Direktlänk till inlägg 16 januari 2011
Från första stund var det något obehagligt som låg i luften i den här filmen och det började direkt med att huvudpersonen, läraren Anderson, blir nedslagen av en elev. Efteråt kan man fråga sig varför ingen tog lärarens parti, för när man ser händelsen så skulle det lika gärna ha varit elevens fel, inte för att jag förespråkar att man ska använda sig av våld men på ett plan kan man säga att Anderson provocerade eleven att göra som han gjorde då han blev påhoppad och förlöjligad inför sina klasskamrater. Men ändå, och det understryker jag en gång till, jag förespråkar naturligtvis inte att någon ska slå ned någon.
F ( som jag antar står för engelskans icke godkänt? Annars vet jag inte vad filmens titel betyder ) är sevärd, ganska spännande och som sagt, har en ganska obehaglig känsla över sig. Den kan vara en aning förutsägbar dock.
Men däremot slutet... Slutet tyckte jag inte om och det påverkar min helhetsbild av filmen. Tyvärr drar slutet ned betyget på den här filmen väsentligt, och den lämnar alltför många frågor obesvarade. F borde kanske ha varit tjugo minuter längre istället för att vara bara 1 timme och tjugo minuter. Eller så var avsikten att lämna ett så pass öppet slut? Jag tycker filmskaparna ska tänka om och släppa en längre version av filmen så småningom.
Avrundningsvis, i det PM som Anderson skickar till alla lärare och personal på skolan han arbetar på, står följande: " Visste ni att det var nästan 7000 inspelade våldsamma incidenter drabbade lärare, vaktmästare, lunchvärdinnor och städare förra året?" Jag undrar om det är statistik hämtad från verkligheten? Om så är fallet så är det ju fruktansvärt.
Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | |||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | |||
24 | 25 |
26 |
27 |
28 | 29 | 30 | |||
31 | |||||||||
|