Alla inlägg under oktober 2010

Av roboguy - 5 oktober 2010 19:00

Redan den första trailern fick det att vattnas ordentligt i munnen på mig, och den här andra trailern gör inte att det vattnas mindre direkt. Bröderna Coens kommande remake av en John Wayne-film ser otroligt lovande ut, och musiken i den här trailern är inte alls dum. Musiken, samtidigt med bilderna, ger en rysningar av välbehag. Jag borde se fler westernfilmer och varför inte infria det löftet direkt genom att se den här filmen när den väl har premiär?!




http://www.youtube.com/watch?v=YfTSvFSdyRg&feature=player_embedded


Av roboguy - 5 oktober 2010 18:43

Ursch vad trött jag är på fläkten på datorn... Nu har den börjat krångla ordentligt! Tidigare har den bara låtit lite mystiskt, ibland stannat av tillfälligt för att sedan starta upp igen med ett vrål som påminner om en F1 bils vrål för att sedan stanna av och fungera normalt igen. 

De två senaste dagarna har jag varit orolig för att datorn inte ska gå att starta igen! Datorn bara dog i går natt och jag provade att få igång den flera gånger innan den äntligen gick igång, men det tog god tid och jag vet inte hur "bra" datorn mår av detta?

Kort och gott- kan man göra något åt datorfläkten på egen hand? Eller är det bara att gå iväg med datorn till någon verkstad? Och hur mycket kan det kosta?


Problem 2. Bilder och liknande på Internet går jävligt långsamt helt plötsligt. Vad kan det bero på?! Det är inget fel på Internetanslutningen, och hastigheten på Bredbandskollen är normal men ändå går det väldigt långsamt för bilder att laddas upp när man surfar in på Aftonbladet te.x Vad kan det bero på?! Beror det på att något som heter Flash shockware har slutat att fungera? Eller är det något problem med Flash?! Ursch tusen frågor;P

Varför finns det ingen bra datorakut som erbjuder bra service till ett bra pris på nätet? 

Av roboguy - 5 oktober 2010 16:29

Oh härligt att det tillslut har bestämts vem som ska regissera den kommande Supermanfilmen! Snyder är en något ojämn regissör. Watchmen var till exempel inte den höjdare som jag hade förväntat mig, men hans kommande film Sucker Punch ser väldigt lovande ut.


Jag hoppas också att det blir en mer mörk och "skitigare" Superman den här gången. Det ligger ju i tiden dessutom, många superhjältar är ju inte sådär äckligt helylle längre, och speciellt Superman har ju som bekant varit urtypen för den underbara, rättrådige hjälten. Nej, lite skit under naglarna borde även Superman ha, tycker jag;D




http://www.moviezine.se/artikel/5706-snyder-tacklar-superman


Av roboguy - 5 oktober 2010 16:26

Denna tisdag har helt och hållet ägnats åt höststädning. Det är inte roligt, men banne mig- det måste ändå göras;) Tvätta fönstren, dammtorka, dammsuga, moppa golven, kasta bort lite onödiga saker som tidningar och annat bråte som man trilskas med att samla på sig trots att man vet att man förmodligen inte kommer att läsa tidningen igen. Och varför har jag den dåliga vanan att samla på reklamhäften från Phonehouse och El-giganten?! Jag hade en hel hög med reklamblad från dem. Men nu är det undanröjt och bortkastat så nu har man lite mer utrymme igen- och den lär snabbt försvinna med nya reklamblad förmodligen!


Men rent, snyggt och fint blev det och det luktar fantastiskt gott av skurmedel och det är ju positivt att man är i ett dammfritt hus just nu också;D 

Av roboguy - 5 oktober 2010 00:54

Först och främst är det kanske värt att nämna att en av många exklusiva producenter till den här filmen är ingen mindre än Guillermo del Toro! Hur mycket inflytande han har haft över manuset vet jag dock inte, men lite av den makabra stämningen som genomsyrar Splice bär på sätt och vis hans signum. 


Från början var det en del saker som irriterade mig. För det första, kvinnan, Elsa, var väldigt bestämmande och jag tycker att killen, Clive, var lite av en toffel. Men det som gör den här filmen intressant är att man snart förstår att något är fel med Elsa och det har något att göra med hennes uppväxt. Jag störde mig också på hur de behandlade varelsen, Dren. Elsa behandlar henne som ett barn, vilket Nerd på sätt och vis i mångt och mycket också är. Men det var lite för mycket gulli-gullande med varelsen... fast att säga varelse är väl också lite fel. Nåja, det där ändras ju under filmens gång;) Men det känns som att filmen vill tilltala både män och kvinnor, för varför ska de utesluta 50 procent av den kvinnliga biopubliken genom att frossa i äckel? Nej bättre att få 100 procent av biointäkterna från både killar och tjejer, så de kastar in lite gulligheter. Men det blir inte alltför mycket sådant men jag misstänker ändå att det kommer att vara en del i publiken som tycker att Dren är söt. 


Men det som var riktigt intressant i den här filmen var relationen mellan dessa tre- Clive, Elsa och Dren. Det blir tillslut en mycket sjuk relation. Sedan blir det en del action emellanåt också, vilket gör att filmen aldrig blir långtråkig. 


Splice är riktigt bra! Intressanta karaktärerer, och två bra skådisar också, en varelse som man inte riktigt vet om hon är ond eller god. Ett resultat av oetisk forskning, men kan man säga att "den" är mänsklig? Forskarna pratar inte så mycket om det är oetiskt eller inte, vilket kanske kunde ha givit filmen lite mer tyngd. Kan vi gå hur långt som helst för att komma fram till ett botemedel till olika sjukdomar? Filmen ställer inte direkt de djupare frågorna. 


Och vad tusan var Fred och Ginger för något egentligen?! Oavsett vad de nu var hade de en väldigt "fin" scen tillsammans där de orsakar lite panik och blodstänk;)


Effekterna haltade lite ibland, men jag tror att Dren spelades av en människa med väldigt mycket smink i mitten av filmen? Om inte så har filmmakarna gjort det förträffligt bra med Dren. Men jag tror inte att det är CGI faktiskt. 


Splice är en mycket intressant film rakt igenom och jag satt som på nålar under hela resan. En del skräckscener fanns det, men jag som är en härdad jäkel blev förstås aldrig rädd, men det här skriver jag mest som en varning för andra- men de skrämmande inslagen är inte SÅ farliga;) Det som är intressantast med den här filmen, är som sagt det spel som pågår mellan de tre huvudpersonerna.

Av roboguy - 4 oktober 2010 22:17

Den här hyllningsboken om Clint Eastwood vill jag gärna ha! Jag hoppas att den snart kommer ut på bibblan för då ska jag låna den direkt;D





                                        

Av roboguy - 4 oktober 2010 18:36

Inte för att jag har varit någon tekniknörd förr i tiden direkt, men nog tyckte jag att jag hade ganska bra koll på vilka tekniska prylar som fanns förr i tiden. I dag har jag inte alls någon större koll längre, det har kommit så jäkla mycket nya saker och namn så jag blir alldeles snurrig så fort jag försöker sätta mig in i teknik numera. Jag försöker att hänga med så gott det går men det ser ut att vara en omöjlig uppgift. Förr behövde man liksom bara ha koll på hur man skickar och tar emot ett sms, och om jag minns rätt så kunde man väl också mms:a när jag var yngre fast det kostade en rejäl slant för att skicka en bild till någon annan. Den tiden är glömd numera. Sms och mms kostar i princip ingenting ( i mitt abonnemang ingår nämligen femtusen sms gratis/månad och mms kostar väl lite mindre än en krona tror jag ). 


Nu ska jag komma till saken- jag försöker bli lite mer insatt i vad det betyder att ha wifi, hur man kan vara "osynlig" på Internet ( men jag förstår det bara som så, att om man ska vara det så kommer man inte att få någon vidare bra hastighet fast jag inte vet om det stämmer eller ej ) och så ville jag finna mig en sladd som gör det möjligt att koppla laptopen till TV:n vilket visade sig vara i stort sett omöjligt för jag förstod dels inte vad alla förkortningar stod för och vilket användningsområde sladdarna hade. För att göra en lång, och ganska komplicerad, historia kort så hittade jag ändå rätt sladd ( tror jag ) men då uppstod genast ett nytt problem- hur i hela hel-vete gör man egentligen för att koppla alltsammans rätt. Datorn + TV:n ska kopplas ihop och så ska det letas efter datorn på TV:n och... Nej, efter att ha slitit med uppgiften i två, tre timmar så fick det vara nog. Mitt tålamod är inte hur stort som helst, så jag får väl se om jag tar tag i uppgiften senare i dag eller imorgon. 


Teknik är rena rama djungeln numera, som sagt;D

Av roboguy - 4 oktober 2010 15:13

Jag har inte sett den här debatten tidigare, men det låter ju som att de flesta av debattörerna som medverkade här är inne på att man inte ska kriminalisera en hel ungdomsgeneration, vilket är positivt att höra. Jag tycker också om förslaget med att göra som man gör på samma sätt som på biblioteket- där man lånar en bok och en ersättning för detta går till författaren.





http://www.youtube.com/watch?v=NA-wBVDFYtM&feature=related

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards