Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Filmfloppar

Av roboguy - 30 december 2010 11:21

Alltid intressant att se på vilka filmer som inte riktigt har levt upp till förväntningarna och extra roligt blir det förstås när man själv har sett några av filmerna som återfinns i "flopp-listan". 

Jag tycker inte det är särskilt förvånande att inte MacGruber spelade in så mycket. Filmen var dålig och hade inte många bra skämt och kändes inte alls som någon parodi av MacGyver. 

Men däremot, Jonah Hex och Case 39, tycker jag var hyfsat sevärda filmer. I och för sig så har jag aldrig läst serien Jonah Hex så jag vet inte riktigt vilka förväntningar som seriens fans hade på filmen, men för min del så var den en sådan där lagom underhållande film som duger fint att se på en regnig/snöig söndagskväll. Case 39 var väl ingen milstolpe inom skräckgenren, men den var ändock klart sevärd. 

Youth in revolt har jag omvärderat sedan jag såg den- och den var väl inte riktigt vad jag trodde att den skulle vara. Smårolig, på sin höjd men inte så mycket mer. 

Desto mer förvånande är att Splice återfinns på den här listan över floppar. Splice var ju på det stora hela en bra film, en modern Frankenstein-tolkning, som dessutom satsade på att man själv fick tänka efter lite om frågor om vad som gör en mänsklig osv. 


Det ska bli intressant att se de andra filmerna på listan. Framför allt ska det bli roligt att se vad jänkarna har gjort av Let me in ( som tydligen, trots de lovord man har läst om den amerikanska remaken, inte har gått något vidare bra i USA). 



http://www.moviezine.se/artikel/6359-2010-aringrs-storsta-floppar







  

 
 
Woaska

Woaska

30 december 2010 14:32

Sorgligt att se att Repo Men finns med på listan, den var ju riktigt bra! Och som du säger, Jonah Hex var i alla fall sevärd, om inte för Fassbenders skull! ;-)

Vad jag har förstått av Let me in har den fått hyfsat bra betyg, men det kanske är av folk som inte sett originalet! Men jag vill se den också, hihi. Splice har jag liggandes på datorn.

Sett de flesta av mest nerladdade i alla fall. :D

http://quarflam.blogg.se

roboguy

30 december 2010 16:49

Det jag tycker är konstigt med listan är varför inte fler filmer finns med bland flopparna... Jag menar, hur bra kan te.x remaken av Predators ha gått? Nightmare on Elm Street har ju floppat också. Men de kanske bara tar med de som verkligen har floppat ordentligt?;P
Repo Men hör hemma på den här listan då den enbart var bra i slutet haha;D

Ja, det är vad jag har hört också, att Let me in har fått hyfsat bra betyg. Men amerikanarna behöver ju inte se originalet för att kunna bilda sig en uppfattning av remaken, fast originalet har gått bra i USA så de bör kunna jämföra filmerna. Däremot lär vi svenskar vara kritiska mot remaken när den har premiär då de flesta tycker att den svenska filmen, av någon outgrundlig anledning, var riktigt bra haha! Men herregud, se Splice;) Jag tror du kommer att tycka om den, om du nu inte analyserar sönder den helt och hållet;P

Ja, det har jag också haha;D

 
Woaska

Woaska

30 december 2010 21:40

Tydligen ganska bra! ;)

Nej, rätt så underhållande var den ju! Intressant sätt att se på framtiden och lite underhållande var den och slutet som var värsta mindblowen!

Låt den rätte komma in är en bra film, mycket bra för att vara svensk, jag har boken också, fast jag är inte direkt sugen på att läsa den just nu, men senare! :-) Ska också se remaken och se vad jag tycker.

Hahah, det är ju analysera sönder man ska göra. ;-) Vi får se!

http://quarflam.blogg.se

roboguy

31 december 2010 16:24

Jag tycker Repo men var en ganska ordinär framtidsrulle. Om man ska se något annorlunda som utspelar sig i framtiden så måste man nog leta upp väldigt udda filmer för jag tycker de säger ungefär samma sak allesammans haha! Men slutet gjorde ändå filmen en aning minnesvärd, men återigen, det var inte så konstigt att den floppade;D

Nej, nej Låt den rätta komma in var tråkig och som vanligt dåliga barnskådisar. Boken måste du läsa någon gång i alla fall, för den är mycket bra, liksom Människohamn av samma författare!

Haha ja ibland kanske men alla filmer förtjänar inte att man analyserar alltför mycket;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards