Direktlänk till inlägg 12 april 2011

SMS-reklam

Av roboguy - 12 april 2011 19:18

" 11,70 kr/dosa! Portionssnus gjort på tobak av högsta kvalitet. Köp 1000 portioner för 480 kronor..."


Jag blev minst sagt lite förvånad när jag fick den här SMS-reklamen från swedsnus i mobilen! För det första är jag inte medlem på sidan eller något liknande och för det andra så har jag aldrig fått någon reklam från dem tidigare, men nu plötsligt kom de tydligen på att de måste skicka ett reklam-SMS till mig;P

Men 11.70 kr/dosa är ingen dålig summa med tanke på vad general portion kostar i butiken! Men jag tror ändå inte att jag kommer att nappa på det här erbjudandet....




 

 
 
Ingen bild

Åman

13 april 2011 21:43

Hahaha älska svengelskan! :D "selling SNUS online for 10 years" .. är inte snus på engelska snuff? ;)

roboguy

13 april 2011 23:28

Ojoj någon har mvg i engelska;) Jag hade ingen aning om att snus hette snuff på engelska, men jag har kontrollerat det i en ordbok nu och du har alldeles rätt;D Haha svengelska är extra roligt när de inte ens har en aning om att de använder svengelska;O

 
Ingen bild

Åman

13 april 2011 23:38

Hahaha ja jag är ju duktig! :D
Var bara tvungen att tjura till över det, det såg så helvetes fult ut XD

roboguy

15 april 2011 19:46

Min lilla duktiga elev;) Men nu fick jag också lära mig något nytt, hade ingen aning om att snuff betydde något mer än snuff-film haha! lite komiskt att snus och snuff-film har samma engelska ord;P Ja, svengelska ser inte fint ut, men undra om ens swedishsnus visste om det där haha;D

 
Ingen bild

Erik

14 april 2011 00:42

fick också sån här jävla reklam för 2dagar sedan trodde det var förbjudet med sån här reklam är ej medlem på nån sån här sida heller. Har aldrig varit heller.

roboguy

15 april 2011 19:47

Hmm konsigt:P De måste bara ha chansat och skickat ut några tusen random-reklamsms till olika nummer. Jag är inte heller medlem på deras sida eller något liknande, så det är konstigt att man ändå har fått reklam om det!

 
Ingen bild

Oskar

18 april 2011 14:18

Har också fått skiten, snusar inte ens...det är olagligt, när man kollar in dem så verkar det vara ett redigt bluffföretag, troligtvis HA eller någon annan som står bakom...

roboguy

18 april 2011 18:27

Förmodligen, hemsidan ser inte direkt tillförlitlig ut och jag skulle i alla fall inte alls beställa snus därifrån, hur många reklam-sms de ändå, olagligt uppenbarligen, skickar ut...

 
Ingen bild

ZebAss

18 april 2011 14:41

Var tyst om du inte vet!

Snus är inte svengelska... det används i USA.

Snus och snuff. Är olika. Snus är när det kommer från Sverige

Snus (rhymes with loose) is a moist ground tobacco that a user tucks between the cheek and the gum. Unlike chewing tobacco and moist smokeless tobacco — commonly known as dip.

roboguy

18 april 2011 18:25

Då vet jag hur det ligger till!

 
Ingen bild

Martin

18 april 2011 15:08

Den här typen av reklam ÄR förbjuden, och bör anmälas genom att skicka ett mail till konsumentverket@konsumentverket.se.

roboguy

18 april 2011 18:26

Jaså är sådan här reklam förbjuden? Då kommer jag att anmäla den om jag får fler reklam-sms från det företaget!

 
Ingen bild

Anders

19 april 2011 19:36

Vänta inte med att anmäla.
Mycket oseriöst företag, alla som klagat via deras kontaktformulär på hemsidan får samma standardsvar om att man hamnat med av misstag.
Så inte nog med att det är olagligt med sms-spam så ljuger dom när man kontaktar dom.

Konsumentverket har redan fått in snudd på 100 anmälningar (läst på cint.se)

roboguy

19 april 2011 23:52

Hundra anmälningar mot företaget redan? Oj, det är ganska många som har blivit drabbade av deras "misstag". Får ta och dra iväg en anmälan jag också och öka på klagomuren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards