Alla inlägg den 22 januari 2011

Av roboguy - 22 januari 2011 21:05

Jackass parodi av The Social Network är klockren- i alla fall det lilla man hör av det;P Någon som vet var man kan hitta klippen i bättre kvalité?! 

Inception-parodin är också ganska bra!




http://www.youtube.com/watch?v=efzaul-6K-U&feature=related


http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schulmanshow/article8041596.ab?start=354









  

Av roboguy - 22 januari 2011 18:51

Filmen bygger på Stephen Kings bok med samma namn, och jag har läst boken för länge sedan men däremot har jag inte lyckats se filmen, som är mer en tv-serie, förrän nu. Om jag minns rätt så tyckte jag att boken var ganska bra men tyvärr kan man inte säga samma sak om den här serien. När den är, som jag har sett den, sammansatt så blir serien på över två timmar men den här tiden utnyttjas inte direkt konstruktivt- karaktärerna tecknas bara vagt, och man misslyckas fullständigt med att göra karaktärerna trovärdiga så jag brydde mig inte direkt så mycket om dem. Jag minns inte huruvida "Bibel-pojken", David, var lika religiös i boken men i serien blir han väldigt tjatig och omständlig. 


Nej, första timmen av serien, då Ron Perlman är med som sheriffen, är det bästa med det här. Det är lite tråkigt att se hur Perlman överspelar, samtidigt som det blir lite roligt också eftersom man vet hur bra han kan vara. Men han passar ganska bra in i den här rollen och de scener han medverkar i är i alla fall inte tråkiga.


Jag tror jag måste läsa om boken igen eftersom serien inte riktigt lyckas förklara vem, eller vad, guden Tak är- men jag är ganska säker på att King inte heller förklarade så mycket eller grundligt om vad Tak var, mer än att det är en ond Gud. 


Desperation var en tråkig tv-serie och den kan inte heller vara särskilt påkostad. Det känns som en produktion i mängden och sticker verkligen inte ut på något sätt. 







  

Av roboguy - 22 januari 2011 01:01

Ja, med filmen The Cook kan man verkligen tala om en katastrof nästan redan innan filmen hinner dra igång. Falskt, dåligt, kasst skådespeleri framträder omedelbart, faktiskt i den allra första bildrutan då tjejerna säger hej då till några andra tjejer som far iväg över helgen ( oklart var men det har inte så stor betydelse). Sedan ska man förmodligen känna något för de karaktärer som stannar kvar, men det är ack så svårt... Allesammans är gräsliga! Tre av den gör nästan inget annat än att säga slampa-hora-slyna till varandra, en av dem är religiös, en annan lesbisk som gärna vill ha sex med den religiösa tjejen- oklart riktigt varför... Inte ens mordscenerna är något att göra vågen för.




Läs inte mer om du inte har sett filmen!



En rolig detalj, fast den blir nästan mer tragisk än rolig, är att kocken inte kan ett enda ord engelska. Av någon anledning har han emellertid fallit för Amy, som försöker lära honom lite engelska. Hur som helst, ibland säger kocken " Jag ska döda allesammans" varpå Amy skrattar och säger " Tack, du är så omtänksam". Mark Hengst överspelar å det grövsta som The Cook, men han har ändå en viss charm och utan hans närvaro hade det inte funnits någonting alls att se. Men han är inte ensam i sällskapet med att spela över, och karaktärerna är mer som parodier än levande människor av kött och blod. 

Den enda scenen som var lite "bra" var en där de hade med en parallell till Fredagen den trettonde del 4. Det var faktiskt lite snyggt gjort, trots allt. 

En annan grej- när den religiösa tjejen är fastbunden ( och redo för lite bondage av någon underlig anledning ) så kommer kocken in i rummet- och ja, där hänger hon upphängd som ett litet offerlamm;P Jag måste ändå tillstå att den scenen var lite, lite härlig i alla fall. 


I slutet gjorde man något halvhjärtat försök med att försöka förklara vad kocken egentligen var för något... Men det funkade inte alls. Vilket i övrigt gäller för hela den här filmen, ingenting fungerar riktigt. Den här filmen ska inte misstas för att vara skräck. Det handlar snarare om parodi/komedi kryddat med lite blod och riktigt gräsligt manus. 





  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards