Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Batman- Under the red hood

Av roboguy - 3 december 2010 01:32

Fullkomligt underbar film, faktiskt. Nästan synd att den "bara" är tecknad för den här hade gjort sig väldigt bra som vanlig spelfilm, eller som ett avsnitt i en serie om Batman. Men man tager vad man haver, och den här tecknade Batmanfilmen är förmodligen en av de bästa jag har sett på länge. Det beror framför allt på att Jokern är med i den här historien. Jokern är, och har alltid varit, den bästa skurken i Batmanuniversumet. Och Jokern gör som alltid ett bra framträdande. 

Spoiler* Jokern har blivit fritagen från psykhemmet av skurken Black Mask. Medan Black Mask förklarar sin plan sitter Jokern och äter chips, och han verkar föga imponerad över planen. Så ber Jokern om ett glas vatten, krossar det mot skrivbordet och oskadliggör vakterna. Slut spoiler*


Under the red hood är dessutom väldigt våldsam ( för att vara riktad till en yngre publik alltså) och redan i inledningen av filmen slår Jokern en person sönder och samman. 


Filmen var inte så snyggt tecknad, ganska fyrkantig, men det passar i den här världen. En jakt som involverar en bil medan Batman flyger var ganska snygg, och dessutom har Batwing moderniserats med fyra motorer. Inte illa. Dessutom så fick man se flashbacks på relationen mellan Batman och Robin. Jag har inte riktigt hängt med när Nightwing har kommit in i serien, och han förekommer även här. Jag gillar det här nya som har förts in i Batmanserien.


Batman- Under the red hood passar utmärkt för alla oss som inte kan få nog av Batmans äventyr. Plus alla som älskar en galen, psykotisk Joker! 



  

 
 
Woaska

Woaska

3 december 2010 19:37

Hmm, låter intressant! Jag är lite småkär i Batman. Och Joker gillade jag också väldigt mycket, för jag har inte alls koll på några Batmanskurkar direkt, jag kanske borde se lite fler filmer med Batman. :D

Jag såg någon Batman-serie innan NCIS började på tv för ett par år sedan, den var mycket trevlig och fylld med humor, måste hitta! :D

Jag är lite kär i dåligt tecknade filmer också... Eller snarare äldre tecknade filmer/serier/animer. Vilket år kom den här ut?

http://quarflam.blogg.se

roboguy

4 december 2010 18:24

Vem kan låta bli att vara lite småkär i Batman;) En av de bästa tecknade hjältarna som finns, men det är synd att karaktären har blivit så misshandlad genom åren. Men nu har han åtminstone fått upprättelse igen haha!

Förmodligen var det den serien som sändes när man var liten på femman, kan inte tänka mig att de visade någon ny Batmanserie;P Men jag minns inte vad den heter mer än Batman.

Batman Under the red hood är från i år, 2010 :)

 
Woaska

Woaska

4 december 2010 20:32

Haha, nej, den såg väldigt b ut. Säkert 80-90-tal. :)

Oh okej, från 2010 och dåligt ritad? :O

http://quarflam.blogg.se

roboguy

5 december 2010 17:52

Jag förklarade väldigt dåligt i recensionen vad jag menade med det jag skrev. Jag menade mest att figurerna var något kantiga och typiskt överdriva a la Superhjälte-manér, men annars var filmen inte alls dålig tecknad och miljöerna, speciellt Gotham city, var läckert gjord. Så den är inte dåligt tecknad på det sätt som jag tror att du tänkte att jag menade;P

 
Woaska

Woaska

8 december 2010 00:27

Hihi, nu har jag laddat ner den. =D Ska genast se!

http://quarflam.blogg.se

roboguy

8 december 2010 13:51

Härligt, hoppas du tycker om filmen och så vill jag se en recension av Batman Under the red hood sen;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards