Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Creepshow 3

Av roboguy - 8 december 2010 00:20

Den här tredje "ansamlingen" av konstiga/underliga historier har kanske inte så mycket att göra med den första filmsamlingen, som bland annat Stephen King stod bakom- och kvalitémässigt märks det tämligen snabbt. Jag tycker inte att någon av de historier som man blir presenterad för innehåller så mycket av den absurda humor som de äldre filmerna i hög grad lever på. Det är lite mer rörligt i den här filmen och det känns ibland som att historierna inte är så genomtänkta, de har ingen finurlig knorr i slutet som man hade väntat sig, och ibland tar inledningen lite för mycket tid på sig.


 Men det finns undantag, men för att inte spoila alltför mycket för andra så ska jag bara nämna att episoden Professorns fru är det allra bästa i den här samlingen. Eller så är det kanske bara jag som har konstig humor;P I alla fall tycker jag att den historien var precis som Creepshow ska vara, underlig, morbid, konstig men samtidigt jävligt komisk. 


Historien om callgirl-mördaren är också en sådan där härligt skurvad historia, där man först tror att det handlar om just tjejen som far omkring och mördar sina kunder men som sedan visar sig handla om någonting helt annat. 


Men jag hade gärna sett någon rolig cameo av någon känd, eller för den delen även ökänd, regissör eller skådis. Jag tror det är i Creepshow 2 som självaste Stephen King finns med i en roll som bonde som hittar en meteorit och som sedan blir alltmer hårig! Något sådant finns tyvärr inte i den här tredje filmen. 


Men tycker man om de tidigare filmerna så ska man definitivt se den här också, och kanske snabbspola fram till avsnittet med professorns fru;P Ser fram emot ytterligare en del i den här skruvade, men roliga, filmserien. 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards