Alla inlägg den 12 januari 2011

Av roboguy - 12 januari 2011 14:06

Det här förgyllde ju hela min onsdagseftermiddag- den nya Bondfilmen har fått ett premiärdatum, och nu är det bara att boka in den 9 november 2012 och börja längta efter teasers, trailers och mer information om vad filmen kommer att handla om- och jag hoppas att det förra ryktet, om att den nya Bondfilmen skulle innehålla något alldeles nytt och speciellt, fortfarande gäller. 



http://www.moviezine.se/artikel/6442-bond-faringr-premiardatum






  

Av roboguy - 12 januari 2011 12:12

Jag håller till stor del med i James Camerons kritik. Det är extremt fattigt med idéer i Hollywood just nu, och det märker man inte minst på de otaliga remakes som hela tiden kommer och att det i princip varje år kommer flera fortsättningar/uppföljare på befintliga filmer men väldigt sällan något nytt och fräscht. I och för sig så förstår man ju att filmskaparna satsar sina kort på sådant som redan är etablerat bland biopubliken, men lite mer chansningar skulle ju inte vara helt fel. Och det ligger något i vad Cameron säger, att idébristen gör att man kommer på saker som att göra film av spelet Battleship... Jag har en ganska stor föraning om att den filmen kommer att sjunka (!) djupt. 



http://www.moviezine.se/artikel/6436-cameron-kritiserar-hollywood-igen






  

Av roboguy - 12 januari 2011 00:10

Även om Dragonetti The Ruthless Contract Killer är extrem lågbudget så blir den ändå lite underhållande trots detta, men framför allt är den jäkla rolig. Lite Tarantino-influenser kan skönjas ibland, men det mesta blir rätt så löjligt när vi försöker göra film a la USA-modell. Ibland lyckas Sverige visserligen, som fallet är med Noll tolerans som följer en ganska tydlig amerikansk modell, men det är klart- den filmen hade en aning högre budget än vad den här filmen har. Men jag tycker om att de har försökt i alla fall, och lite fler sådana här svenska filmer skulle absolut inte vara en nackdel. 


Huvudrollen, Dragonetti, är den som är mest sevärd i filmen fast jag blir inte riktigt klok på om han är en bra yrkesmördare eller inte- han blir nämligen i princip skjuten eller skadad vid varje actionsekvens. När Dragonetti ska visa upp vilken "mördarmaskin" han är så vandrar han in i en videobutik ( som borde heta dvd-butik numera eller i vartfall ändra namn till något mer modernt, eller hur?) så knuffar han undan killen som står vid kassan och slår till tjejen... Inget direkt klockrent bevis på mördarmaskinen om man säger så. Lite mer upprättelse får han visserligen på massakern på restaurangen- han skjuter vilt omkring sig och flera gånger ser det ut som att han har tagit kål på alla människor som befinner sig i lokalen men lik förbannat fortsätter det att finnas måltavlor hela tiden. Dragonetti må vara hänsynslös, men noggrann är han definitivt inte. Det var bara synd att filmen häftigaste scen var så dåligt klippt- Dragonetti "kör in handen" i en gravid kvinnas mage samtidigt som han väser fram "jag använder i alla fall skydd" och sedan "förlöser" ungen på sitt egna lilla sätt. Ett annat plus är också då Dragonetti misshandlas- jag tror inte jag har sett en så utdragen tortyrscen i svensk film någonsin. 


Jag tror att jag mest tycker om Dragonetti The Ruthless Contract Killer för att om jag skulle ha gjort en film ( vilket jag visserligen har gjort, men då var jag inte filmens regissör och fick inte göra min typ av film haha) så hade jag gjort något liknande-möjligtvis med lite mer splatter och blod och mer åt skräckhållet. Men jag tycker om att de här har försökt och jag hoppas att de kommer få lite större budget i framtiden och att de kommer att fortsätta göra sådana här filmer, för det är sådant här som film-Sverige behöver betydligt mer av.








  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards