Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

The resident

Av roboguy - 20 februari 2011 01:22

Vad har hänt, Hilary Swank?! Jag har visserligen inte sett någon av de filmer du medverkat i under 2010, men nog trodde jag ändå att du var med i betydligt bättre filmer? Jag menar, det är ju du som har gjort Boys don´t cry och Million dollar baby, men nu ställer upp i The resident?! Det är ju under din värdighet. Eller behövde du helt enkelt bara dryga ut kaffekassan en aning? 



Läs inte mer om du inte har sett filmen!


Det påstås att den här filmen ska vara en skräckfilm, eller åtminstone thriller, och den lyckas bara delvis. The resident börjar bra- det är en jävla massa frågor som ska besvaras men som tyvärr inte blir besvarade efter inledningen. Att det är något mysko med Max, hyresvärden, och hans farfar står klart ganska snabbt och att det är något som pågår i lägenheten som Swank flyttar in i- men vad, vad, vad?! Varför får man liksom inget svar på vad det är som driver Max egentligen? Blir han helt enkelt bara stenkåt i vilken brud som helst som flyttar in i lägenheten? Njuter han av att sitta och smygtitta och stå på i skymundan? Ja, frågorna hopar sig men som sagt- man får inte svar på något och eftersom man inte bryr sig speciellt mycket om någon av karaktärerna så blir det inte särskilt spännande när tumskruvarna dras åt ytterligare mot slutet. Alfred Hitchcock hade skrattat åt det här. 


Och vad Christopher Lee har här att göra övergår mitt förstånd. Han sticker inte ut på något sätt alls men jag antar att han blev glad över att få vara med i en film och att han tackade ja på stående fot när telefonen äntligen ringde? Har han inte bättre projekt att fördriva tiden med istället? 


Nåja, The resident funkar om man inte har något bättre för sig för stunden och den är emellanåt lite intressant eftersom man undrar vad det är som händer, men det blir allt svårare att tro på filmen ju längre den pågår, och att man inte får svar på några frågor irriterade mig. Men som halvdan thriller att fördriva tiden med en tråkig lördagskväll duger den väl i alla fall okej för. 







  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards