Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Game of Death

Av roboguy - 21 december 2010 00:00

Det var länge sedan jag såg en av de nyare filmerna med Wesley Snipes- och tydligen har jag gjort helt rätt i att ignorera hans nyare filmer- för Game of Death är riktigt, riktigt dålig. Snipes är otroligt tråkig och träaktig i huvudrollen. Han kan visserligen sparkas och slåss trovärdigt och han är fortfarande vältränad ( det där var absolut ingen hint mot Steven Seagal ). Men problemet är att Snipes dels inte har så mycket att göra i den här filmen och att jag ifrågasätter hans motiv. Varför vill han så gärna hjälpa sin "boss"? Varför är han inte intresserad av pengarna? 


Mest omotiverade scen som jag har sett i en film hittills i år ( ja, det återstår ju faktiskt några dagar fortfarande av 2010 så man vet ju aldrig ) var den där Snipes befinner sig på psykavdelningen på sjukhuset. Var det meningen att de scenerna skulle vara roliga, eller? Det fyller liksom ingen funktion att den där tjejen upprepar att hon vill följa med Snipe, överhuvudtaget så har jag väldigt svårt för att se att den scenen borde finnas med alls. Men någon kanske kan ge mig en förklaring till varför den scenen finns med? Det var meningen att man skulle skratta, eller hur? Det blev tyvärr motsatt effekt. 


Zoe Bell... ska fortsätta att syssla med stunts framför allt och inte agera skådespelare, för det lyckas hon inte något vidare bra med i den här filmen. I och för sig så är hon i gott sällskap med dåliga skådespelare, så Bell behöver absolut inte skämmas. Men hon kunde väl ändå ha fått vara lite häftigare, när hon nu ändå bemödade sig med att medverka i den här soppan?


Game of Death erbjuder ingenting nytt, det känns som att den här filmen lika gärna hade kunnat komma ut 1997 istället ( fast vid den tidpunkten så var ju Snipes fortfarande en relativt bra skådis ). Jag vet inte riktigt vad som här hänt Wesley Snipe? Nej det dröjer nog länge innan jag ger honom en ny chans igen. Tyvärr är Snipes en föredetting som gör som kollegorna Seagal och van Damme- fortsätter producera b-action och hoppas på att en nytändning ska komma någon gång. Den här filmen ses nog enbart av dem som verkligen älskar Snipes men jag kan inte förstå att ens hardcore-fansen kan få ut något av den här tråkiga filmen.




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards