Alla inlägg under mars 2011

Av roboguy - 16 mars 2011 18:52

En habil spänningsbok men inte så mycket mer än så, är en bra sammanfattning av Peter Pans hemlighet. Intresset lyckades författaren hålla uppe hela tiden, och boken är en bladvändare och man vill hela tiden läsa mer för att ta reda på hur det ska gå och få reda på gåtans lösning. Skurken, Soran Rohde, som tror att han är Peter Pan och vill bli tilltalad vid namnet Peter Pan och inte Soran är ganska intressant och det är för hans skull som jag läste klart boken. De övriga karaktärerna var, milt sagt, ganska tråkiga och inte intressanta. 


Jag antar att jag borde ha läst boken som kom ut före den här för att få veta mer om Maja Holm, huvudpersonen i Peter Pans hemlighet, men sanningen är tyvärr som så att jag inte fann Maja tillräckligt intressant. Jag blir inte speciellt nyfiken på henne, jag engagerar mig inte med henne ( i och för sig har jag väldigt svårt för att bli berörd av böcker som jag läser, men det finns naturligtvis undantag). Maja är lite sådär lagom ordinär och sticker inte ut på något sätt, så jag kommer förmodligen ha glömt bort henne- och boken i övrigt- ganska snart.

Den andra huvudpersonen, kriminalinspektör Katarine Bergman, undrar jag om hon ens behövs? Vad hon gör i boken är ju inte mycket mer än att gripa några personer- annars lyssnar hon ju enbart på Maja och hennes teorier och polisen framstår som hopplöst okunniga. En åttaårig, detektivintresserad unge skulle kunna klara av Katarines arbete på ett bättre sätt. Det är Maja som hittar alla de avgörande ledtrådarna, det är Maja som kommer på hur saker och ting händer samman... Medan Katarine står stand by, och inte kommer med en enda konstruktiv ledtråd eller idé. Så, om jag skulle träffa författaren till Peter Pans hemlighet vid något tillfälle så skulle jag defnitivt fråga honom om han inte borde ha tagit bort Katarine helt och hållet och gjort Maja till polis istället, eller varför inte privatdetektiv?


Men i övrigt, Peter Pans hemlighet var hyggligt underhållande för stunden och den går snabbt att läsa ut- stor text, inte så svår text heller... Godkänt blir det, men inte så mycket mer än så;P







  

Av roboguy - 15 mars 2011 19:04

Det blev riktig storbjudning i dag efter att middagen hade avklarats, och det är ju inte alls dumt att förgylla en vanlig tisdag med en god krämbulle till efterrätt. Och för detta ska man tacka och bocka syster för, och krämbullen smakade alldeles förträffligt;) Det är sådant här man ska se till att unna sig ibland, så man kan lyxa till en grå, vanlig vardag på något sätt då och då.




  

Av roboguy - 14 mars 2011 21:54

Extended och ny trailer för filmen Hanna, som har seglat upp som något av en favorit för mig under det här filmåret. Den ser extremt jäkla lovande ut.

Om inte någon av de filmer som jag ser fram emot under 2011 inte lyckas leverera och leva upp till mina förväntningar så ska jag allvarligt överväga att sluta se/bry/intressera mig om film. Det blir svårt, men det går... För om sanningen ska fram var det inte många av de förhandstippade filmerna under 2010 som lyckades leva upp till mina förväntningar, så jag försöker verkligen hålla mina förväntningar på filmerna nere på en lämplig nivå det här året, även om det är jävligt svårt;P




http://www.youtube.com/watch?v=w9_zO9h5Gik





  

Av roboguy - 14 mars 2011 19:50

Tror stenhårt på den här filmen, så nu gör du mig inte besviken J.J Abram;P Lite oroväckande är det dock att Steven Spielberg står som filmens producent, vilket förmodligen kommer hjälpa till att sälja långt fler biobiljetter men jag hade gärna sett att Super 8 inte i första hand hade varit en "familjefilm". Nåja, tror ändå det här kan bli bra.




http://www.youtube.com/watch?v=tCRQQCKS7go






  

Av roboguy - 13 mars 2011 23:55

Okej nu skriver jag det här mest för att jag vill komma ihåg det själv;P Mätte nyss min hastighet på bredbandskollen.se och hastigheten på att ta emot filer gjorde mig inte förvånad, den stannade på: 4.65 mbit. Mycket bra!

Men däremot- jag blev väldigt förvånad över hastigheten med vilken jag skickar filer.... Ett liknande bra resultat har jag faktiskt aldrig fått, så jag misstänker att något är fel, eller så är det överjävligt optimala förutsättningar för min hastighet och täckning för stunden...

Hastigheten att ta emot filer stannade i alla fall på: 3.43 mbit! Jag gapade rent utsagt av förvåning! Jag brukar vanligtvis bara landa på mellan 0,95-1 mbit...

Det här måste undersökas och se om jag kommer upp i liknande hastigheter vid något annat tillfälle. 






  

Av roboguy - 13 mars 2011 01:28

Jag har aldrig varit något stort fan av Smurfarna, men visst- när man var mindre så såg man väl något avsnitt av den tecknade serien som jag tror TV3 visade under tidigt 90-tal. Men den kommande spelfilmen om de här blå figurerna tror jag kommer att bli riktigt usel. Det räcker med att se trailern så kan man konstatera att den inte riktar in sig på någon målgrupp utom den som befinner sig på dagis/lekskola. Och den är, om ni nu trodde något annat, i 3D förstås... Suck!




http://www.youtube.com/watch?v=hJxWAlNUCZY






  

Av roboguy - 7 mars 2011 18:46

Suck, nyheten var ju bra från början- Arnold är överhopad med erbjudanden sedan han sagt att han vill återvända till filmvärlden igen, men sen får man höra att det handlar om remakes på klassiker som Predator och The running man och pepp-vibbarna störtdök direkt. Predator har de ju redan gjort en remake av, och den var ju hyfsas, men det behövs inte mer nu, hellre en helt ny film som till exempel fortsätter direkt där andra filmen slutade (korsbefruktningarna i de två AvP-filmerna väljer jag att bortse från helt och hållet). 

Men man får hoppas på att det är fler intressanta filmer som Arnold Schwarzenegger har på G!



http://www.moviezine.se/artikel/6875-schwarzenegger-overhopad-med-filmprojekt





  

Av roboguy - 6 mars 2011 23:09

Nja, Wallander: Prästen var ingen höjdare direkt och den var relativt småtråkig mestadels. Det händer inte speciellt mycket i den här filmen tycker jag, och det blir aldrig riktigt spännande heller.


Krister Henriksson spelar på precis som vanligt, och jag tycker fortfarande att serien ger en bra bild av en gammal kommissarie som börjar närma sig pensionen och som har offrat allt för arbetet och fortsätter att göra det och vars enda sällskap på fritiden består av en hund. Även om romansen mellan Kurt och Lena Endres rollfigurer fortfarande mest antyds och inte talas ut något om i klartext. 


Det finns inte något nämnvärt att minnas från Wallander: Prästen direkt, och den här filmen i serien kommer att glömmas bort väldigt snabbt av mig. Det känns mest som att den här filmen är mest av allt en mellansekvens i serien, så jag hoppas att det tar fart betydligt mer i de kommande filmerna. 









  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards