Alla inlägg den 24 februari 2011

Av roboguy - 24 februari 2011 22:49

Jag brukar bli förkyld under slutet av januari eller under februari-månad, men så är icket fallet i år. Peppar, peppar-ta i trä, men hittills har jag lyckats undvika att vara sjuk!  Underbart. Samtidigt som man är lite rädd för när det är min tur att drabbas;P Jag är ju omgiven av hostande, snytande, snörvlande personer varje dag numera och det borde ju rimligtvis vara som så att man är attackerad av hundratals bakterier i princip hela tiden- men å andra sidan så säger ju expertisen att det är viktigt med hygien och att man tvättar händerna regelbundet- och tvätta händerna regelbundet är ju något jag gör hela tiden! Det går inte en dag utan att jag tvättar händerna ofta och mycket. Det är kanske det som har gjort att jag har lyckats förbli frisk? Å andra sidan så har jag tvättat händerna ofta och mycket tidigare också och trots det blivit sjuk... Hmm... No logic here. 






  

Av roboguy - 24 februari 2011 22:12

Jag hoppas innerligt att uppföljaren kommer att vara bättre än vad den överskattade första filmen visade sig vara:P Hangover 2 är ingen film som jag direkt ser fram emot, men förmodligen ändå kommer att ta mig en titt på vid något tillfälle. 




http://www.youtube.com/watch?v=CC4_olha1k4







 

Av roboguy - 24 februari 2011 18:22

I dag har man fått göra lite av varje och det känns tillfredsställande, så man inte får göra en och samma uppgifter om och om igen. Men en tydlig grej som jag har fått göra ända sedan jag började är att torka- torka borden, torka stolar, torka diskbänkar och torka ventilationstrummor. Så nu kan alla som sitter på Sunes tänka på att de käkar i en fläckfri miljö tack vare mig;P


  


Annars har det blivit lite av varje som sagt. Jag har hackat tomater, pumpat dressing från stora burkar till flaskor och ordnat med räksallad. Sweet!


  

  


Sedan fick jag också stå och steka hamburgare men det blev lite förvirrat och det var en ganska dålig prestation från min sidag, jag verkade förmodligen mest av allt att inte ha någon koll alls och det var svårt att veta vad ett Sunesmål var för något eller vad som menades med de olika beställningarna, vilket hamburgarkött man skulle använda ( finns ungefär fem olika ) och så skulle man använda två olika sorters hamburgerbröd beroende på vad kunderna beställde. Pust! Men träning ger färdighet sägs det ju, så jag kan väl inte vara så kritisk mot mig själv då jag inte har stått och gjort hamburgare tidigare ( lite dåligt av de andra på Sunes, att jag liksom inte har fått prova på det tidigare och att de inte har ägnat en timme eller någon tid alls till att ge mig instruktioner i förhand). 


Nåja, den här praktikdagen har varit den roligaste hittills i alla fall. 

Skapa flashcards