Alla inlägg under december 2010

Av roboguy - 22 december 2010 15:54

Härliga nyheter! Jobba hårt under 2011 och se till att Bonds 50års-firande saluteras med en riktigt bra, annorlunda och grym James Bond-film! Och jag hoppas som tusan att Daniel Craig kommer att spela agenten igen. 




http://www.moviezine.se/artikel/6317-bond-23-ordentligt-paring-garingng


Av roboguy - 21 december 2010 23:00

" Jag finns på msn, lär dig det.

Saknar dig ju..."


Det värmde verkligen att få höra! Jag vet inte om du läser min blogg, men jag har beskrivit tidigare, på Lunar tror jag, varför jag avskyr msn. Men jag borde uppenbarligen vara online där lite oftare.


Det värmde att höra det där i alla fall! Stort tack.

Av roboguy - 21 december 2010 18:31

" Nu har även danskarna vaknat till liv och reser sig ur gravarna. Med filmen Opstandelsen bringar man zombieapokalypsen in i självaste Guds hus. Får vi ett halleluja? Det ser ut att bli riktigt nasty och gory. Kolla in trailern på filmens Facebooksida.
Enligt synopsis så samlas Simons tre syskon vid hans begravning - där hela helvetet brakar lös medan de odöda uppstå från sina gravar som driver syskonen ner i djupa mörka katakomberna under kyrkan. Omgiven av döden tvingas de fejsa zombieförsamlingen och försöka komma ut ur Guds hus levande."


" Norska Trolljägaren verkar ha fått ett bra mottagande bland sina landsmän. Men vi får nog vänta på tills den släpps på dvd här. Nu laddar norrmännen om med mer zombieskräck. Filmen heter Dark Souls och handlar om pappa vars dotter tros ha mördats. Men när hon återvänder till hemmet verkar hon helt förändrad och en rad mystiska saker börjar inträffa. Pappan ger sig ut på en mörk resa av förlorade minnen, konspiration och zombie-liknande symtom. Filmen går upp på de norska biograferna den 14 januari."

http://www.youtube.com/watch?v=jgkMZLKgZGw




Det här låter riktigt bra och det är bara att börja längta efter de här två filmerna!







  


Av roboguy - 21 december 2010 14:44

Herregud vilken tur att jag ändå tittade på den här trailern. I vanliga fall hade jag struntat helt och hållet i en film vars titel heter Hanna! Något småsegt relationsdrama var min första tanke, och jag tänkte inte ens kolla upp filmen. Jag menar, vilken tråkig och intetsägande titel!

Men OJ, vad trailern, och filmen, ser lovande ut!!! Hanna är definitivt en film som jag kommer att se. 






http://www.youtube.com/watch?v=qRUx88vRjIk



  

Av roboguy - 21 december 2010 12:37

Sniper ( som i original heter Godly Grunslingers ) hade, om den hade varit en amerikansk film, betecknats som en b-film. Det är också Sniper, tyvärr. Jag hade förväntat mig en riktigt svettig actionfilm fylld med skottlossningar och snipers.


Men man erbjuds inte så speciellt mycket. Det är en ganska enkel historia, fast regissören lyckas ändå göra den lite omstädig. Det hade varit betydligt bättre om regissören hade gjort en enkel actionfilm istället för att hoppa hit och dit i tiden. Och varför var det så mycket snack om inandning respektive utandning? Det där tröttnade jag snabbt på. Men det var mycket prat om huruvida man skulle hålla andan eller inte medan man skjuter...

Jag brydde mig väl inte heller så mycket, mitt intresse för filmen svalnade relativt snabbt och jag hängde väl inte med i alla svängningar. Men karaktärerna var verkligen ingenting att bry sig om, ingen av dem engagerar det minsta. Actionscenerna är inte heller särskilt ögonbrynshöjande- vi har sett det förr, oftast i amerikanska actionfilmer. Jag förstår varför den här filmen smögs ut direkt på dvd-marknaden utan att göra något större väsen av sig. 


Ett litet plus ska filmen ha för ett hyfsat härligt soundtrack ( jag brukar inte lägga märke till ljudet och musiken, men engageras jag inte i det som händer i filmen så kan jag börja lägga märke till andra saker istället ). Ett litet plus också för att filmen är "snygg", den måste ha filmats med HD-kamera? Eller så är det sådant som man ordnar i efterhand? Hursomhelst, snyggt filmad är Sniper i alla fall.





  

Av roboguy - 21 december 2010 00:00

Det var länge sedan jag såg en av de nyare filmerna med Wesley Snipes- och tydligen har jag gjort helt rätt i att ignorera hans nyare filmer- för Game of Death är riktigt, riktigt dålig. Snipes är otroligt tråkig och träaktig i huvudrollen. Han kan visserligen sparkas och slåss trovärdigt och han är fortfarande vältränad ( det där var absolut ingen hint mot Steven Seagal ). Men problemet är att Snipes dels inte har så mycket att göra i den här filmen och att jag ifrågasätter hans motiv. Varför vill han så gärna hjälpa sin "boss"? Varför är han inte intresserad av pengarna? 


Mest omotiverade scen som jag har sett i en film hittills i år ( ja, det återstår ju faktiskt några dagar fortfarande av 2010 så man vet ju aldrig ) var den där Snipes befinner sig på psykavdelningen på sjukhuset. Var det meningen att de scenerna skulle vara roliga, eller? Det fyller liksom ingen funktion att den där tjejen upprepar att hon vill följa med Snipe, överhuvudtaget så har jag väldigt svårt för att se att den scenen borde finnas med alls. Men någon kanske kan ge mig en förklaring till varför den scenen finns med? Det var meningen att man skulle skratta, eller hur? Det blev tyvärr motsatt effekt. 


Zoe Bell... ska fortsätta att syssla med stunts framför allt och inte agera skådespelare, för det lyckas hon inte något vidare bra med i den här filmen. I och för sig så är hon i gott sällskap med dåliga skådespelare, så Bell behöver absolut inte skämmas. Men hon kunde väl ändå ha fått vara lite häftigare, när hon nu ändå bemödade sig med att medverka i den här soppan?


Game of Death erbjuder ingenting nytt, det känns som att den här filmen lika gärna hade kunnat komma ut 1997 istället ( fast vid den tidpunkten så var ju Snipes fortfarande en relativt bra skådis ). Jag vet inte riktigt vad som här hänt Wesley Snipe? Nej det dröjer nog länge innan jag ger honom en ny chans igen. Tyvärr är Snipes en föredetting som gör som kollegorna Seagal och van Damme- fortsätter producera b-action och hoppas på att en nytändning ska komma någon gång. Den här filmen ses nog enbart av dem som verkligen älskar Snipes men jag kan inte förstå att ens hardcore-fansen kan få ut något av den här tråkiga filmen.




  

Av roboguy - 20 december 2010 18:27

Jag håller med om de flesta av de "varningstecken" som de presenterar på den här listan! Speciellt det där med att Adam Sandler skrivit manus och spelar huvudrollen i en film brukar vara ett väldigt bra varningstecken, det är en uppföljare man aldrig har hört talas om, kille och tjej byter kropp, Eddie Murphy i fatsuit. Däremot så håller jag inte med om att en film med ordet Ninja i titeln behöver vara dålig.

Någon som har fler förslag på säkra varningstecken för att en film kommer att vara riktigt kass?;P








http://noje.se.msn.com/bildspel/17_tecken_pa_en_dalig-film.aspx?cp-documentid=155529711&page=1


Av roboguy - 19 december 2010 00:44

Ursch det här är nästan det värsta jag vet- en film som ska vara sådär "mystisk" och psykologisk men som i slutändan bara blir tråkig och liknar mest en b-variant av de "stora" zombie/epedemifilmerna. Varför överhuvudtaget slösa bort ( min ) tiden med att göra sådant här svammel? Man får aldrig veta vad det är för jäkla virus som sprider sig, man får följa bara tre karaktärer som är isolerade mitt ute i ingenstans och som pratar om allt och ingenting! Helt plötsligt bara så får huvudpersonen Daniel en fix idé om att April är ett botemedel. Hur kom han fram till den insikten? Ja inte vet jag men resonemanget går ut på att följande: hur har hon klarat sig i sitt lilla hur mitt ute i ingenstans helt ensam tills dess han kom dit? Jag antar att hon klarade sig alldeles utmärkt ty hon skrämde väl bort de infikterade med hennes pms-humör för hon är filmen igenom bara grinig, sur och allmänt bitter. Vilken zombie hade velat ha någon sådan med sig! 


Och sedan de infekterade ja... De verkar inte vara speciellt farliga. De är de mest pratsamma infekterade som jag har sett i en sådan här film. Varje gång de dyker upp så upprepar de något ord eller en mening. What?! Dessutom får man inte ens se när de går till anfall, inget blod eller lemlästning här inte. Kort och gott, det finns ingenting alls att se i den här filmen! The Dead Outside gör att man uppskattar mästerverk som 28 dagar senare än mer.


När ni har sett filmen, om ni nu ser den, så kan ni väl skriva och berätta vem tusan det var de dödade i slutet innan filmen äntligen tog slut? Jag måste ha missat något eftersom jag inte begrep vem det var. Inte för att det spelar så stor roll men det hade ju varit trevligt om man kunde få ut något vettigt ur den här skiten. 




  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards