Alla inlägg den 9 februari 2011

Haj

Av roboguy - 9 februari 2011 23:16

Pepp-gruppen verkar upptagen med annat och det blir inte mycket till pepp för mig;P Så jag får trösta mig med Youtube-hyllningen till Peter Forsberg och avnjuta den underbara musiken till de klippen istället. Pepp pepp och återigen pepp inför morgondagen- jag ska äga den jag ska snacka med;P






  

Av roboguy - 9 februari 2011 22:01

Bert Karlsson är en ganska lustig man- ibland ofrivilligt. Men att hans diss av Norrland i Schlagersammanhang rör upp sådana känslor är ju lite skrattretande- samtidigt som man måste konstatera att vi bor i mellanmjölkland där allt blåses upp, förstoras upp och ska bli ett jävla hallå. Vad brukar inte vi norrlänningar säga om Stockholm och 08:orna?!;) Skulle en del av det som vi säger ibland, på skämt förstås höhö, nå rikstidningen Aftonbladet så skulle de verkligen ha något att skriva om!


För övrigt anser jag att hela Schlagercirkusen skulle må bra av några års frånvaro från TV-rutan! 

Av roboguy - 9 februari 2011 17:57

Börjar redan nu känna mig ganska nervös och orolig inför ett möte med en på Sunes imorgon, och mötet kommer att handla om att jag kanske har möjlighet att få praktikplats där. Men frågor som uppkommer är sådana som vad ska man förvänta sig för frågor? Hur ska man vara klädd? Och viktigast av allt- kan man inte få hugga av mitt huvud och ersätta det med någon annan så kan man komma till mötet med en helt annan skål av självförtroende?


Det blir förmodligen en sömnlös natt men det får man väl "ta", men däremot så ska man ju vara på topp imorgon, i alla fall vid tretiden då vi ska ha mötet. Jag avskyr det där med att man måste vara sitt "bästa jag" vid någon specifik tidpunkt. Tänk om jag har en jättedålig dag imorgon?! Tänk om morgondagen inte alls är min dag? Tänk om jag vaknar på fel sida av sängen?! Hade mötet varit i dag så hade det varit helt okej, eftersom jag har varit på väldigt bra humör hela dagen och jag har känt det som att jag kan ta mig an hela världen;P Men ingen kan med säkerhet säga hur man är nästa dag, om man känner sig riktigt lika pigg och alert. Jag kanske är en helt annan människa imorgon. Och med tanke på att det förmodligen blir dåligt med sömn inatt så kommer jag antagligen att vara ganska mycket tröttare imorgon.


Men om man ska se något positivt i det hela ( förutom det att man har chans att få praktikplats, då) så har jag ett möte inbokat en timme före mötet på Sunes, ett möte där man kan få lite sista-minuten-cocahing och där man kan prata igenom vilka eventuella frågor man kan vänta sig. 


Men jag framhåller ändå- hade jag haft möjligheten att få byta ut mitt ansikte/huvud så hade jag haft så väldigt mycket mer självförtroende. Det är det hänger på för mig, min stora akilleshäl som jag måste komma över. Hur nu det ska gå till... 

Skapa flashcards