Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Bredband

Av roboguy - 25 oktober 2010 13:48

Något måste ha hänt, men jag vet inte riktigt vad det är. Sedan Bredbandskollen gjorde om sin sida så har jag i mätning efter mätning fått betydligt sämre resultat på hastighetstesten än vad jag fick tidigare... Förr låg jag relativt konstant på ungefär 4 Mbit medan jag numera som bäst når upp till 3 Mbit. 


Jag läste också om en undersökning där det är många som klagar på sina mobila bredband. Jag har sagt det förr, men det tål att upprepas- jag är nöjd med mitt mobila bredband från Tele2. Någon kommenterade artikeln och skrev att han/hon hade mobilt bredband från Tele2 och det var hela tiden småfel och kopplades ned kontinuerligt. Det där känner i alla fall inte jag igen, för mig fungerar Internet stabilt och jag har oftast väldigt bra hastighet och täckning. Det känns bra när man inte har något att beklaga sig över;) Men det är desto sämre om det verkligen stämmer att de som ringer för att få hjälp upplever att de inte får någon hjälp alls. Det gäller bara att besvara så många samtal som möjligt för servicepersonalen, för de får väl inget betalt för att se till att problemen verkligen löses för kunden? Där har de verkligen något att jobba med och se över. 

 
 
Ingen bild

Tele2

27 oktober 2010 17:28

Hej Roboguy,

Det är roligt att läsa att du är nöjd med ditt Mobila Bredband från Tele2. En stabil och bra uppkoppling till ett bra pris är det vi eftersträvar.

Jag känner igen undersökningen du nämner och delar helt din uppfattning om att det är mycket tråkigt om flertalet upplever att de inte får hjälp av kundservice. Jag vill dock påpeka att vi inte får mer betalt desto fler samtal som besvaras, kvalitén går alltid först och personalen utbildas därför kontinuerligt för att vi alltid ska kunna presentera en korrekt lösning till våra kunder.

Med vänliga hälsningar

Ida Jönsson, Tele2.
ida.jonsson@tele2.com

roboguy

27 oktober 2010 19:54

Hej!

Tack för svaret, det skingrade en av de saker som jag trodde på, det att personalen eftersträvade att besvara så många samtal som möjligt.

Och jag är mycket nöjd med mitt mobila bredband och tycker att ni lever upp till stabil och bra uppkoppling till ett mycket bra pris:) Fortsätt så!

//Roboguy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards