Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Seuseung-ui eunh

Av roboguy - 11 november 2010 23:51

Filmen heter i original Seuseung-ui eunh, men den finns också under namnet Bloody Reunion på imdb.com, så jag använder mig av den istället. Filmen börjar i alla fall väldigt underligt. Jag förstod ingenting av anslaget, men det var väl inte heller det viktigaste. En samling elever samlas hos sin före detta lärarinna, och man luras att tro att lärarinnan är en älskvärd och omtyckt lärare. Men så är icke fallet- det visar sig sedan att lärarinnan på olika sätt har plågat eleverna och på olika sätt orsakat dem lidande. Så varje elev har olika anledningar att hata lärarinnan. 


Jag tyckte inte alls om de inledande 45 minuterna av filmen. Tråkiga karaktärer som inte tilltalade mig överhuvudtaget och jag förstod inte alls vad eleverna hade där att göra när de olika historierna klarnar efterhand, och i mitt tycke så dröjer det lite för länge innan bilden klarnar helt och hållet. 


Spoiler* Men efter den inledande sega starten så tar det sig lite, och det blir lite blod och tortyr. Kanske lite mindre av den varan, men det finns en del bra scener i den här filmen som påminner om slasherfilmer från USA- bland annat en som får knivblad i munnen och tvingas svälja dessa. Och så får en sina ögonbryn uppsätta med häftstift!    Slut spoiler*


Slutet var lite konstigt, eller om man så vill- oväntat och kanske inte vad man hade trott, men jag gillade det inte- och i det stora hela så tyckte jag nog inte om den här. 


Bloody Reunion funkar om du inte har något bättre att se på ( ge inte upp bara för att den börjar lite segt ). Efter att jag hade plågat mig igenom Bad biology så har jag ingen ursäkt till varför jag ska ge upp en film, för lyckades jag se hela den filmen så klarar jag av vad som helst;P Men det finns betydligt bättre japanska skräckfilmer att se än det här. 


OBS! Jag kan säga att det här omslaget lurade mig, men den har inte mycket med filmen att göra- så låt er inte heller bli lurade! Bilden förekommer inte i filmen, och det är inte heller mycket av det som bilden utlovar som är med i den här filmen. 



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards