Alla inlägg den 1 februari 2011

Av roboguy - 1 februari 2011 19:45

Huruvida de verkligen har ett bra manus eller inte låter jag vara osagt ( mest troligt är det inte något bra manus ) men jag är nöjd så länge de inte gör om Jason alltför mycket... Efter att ha sett den förra remaken så började man ju misstänka att Jason snart ska börja prata, och att han ska hålla dialoger i värsta Big Brother-stilen: "Ja, jag hade ju ingen enkel barndom... Jag var vanskapt, mobbad och morsan försökte hjälpa mig, men oj... Sen när jag for till Crystal Lake så var lägerledarna upptagna med att knulla och röka braja så de andra barnen såg sin chans och... Jag drunknade". Jason vänder sig bort från kamerorna, gråtande. " Ursäkta mig... Ja, men sen fick jag min hämnd. På alla. Även på dem som inte hade något med den ursprungliga händelsen att göra."

Nej men allvarligt talat- Jason som var med i remaken var inte den Jason som var med i de tidigare filmerna. Han höll en som gisslan. Han rent av småsprang. Och.. det värsta av allt- filmmakarna hade så dålig fantasi så Jasons dödande var inte ens roligt eller särskilt blodigt!

Om de nu ska fortsätta- varför inte fortsätta på serien istället för att förvanska originalfilmerna? 





http://www.moviezine.se/artikel/6572-framtiden-for-friday-the-13th-och-terror-paring-elm-street






  

Av roboguy - 1 februari 2011 18:35

Ååååååh! Spontant utrop av glädje, samt lite oro för man vet ju aldrig hur det blir;) Men å andra sidan, det blir förhoppningsvis en riktigt bra film av Stephen Kings mastodontvärk, och om de ger regijobbet till Darabont så kan det ju nästan inte bli något annat än just en succé;P Hoppas, hoppas detta projekt blir riktigt bra! 

Har inte sett miniserien på väldigt länge så det här passar ju väldigt bra in i min plan att både se om miniserien och att läsa om romanen- den utökade versionen den här gången! Allt detta kan man ju försöka tajma in lagom tills dess den här filmversionen har premiär. 




http://www.moviezine.se/artikel/6578-pestens-tid-blir-film







  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards