Alla inlägg den 10 januari 2011

Av roboguy - 10 januari 2011 23:04

John Carpenters nya skräckis The Ward verkar lovande samtidigt som jag tycker att trailern avslöjar lite väl mycket av filmens handling! Så, ni som inte vill ha alltför mycket spoilat gör bäst i att inte se på trailern! I övrigt hoppas jag bara att Carpenter, som är min personliga favorit, verkligen har lyckats att få till en riktigt bra skräckfilm den här gången.




http://www.youtube.com/watch?v=blsab8CXb4Y&feature=player_embedded







  

Av roboguy - 10 januari 2011 18:42

Herregud, nyss var det mellandagsrea, men nu är det tydligen januarirea som gäller också. Tar aldrig alla dessa reor slut någon gång?!;P

Nåja, jag ska inte klaga. El-giganten har i alla fall väldigt bra erbjudanden på filmer, och inte bara gamla titlar utan även de nyare prissänkes vilket jag uppskattar väldigt mycket. Jag är intresserad av att köpa Predators och Salt, båda för bara 129 kronor. Det är ett bra pris för de här två filmerna. Salt gillade jag sådär, den påminde lite väl mycket om en "kvinnlig" variant av Jason Bourne-filmerna men icke desto mindre så var den underhållande och ett självklart stort plus är ju att Angelina Jolie spelar huvudrollen.

Predators minns jag inte riktigt vad jag tyckte om- men jag tror att jag gillade den. Predators var i alla fall underhållande för stunden och är väl varken sämre eller bättre jämfört med originalet- fast charmen och Arnold S i huvudrollen var klart stora fördelar för originalfilmen. 

Nåja, jag får se hur det blir och om jag lyckas ta mig till El-giganten innan rean tar slut. 







  

Av roboguy - 10 januari 2011 15:24

Till de goda nyheterna hör att den här filmen ska regisseras av en kille som har gjort mest skräck, och dessutom ganska bra skräckfilmer. David vs Goliat ska dessutom bli i samma stil som 300, vilket låter ganska lovande. Men det återstår att se vad det blir av detta, och det känns lite som att filmen är lite "onödig" om de inte berättar historien på ett väldigt annorlunda sätt. Dessutom sätter jag en slant på att filmen kommer att filmas i 3D;P 





http://www.moviezine.se/artikel/6421-david-amp-goliat-blir-film


Av roboguy - 10 januari 2011 12:19

Det känns lite förvirrande och som att man har vaknat upp till något avsnitt av The twilight zone... Det konstiga började med att jag tittade på termometern och den visade att temperaturen bara är minus 1,4 grader. Det är ju nästan löjligt! Men det är också härligt naturligtvis, så i dag måste man passa på och vara ute när man slipper frysa.

En annan sak är att de sms som jag skickat inte verkar komma fram till mottagaren... Jag vet inte riktigt vad det beror på! Överlag verkar mobilen bete sig konstigt och inte riktigt som den "ska göra". Men den blir väl bättre så småningom. 

Och så är det en känsla av något... Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva den. Men att det är något, det är jag säker på;P Låter sådär lagom skruvat, jag vet. 

Konstig måndag, blir sammanfattningen av dagen såhär långt. 

Men det kanske blir bättre så småningom. 

Av roboguy - 10 januari 2011 00:08

Jag hade ingen lust att se något eller att hitta på något annat, så det fick bli som det blev, vinst eller förlust- Wedding daze. Jag menar, Jason Biggs är ju med i filmen och han var ju rolig i American Pie;P Men man måste nog lära sig att Jason bara kan ( eller kanske inte får spela ) spela en och samma roll hela tiden- den där tafatta, lite fåniga töntiga killen. Det är precis vad han spelar här, och det blir inte särskilt roligt. Filmen är alldeles för sockersöt för min smak och är som alla andra romantiska komedier. Man vet precis hur det kommer att gå, och vad som kommer att hända. 


Bäst i filmen var Katies pappa som först sitter i fängelse och är ganska grov i sitt språk! Man kan ju undra varför Katie tycker om honom så mycket, och man undrar vad pappan har gjort för att hamna i fängelse, för han verkar mest av allt vara ett skämt, ingen skurk. Men jag antar att man inte ska fundera över sådana småsaker när man ser på romantiska komedier, för huvudsaken är ju att allt ska vara gulligt och småroligt! 


Wedding daze var väldigt förutsägbar och tråkig och det slog inte heller direkt gnistor mellan Jason Biggs och Isla Fisher. Man kunde inte riktigt tro på allt snack om att man kan bli "blixtförälskad". Och Biggs tveksamheter på grund av hans föredetta flickvän var bara onödigt. 




  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards