Alla inlägg den 22 februari 2011

Av roboguy - 22 februari 2011 22:36

Nja, vette katten om jag instämmer faktiskt- Zombie har faktiskt gjort en del bra filmer. Den första remaken av Halloween är riktigt bra och han har gjort en del annat bra också, för oss som tycker om dem som inte följer Hollywood-trender;) Jag ser i alla fall fram emot Lors of Salem, tror den kan bli jävligt bra!



http://www.moviezine.se/artikel/6777-zombie-jobbar-med-paranormal-activity-producenter








  

Av roboguy - 22 februari 2011 21:38

" Incendente är en kommande argentinsk zombieskräckis med ockulta förtecken signerad Mariano Cattaneo. Och nog far tankarna till de spanska REC-filmerna. Vi får se var man landar. Cattaneo ska enligt Horror Movies tydligen vara influerad av Lamberto Bavas Demons och Stephen Kings bok Desperation."


Hm det kan bli lite vad som helst av det här, men förhoppningsvis blir det bra;P 



http://www.youtube.com/watch?v=6cza7-9bBS8&feature=player_embedded








  

Av roboguy - 22 februari 2011 18:19

Praktiken började ganska lovande- jag fick hjälpa till med att ställa in varor i frysen och att sortera olika dressigsorter och annat "superviktigt"! Men efter klockan tio så var jag fast i lagret där alla hyllor skulle rengöras- och det tog sin tid, kan jag lova, innan man hade plockat ned allt som fanns på hyllorna, torkat hyllorna och sedan lägga tillbaka allting som man hade plockat ned. Pust... Och det var inte det roligaste man kunde ägna sig åt, men när man är på praktik så "vet" man ju att man åker på skitjobben;P Det är nästan en naturlag känns det som. Inte för att de vill jävlas med praktikanten ( jooo lite va?) utan för att de ser en chans att ge ett ganska tråkigt jobb till den stackars praktikanten som vill visa upp sig.

En bra grej, tror jag, var att jag mer eller mindre tog över dammtorkningen. Jag samarbetade med en tjej som inte direkt gjorde så mycket, och jag hoppas förstås att handledaren uppmärksammade detta och att det kanske gav lite pluspoäng?. 

Sen när jag pratade med handledaren så lugnade hon mig i två saker:

- Jag ska självklart få göra andra saker än att städa och ordna inköpt material i rätt ordning. Jag ser fram emot att få stå i kassan samtidigt som jag är lite orolig för att inte lära mig hur kassaapparaten fungerar ( har provat förr att knappra in priser och allting på en kassaapparat, och det med icke så bra resultat).

- Jag behöver inte oroa mig över tiderna! Yes. Jag börjar klockan nio och slutar fyra och det passar mig alldeles utmärkt eftersom jag då kan åka både hem och in till stan med föräldrarna. Kunde knappt ha fått det bättre än så faktiskt. 


Jag är halvnöjd med min första praktikdag, men jag hoppas jag ska få lite mer roliga saker att syssla med framöver. Och jag kom till insikt att jag kanske borde börja träna lite, eftersom jag har ont i kroppen och lite ont i foten efter allt lyftande i lagret:P Inte en helt tillfredsställande rapport från kroppen som ändå borde tåla tyngre saker än att lyfta kartonger fyllda med plastsaker ( och vem kunde tro att en kartong fylld med coca-cola-muggar kunde väga så djävulskt mycket? Det trodde inte jag innan jag började lyfta fanstygen! ). 



  

Köket- lite deprimerande inrett och väldigt trångt när flera personer ska samsas om ytan. Tycker själv att de kunde ha "hottat upp det" en smula men vågar man framföra förslag när man bara är en liten obetydlig praktikant?;=



   Ingen vidare bra bild! Men det var här jag tillbringade mest tid under min första praktikdag. 

Skapa flashcards