Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Tips och trix

Av roboguy - 3 november 2010 13:18

Första dagen med den nya datorn och man försöker bli klok på framför allt en sak, den viktigaste, var man har bäst täckning för mitt mobila bredband! Det har börjat klarna lite mer, men det är som en kommenterade, det är kanske inte bra att ha modemet i en förlängningssladd? Samtidigt, som med allt finns det för-och nackdelar, så borde sladden ge bättre täckning någonstans i rummet;P Det parodoxala är att det nästan finns oändligt med sannolikheter för var täckningen skulle kunna vara som bäst- men jag utgår från fönstret eftersom det är det som har gett mig bäst täckning tidigare. Samtidigt är det ju lite roligt att hålla på med det här, att upptäcka och prova på nya saker och möjligheter. 


En bild på nya datorn som redan har blivit lite fläckad på tangentbordet;P



  

 
 
Ingen bild

Woaska

3 november 2010 14:28

Aww, jag hoppas verkligen att det löser sig. Dina gamla lappys är helt döda eller? Testa annars med dem om du får bättre hastighet; då måste det vara något konstigt med datorn... :/

Vilken stilig dator förresten! Tangentbordet ser fruktansvärt najs ut. Sedan har du ju siffrorna till höger också. :o Vad är det för tum på den?

roboguy

3 november 2010 15:19

Tack:) Jag experimentererar för fulla muggar just nu, så jag hoppas tillslut hitta den vinkel som ger bäst hastighet, som jag gjorde med den gamla. Min äldsta lappy har plötsligt visat livstecken och går att använda ganska bra. Men då är det ett annat problem- orsaken till att Tele2:s modem inte fungerar bra på min gamla är på grund av att jag hade Telia på den tidigare, och de hade operatörlåst. Jag har inte betalat för att ta bort det låset, så jag kan inte använda Tele2 då, för Telia "låser" det... Om det nu låter vettigt;P

Jag är överjävligt nöjd med tangentbordet. Det är nog det enda jag är riktigt nöjd med hittills för det är skönt att skriva på och använda. Men jag måste ge det lite mer tid, så lär jag förmodligen inte alls sakna mina gamla datorer tillslut. Ehm tum? På tangentbordet? Jag har ingen aning, jag kollar aldrig sådana detaljer!

 
Ingen bild

Woaska

3 november 2010 23:23

Den... vinkeln? :S

Hur går det med den andra datorn då, är den helt död? Vore ju tråkigt om du inte kunde få ut hårddisken(arna). :/

HAHAHAH, nej, på datorskärmen. :)

roboguy

4 november 2010 13:47

Syrrans dator verkar vara helt död men jag vet att det går att ta ut hårddisken från den, men jag vet inte om det är nödvändigt;P

Skärmen är liten men jag vet inte vad den har för tum;= Men den passar för mig i alla fall!

 
Ingen bild

Woaska

4 november 2010 13:59

Okej, tänkte om ni hade foton eller så som man vill spara. Eller filmer, dokument och andra saker.

Du läser verkligen inte vad är för dator du köper. :/ Processor, ramminne, hårddiskstorlek, skärmstorlek... allt det där viktiga. ;( Vad heter din dator (märke + modellnummer)?

roboguy

4 november 2010 15:27

Nja inga superviktiga foton direkt, hade inte lagt in så mycket sådant faktiskt. Ett och annat dokument som man hade där är lite beklagligt att man inte har kvar, men det är inget som känns akut att skaffa fram. Och de flesta filmer som jag hade på gamla datorn hade jag redan fört över till portabel disk, och de som blev kvar på datorn var av mindre vikt;)

Haha jag bryr mig inte om processor, ramminne eller hårddiskstorlek då det knappt säger mig något. Att ha bra med hårddiskstorlek förstår jag är bra att ha förstås,men vilken processor eller vilken skärmstorlek datorn har bekommer mig inte särledes mycket;=

Asus X52D. Memory 4GB ( antagligen ganska litet minne eller?) HDD 500 GB Display 15.6´´ HD ( jävligt bra bild på skärmen faktiskt, när jag såg filmen igår häpnade jag lite över hur bra bilden var haha). Nu har du lite information i alla fall;)

 
Ingen bild

Woaska

4 november 2010 16:34

Aha okej, dåså. :) Jag har faktiskt ingen aning om hur en hårddisk ser ut i en laptop, måste ju vara rätt liten, haha!

Det är kanske svårt att alltid veta vad man ska kolla på när man ska köpa något. Men ju mer du vet; desto mer kan du tjäna på köpet och fixa det efter dina egna behov. :) Så att säga, haha!

Låter ju inte alls illa! :D Nej, du har mer (ram)minne än mig, jag har bara 2GB. :( Ändå rätt stor hårddisk och najs skärmstorlek. :) Nu blir jag också sugen på ny dator ju!

roboguy

4 november 2010 20:45

Jag kollade ju upp lite innan jag skulle köpa nydatorn, men att kolla upp saker som man ändå inte förstår något om är ju ganska lönlöst haha;P Men jag sms:ade lite med en som är datorkunnig och han hjälpte mig i alla fall, och den här datorn som det blev fick godkänt av honom i alla fall haha!

Annars behöver ju inte datorn klara så mycet för att jag ska vara nöjd. Se lite film, surfa på nätet och ha skrivprogram- sen är jag nöjd:)

 
Ingen bild

Woaska

4 november 2010 21:11

Vad bra att du har någon som hjälper dig i alla fall. =) Annars är, som sagt, Google din bästa vän! =D

Haha ja, det såklart. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards