Alla inlägg den 5 april 2011

Av roboguy - 5 april 2011 22:05

Härligt att den hyllade serien The Killing har köpts av en TV-kanal här i Sverige, för jag vill väldigt gärna se hur det går för Joel Kinnaman i internationella sammanhang;) Men jag tror han gör bra ifrån sig i den här serien, och i överlag så verkar The Killing vara riktigt spännande! Hoppas att det inte dröjer alltför länge innan den börjar visas i svensk TV.




http://www.expressen.se/noje/1.2391972/kinnamans-succeserie-till-sverige






 

Av roboguy - 5 april 2011 18:55

Det är typiskt att det ska vara så fint väder mitt i veckan men å andra sidan så hade jag förmodligen ändå inte varit utomhus speciellt mycket även om det hade varit helg;) Jag är ingen ute-person direkt! Men visst- efter en lång och kall vinter så glädjer jag mig ändå åt att solen äntligen börjar värma och att snön smälter och att det i dag har varit plusgrader upp till 10 tolv grader! Underbart.


Mindre roligt är att man har gått och blivit förkyld. Jag kände mig visserligen ganska konstig i går och misstänker att jag faktiskt hade feber, men den försvann och i dess ställe kom rinnande näsa och förkylning;P Och jag som hade klarat mig så länge från att vara sjuk... Jag trodde nästan att jag skulle klara mig hela våren från att bli sjuk, men icke. Å andra sidan så finns det ju olika nivåer av helvetet, och -peppar, peppar- jag är inte såpass krasslig att jag måste vara sängliggande och inte orkar göra någonting alls, så det är jag glad över. Men det är ändå inte roligt att vara så "svag" i kroppen och att man känner sig småkrasslig mest hela tiden. Men det är inget som en liten alvedon inte kan råda bot på.


Börjar känna av lite vårkänslor, tror jag. Sinnet lättar, man känner sig lite gladare, lite positivare. Det är bara synd att man inte har någon som man kan glädjas tillsammans med.





 

Av roboguy - 5 april 2011 18:24

Svårt att säga vad man ska tycka om Arnold Schwarzeneggers nya projekt, men jag är övertygad om att jag hade tyckt om det om jag hade varit lite yngre;P Men det känns lite som att man har sneglat en aning för mycket på Japan, speciellt teckningsstilen påminner mer om Japan än USA, men å andra sidan så är kanske serien producerad i Japan... Äh vad invecklat det här blev. Får se om man lägger ned någon tid på att se den här serien, annars väntar jag nog hellre på filmatiseringen istället....






http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article12836490.ab





 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards