Alla inlägg den 6 april 2011

Av roboguy - 6 april 2011 22:32

Ååååhh vad det är jobbigt att vara förkyld och att det rinner ur näsan hela tiden och att man inte känner sig igång till hundra procent. Det blir ganska jobbigt att vara på praktiken när man inte kan prestera, även om det faktiskt gick bra att stå i grillen hela dagen. Jag lyckades undvika några större misstag den här gången, men det är kanske inte så konstigt då jag i princip har gjort baconburgare hela dagen ( det var den vi hade till reapris i dag nämligen och det var nästan alla kunder som beställde baconburgare). Det enda stora misstaget som jag gjorde mig skyldig till var att jag brände lite hamburgarbröd... Men det kan ju hända alla;P Men jag hoppas att jag inte behöver stå i grillen mer den här veckan, för jag tror inte att det går bättre medan jag är sjuk.

Det är ganska jobbigt att behöva springa iväg och snyta sig i parti och minut, för jag vill inte stå i grillen och snyta mig nämligen! Som plus på menyn så känner jag att jag har lite feber också ikväll, men jag hoppas att jag lyckas sova bort det inatt. 


Den här veckan kunde ha varit bättre, men samtidigt hade den kunnat vara sämre... Jag vet åtminstne en person som har det betydligt värre än vad jag har, så jag kan ju åtminstone trösta mig med att någon annan har det värre än vad jag har;) 


Å andra sidan så vet vi ju att vi killar drabbas hårdare av en "vanlig" förkylning!







 

Av roboguy - 6 april 2011 22:20

Häromdagen talade jag med Anne Ramberg, generalsekreterare i Advokatsamfundet. Hon yppar inte längre känsliga saker i telefon. Man vet inte vem som lyssnar."


En generalsekreterare i Advokatsamfundet vågar inte säga vad hon vill i telefon. För man vet ju aldrig vem det är som lyssnar på samtalet...


Det som tidigare var otänkbart är nu vardag. Försvarets radioanstalt övervakar rutinmässigt datatrafik och fiskar efter uppgifter som myndigheten finner intressanta."


Smaka på orden- övervakar rutinmässigt datatrafik! Bara det ger mig skälvningar och rysningar.


Och kameror, ja de finns snart sagt i varje svenskt hem. Inte en helt omöjlig tanke. Krig är fred. Övervakning det nya- fast vi har lärdom från förr om hur information missbrukas. Ska vi aldrig lära oss? Storebror är i antågande, och det är få som vill göra något åt det. Att tala fritt i telefon är ingen självklarhet längre. Vad blir nästa steg?




http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article12838739.ab





 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards