Direktlänk till inlägg 10 december 2010

The new world Zorro

Av roboguy - 10 december 2010 19:30

Oj, kärlek till TV4 Guld för tillfället! Här satt man en vanlig, tråkig fredagskväll och zappade mellan tv-kanalerna och som vanligt så fanns det ingenting att titta på förutom halvtråkiga amerikanska sitcoms och Simpsonsavsnitt som de har repriserat sedan tidernas begynnelse och så hamnar man på TV4 Guld och ser... Zorro! Den serie som man såg som liten parvel och som man inte har sett på jag vet inte hur många år. Och plötsligt så visar alltså Guld dessa avsnitt med Duncan Regehr som Zorro. Det kan knappast bli en bättre förgyllning av en trist kväll än så.


Men väldigt mycket har hänt sedan man satt i tv-soffan och som förhäxad tittade på den här serien. Den var inte riktigt lika trollbindande längre;P Inte så underligt förstås och det är mest för nostalgiska minnen som jag tittade på avsnitten. Det är väldigt dåligt skådespeleri, knappt någon dramatik att tala om, actionscenerna är kort och gott skrattretande och alltsammans känns väldigt mycket som billigt, filmad teater. Men en härlig nostalgitripp var det i alla fall, och jag kommer att se på fler avsnitt, trots att serien inte längre är speciellt bra.


Efterlyser också en ny, modern serie om Zorro. Det borde väl finnas fler än jag som vill ha det, eller? Gärna i samma ton som filmen Zorro- Den maskerade hämnaren, eller varför inte med en lite mörkare ton. Jag ser gärna att Antonio Banderas spelar Zorro även i serien! Eller, som det verkar vara på modet just nu, så kan man förflytta Zorro till en modern tid istället... Fast nja... Å andra sidan så vet jag inte om det skulle fungera alls. Kanske bäst att låta Zorro förbli ett härligt nostalgiminne trots allt. 


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards