Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Staunton Hill

Av roboguy - 30 januari 2011 18:09

Det är svårt att säga vad regissören G. Cameron Romero vill ha sagt med den här filmen. Den misslyckas på alla punkter- den är inte läskig, den är inte heller äcklig      ( fast ett varningens finger ska ändå höjas- är du känslig så kanske en scen i filmen kan uppfattas som lite vidrig) och den misslyckas med att vara en bra film överhuvudtaget. Jag begriper inte vad poängen är med att filmen utspelar sig just 1969 heller? Den skulle lika gärna kunna utspela sig vilket år som helst- och att ungdomarna som filmen handlar om är påväg till något protestmöte spelar ju ingen större roll för handlingen mer än att den gör att de kommer på villovägar. 


Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Skådespelarinsatserna är dåliga, men de äger trots det en viss naturlig charm och tack och lov så är det ingen av de inblandade som spelar över eller som försöker sig på att bli nästa Brad Pitt;P 

Som brukligt är i sådana här typer av filmer så ska "lustiga familjen" finnas med- något som varit standard sedan Motorsågsmassakern? Den här lustiga familjen är dock inte så speciellt lustiga, inte heller roliga eller sticker ut på något sätt. Att den gamla kärringen är het på spriten och lite smådjävlig- det har vi sett förr. Att sonen verkar ha något handikapp och leker med dockor i vuxen ålder samt gör precis som hans mamma säger- det har vi också sett många gånger tidigare. Den enda av familjemedlemmarna som sticker ut är den bastanta Louise, spelad av Kathy Lamkin. Hon verkar ha något av en vana att medverka i sådana här filmer- kolla in hennes meritlista på imdb.com så förstår ni kanske vad jag menar. 


efter en plågsamt lååång och tråkig inledning av filmen där de här tråkiga karaktärerna ska få något slags djup ( vi förstår snabbt att de inte har så mycket djup eftersom filmen inte vill koncentrera sig på huvudkaraktärerna ) så börjar det i alla fall hända något och scenen som jag varnade för i början är den enda höjdpunkten här! En enda "nasty" scen? Lite väl snålt, tycker jag... Och inte får man se mycket heller. Man ser nämligen att när en av karaktärerna blir flådd så är det helt otroligt mycket fejk. Den som inte kan se det borde allvarligt fundera över vad som är film och vad som är verklighet. 


Att Staunton Hill är filmad som om den vore inspelad på den tid som Motorsågsmassakern hade premiär gör varken till eller från, mer än att nymodigheter som mobiltelefoner inte kan rädda de ( stackars ) karaktärerna. I händelsernas ytterkant försöker regissören dessutom att förklara varför de här personerna råkar illa ut- det är någon kvinna som råkat ut för en olycka och som behöver hud och en ny fot (?)...Eh... Ja, det är alltså förklaringen till det hela, tror jag i alla fall. Jag var inte så uppmärksam på handlingen om man säger så.


Staunton Hill var en riktigt dålig och tråkig film. 






  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards