Alla inlägg den 21 mars 2011

Av roboguy - 21 mars 2011 22:15

Åh underbara dagar är framför oss! Tror jag att det heter, men i alla fulla fall- tror faktiskt att våran är påväg på allvar även här;) Snön smälter så det sjunger om det, enorma vattenpölar bildas överallt ( underligt nog ofta precis där man har tänkt att ta sig fram). Som sagt- underbart! Våren, du är välkommen:)







 

Av roboguy - 21 mars 2011 18:37

Det har varit ganska lugnt på praktikplatsen i dag, i alla fall på eftermiddagen då det inte kom så många kunder och alla bord och stolar och förarbete var avklarat, så det blev mest att försöka spilla tiden på något- helst något konstruktivt, men det var inte så enkelt att komma på något konstruktivt att fördriva tiden med. Det blev bland annat att sopa bort massvis med grus och skit vid ingången, och att diska och plocka in lite saker. Inga större grejer, direkt. Men det som gjorde dagen bra, var att det dels kom en ny tjej som skulle "tränas upp"- och hon var hur trevlig som helst! Tänk vad enkelt det kan vara att se till att man känner sig välkommen någonstans. När jag började på praktiken kände jag mig inte alls välkommen, och jag känner mig fortfarande inte som en del av "gruppen". Men den här tjejen var som sagt riktigt trevlig och det bästa av alltsammans var att hon prata med mig väldigt mycket. Jag tror dessutom att hon trodde att jag var en av de fast anställda där, så jag fick glänsa lite med den lilla kunskap jag hittills har samlat på mig;P

Ytterligare en sak som gjorde dagen bra var att jag har fått ta hand om en egen praktikant, en yngre kille som är riktigt trevlig. Jag tror jag skulle kunna vara en riktigt bra chef, faktiskt;) Den här veckan kan faktiskt bli den bästa sedan min praktik startade....





 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards