Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Beck- I Guds namn

Av roboguy - 13 december 2010 00:28

Kjell Sundvall kan man oftast lita på för han är ett säkert kort och även i den här filmen lyckas han riktigt bra faktiskt. Beck I Guds namn är på många sätt en av de sorgligaste filmerna av dem jag har sett i Beck-serien. Både det som händer chefen för polisen och stämningen i hela filmen, i allt från en utbränd Gunvald till att Becks granne sitter utanför sin dörr och gråter. Jag tror dessutom att det är första gången som vi får vara inne i Gunvalds lägenhet. Han ser inte ut att ha det lika hemtrevligt och mysigt som det är i Becks lägenhet, men det är inte heller speciellt mycket som man får se av stället som Gunvald bor på. Däremot var det inte så trovärdigt att Gunvald kommer rusande till jobbet- även om han har haft sina fighter med chefen så borde han inte få vara med i utredningen överhuvudtaget, men vad hade Beck-fansen sagt om inte Gunvald är inblandad på något sätt?;P


Själva attackerna på homosexuella var också väldigt bra skildrat- det var obehagligt samtidigt som man fick sig en påminnelse om att homosexualitet inte har varit lagligt i det här landet speciellt länge. Visserligen har vi kommit en bra bit på vägen nu, men det finns väldigt mycket att jobba på fortfarande. 


Men som sagt, man kan lita på Kjell Sundvall och det är inte bara ledsamheter i den här filmen, utan det bjuds på en hel del action. Sundvall sparar inte på krutet och måste ha bränt några tusenlappar av budgeten, men det är bra. 

Dock så undrar jag varför ingen har parodiserat ynglingen i Beckgruppen? Hans petnoghet angående att bland annat läsa upp när ett mordoffer tog sitt körkort och när det skulle gå ut borde vara utmärkt material att parodiera! Men istället för att göra något sådant så väljer de nästan uteslutande att försöka paodisera Beck och Gunvald, som egentligen är parodier i de här vanliga filmerna redan. 


Nåväl, Beck I Guds namn var underhållande och riktigt spännande. Samtidigt som den var ganska sorglig. 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards