Alla inlägg den 26 februari 2011

Av roboguy - 26 februari 2011 21:39

Först och främst, ett stort TACK till Moviezine som hela tiden förser mig med ämnen som jag kan blogga och tycka till om och länka till :) 


De tre filmer som genom filmhistorien har kammat hem elva Oscarsstatyetter borde alla filmnördar redan känna till! Så innan ni läser sammanfattningen så tycker jag att ni bör känna till vilka dessa filmer är;)


Slutligen, har börjat ladda upp inför Oscarsgalan lite smått men jag kommer förmodligen inte att orka följa galan hela natten men å andra sidan är inte Oscarsgalan riktigt the big and importon thing längre. Och man kan faktiskt läsa om allt som inträffade på galan och vilka filmer som vann vad i tidningen eller på nätet dagen efter. Man msåte inte alltid vara med "där det händer" och veta saker i realtid även fast jag har svårt för att inte vara den som vill ha reda på det mesta i förväg;P






http://www.moviezine.se/oscars/6819-en-bunt-oscarsrekord





  

Av roboguy - 26 februari 2011 18:54

Ja, alla kanske inte tycker att det är så rolig reklam, men jag tycker att de här reklamfilmerna var underfundiga och ganska roliga. Men alla har förstås olika tycken och smak och jag förstår varför de inte har blivit tillåtna att visas i TV;P





Adam and Eva, the gay version:

http://www.youtube.com/watch?v=zKAW96N-Vms&feature=related



Levis:

http://www.youtube.com/watch?v=CSG807d3P-U&feature=related



Finns en drös med andra roliga reklamklipp att titta på!




  

Av roboguy - 26 februari 2011 14:41

Ursch!!! Jag skulle inte kunna förmå mig att äta glass gjord på bröstmjölk- s.k Baby Gaga:P Jag vet inte riktigt varför, men bara tanken får det att vända sig i magen direkt. Intressant scenario i alla fall- vi har inga problem med att dricka mjölk från kor. Om man tänker efter är ju det också "äckligt" i den meningen att mjölken pressas ur spenor, men det är ändå "naturligt". Att dricka mjölk från bröst är också naturligt- när man är i en viss ålder, men sedan är det bara sjukt och äckligt... Ja, det där tåls att tänkas på lite kanske. Men jag skulle direkt säga nej till glass gjord på bröstmjölk, om jag visste vad glassen var gjord av. 




http://www.metro.se/mat-dryck/har-kan-du-kopa-glass-pa-brostmjolk/EVHkby!Z2j0CjDAQTChI/






  

Av roboguy - 26 februari 2011 01:16

Oj, jag trodde att jag hade sett allt som fanns att se om Xena på Youtube, men så råkade jag snubbla över den här videon med krigarprinsessan! Och den är riktigt, riktigt bra. Det finns med många härliga klipp som väcker många minnen- som te.x fighten mellan Xena och Hercules;) Jag undrar om alla säsonger med Xena någonsin kommer att släppas i Sverige? En härlig megabox med alla säsonger av serien skulle uppskattas!




http://www.youtube.com/watch?v=PVEU7sBXNH4





  

Skapa flashcards