generöst urringad;P


Är man på ett bra humör, så tycker man kanske att den här filmen är hyfsat underhållande för stunden och ikväll var jag på ett bra humör. Om jag hade sett filmen imorgon eller någon annan dag då jag skulle ha varit på sämre humör hade jag förmodligen sågat filmen ännu mer. Men det räcker med att säga att filmen bara får 4.4 på imbd:s tiogradiga skala, så får ni själva avgöra huruvida ni tycker att filmen verkar vara bra eller inte;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards