Alla inlägg den 21 februari 2011

Av roboguy - 21 februari 2011 20:36

Ojoj det här spelet ser inte alls dåligt ut- jag skulle väldigt gärna kunna tänka mig att spela det till och med ( och ni som inte känner till det så kan jag meddela att jag inte har spelat ett enda spel sedan Half-life 2 släpptes för.. ja, är det fyra år sedan möjligen? Så det tillhör inte vanligheterna att jag hetsar upp mig inför spel). Jag hoppas också att det blir något av planerna med en filmatisering av Dead Island- förutsättningarna för en riktigt härlig b-zombieskräckis ser onekligen väldigt lovande ut;P



"[Updaterad version] Variety skrev att Sean Daniel Company och Union Entertainment köpt filmrättigheterna till det kommande zombiespelet Dead Island. Men uppgifterna tillbakavisas av den tyska utgivaren Deep Silver. Enligt Variety skulle Daniels (The Wolfman, Mummy) och Union’s Dmitri Johnson och Richard Liebowitz producera filmen och man var på jakt efter manusförfattare och finansiärer för att överföra spelet till vita duken. Men enligt ett pressmeddelande från Deep Silver som ShockTillYouDrop publicerat så tillbakavisas alltså de uppgifterna. Inga beslut har tagits vad gäller filmrättigheterna men däremot har man fått en rad förfrågningar som man nu tittar på.


Dead Island har utvecklats av polska Techland och handlar om en familjefar som försöker skydda sig själv och familjen från en zombieinvasion under semestern på en tropisk ö. Dead Island spelas ur första person-perspektiv i ett öppet landskap med co-op upp till fyra spelare och planeras släppas i augusti 2011 till PC, PS3 och Xbox 360."



http://www.youtube.com/watch?v=1BoIqVn-qB4








  

Av roboguy - 21 februari 2011 19:17

Ingen bra måndag direkt men jag antar att det hänger ihop med att jag påbörjar min praktik imorgon, så mycket av de tankar man har haft har handlat om det i dag. Men förhoppningsvis är det som vanligt- jag oroar och stressar mig helt i onödan och så visar sig allting gå bra imorgon. Är mest orolig över vilka tider jag kan få, men jag hoppas att det blir "bra" tider, eller att man kan förhandla sig till tider som passar. Får helt enkelt se hur det går helt enkelt. 





  

Av roboguy - 21 februari 2011 12:14

Enligt en ny undersökning så har vi ungefär sju sekunder på oss att lyckas- det första intrycket är avgörande för hur te.x ett affärsmöte ska utvecklas och huruvida man kommer att bli anställd eller inte. Visserligen känns inte det som någon större nyhet- de flesta vet ju att det första intrycket är det viktigaste i de flesta fall, men är man medveten om det innan man ska ge sig iväg på en arbetsintervju eller dylikt så kan det ju både sätta presss på en samtidigt som man kan tänka på att inte falla i någon fallgrop- eftersom den här artikeln ger konkreta tips på vad man ska göra och tänka på. Ögonkontakt med den man pratar med, förstås- man kan tänka på att man ska ta reda på vilken ögonfärg personen man pratar med har. Skaka hand är också bra, fast jag tycker vi borde lägga av med det- tänk vad bakterier vi utbyter med varandra genom ett handslag!!! Vi borde börja med att buga inför varandra istället.

Nåja, med tanke på de här tipsen så har jag gjort fel vid flera tillfällen och förmodligen har jag blivit bedömd negativt;P Men det är sådant som händer, men några av de tips som finns med här ska jag prova nästa gång och se om man har större framgång eller inte. 





http://www.e24.se/toppjobb/karriar/gor-viktigaste-intrycket-pa-7-sekunder_2625121.e24


Skapa flashcards