Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Megamind

Av roboguy - 21 januari 2011 16:13

Förutsättningarna för Megamind såg väldigt bra ut på pappret. Äntligen en film där det oväntade händer- superskurken lyckas besegra superhjälten. 


Läs inte mer om ni inte har sett filmen.




Tyvärr blev filmen inte riktigt vad jag hade förväntat mig sen... Megamind har äntligen lyckats besegra ärkerivalen, allt borde vara bra men då inser han förstås att själva meningen med hans existens har gått förlorad. Filmen saktar helt enkelt av efter det att Megamind besegrat Metroman. För att filmen ska ha något att fortsätta med så blir Megamind mer och mer förtjust i den kvinnliga reportern Roxanne och därefter följer en ganska tråkig och ointressant kärlekshistoria kryddad med plattityder om att man väljer själv om man vill vara god eller ond och innerst inne, till och med i det allra mörkaste hjärtat, finns godhet men det behövs bara rätt ingredienser för att locka fram godheten hos den personen och så vidare.... Suck! Megamind hade kunnat vara cirka femton minuter, för det är egentligen bara inledningen av filmen som är något att ha. 

Skådespelarna som har gett sina röster sköter sig bra. Jag hörde inte ens att det var Brad Pitt som gestaltade Metro Man och skådespelare som jag i vanliga fall inte tycker om, Will Ferrell och Tina Fey, irriterade inte heller- men det var väl för att de i fysisk form inte fanns "med" i den här filmen. Animeringen är klanderfri, även om det framför allt är miljön och staden som imponerar på mig mer än karaktärsanimeringen. Men Megamind har ett väldigt bra animerat ansikte vars uttryck är väldigt uttrycksfulla. Bästa karaktären var utom tvekan Minion, skurkens medhjälpare som för det mesta skulle stå för den komiska biten men som inte lyckades med det. Kändes som att man hade sett och hört det hundra gånger tidigare. En annan sak som jag inte brukar notera var musiken- jag tycker det var ett bra urval av musikstycken som spelades upp på väl valdra punkter i filmen.


Men annars tycker jag inte att Megamind är någon fullträff tyvärr, trots lovande förutsättningar på förhand. Filmen duger helt klart och man har väl inte direkt tråkigt medan man tittar på den, men den kommer inte att stanna kvar i mitt minne särskilt länge och kommer snart bara vara ett suddigt, knappt ihågkommet minne. 


Jag roade mig också med att titta på trailern igen efter att jag hade sett filmen- och det är ju sanslöst så mycket som avslöjas om filmen redan i trailern.... De roligaste scenerna i filmen- de fanns med i trailern! Varför fanns scenen där Megamind försöker skrämma Roxanne med sina tortyrredskap med i trailern? Alldeles för mycket visas upp... Jag tror jag ska nöja mig med enbart teasers hädanefter, för trailers avslöjar på tok för mycket av allting. 






  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards