Alla inlägg under april 2011

Av roboguy - 13 april 2011 22:32

JA, JA, JA, ja,ja, ja bryt Googles dominans tack! Det är inte bra med något som har blivit så stort som Google och man ser ju redan tydliga tecken på hur denna dominans utnyttjas. Samtidigt som det finns mycket gott med Google, så börjar smolk i bägaren smyga sig in, och det är inte bra.

Jag har börjat använda Bing mer och mer, och jag hoppas att inte Bing gör som Google och börjar spara sökningar osv. Google vet för mycket om var och en;P 

Snart säger vi "jag ska binga det" istället för " jag ska googla det". 




http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.379403/bing-kan-bli-storre-an-google---redan-nasta-ar








 

Av roboguy - 13 april 2011 19:43

Jaha, så var den tredje Men in black-filmen redan "förstörd";P Jag vill se så mycket som möjligt när Will Smith och Tommy Lee Jones munhuggs med varandra samtidigt som något intergalaktiskt hot förekommer. Det var just det samspelet som jag tror gjorde den första filmen så lyckad som den blev, men samtidigt gör det ju ingenting om de lyckas få med en hel del kändisar i olika småroliga roller ( som Michael Jackson som utomjordning i MiB 2). Men jag vill inte se Smith munhuggas mot en "yngre" kollega- bort med Josh Brolin tycker jag...





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article12877030.ab






 

Av roboguy - 12 april 2011 19:18

" 11,70 kr/dosa! Portionssnus gjort på tobak av högsta kvalitet. Köp 1000 portioner för 480 kronor..."


Jag blev minst sagt lite förvånad när jag fick den här SMS-reklamen från swedsnus i mobilen! För det första är jag inte medlem på sidan eller något liknande och för det andra så har jag aldrig fått någon reklam från dem tidigare, men nu plötsligt kom de tydligen på att de måste skicka ett reklam-SMS till mig;P

Men 11.70 kr/dosa är ingen dålig summa med tanke på vad general portion kostar i butiken! Men jag tror ändå inte att jag kommer att nappa på det här erbjudandet....




 

Av roboguy - 11 april 2011 23:25

Jag tycker att den här filmen var underhållande och smårolig- absolut inget mästerverk men inte heller något som inte funkar att se på medan man inte har något bättre för sig eller om man är ett fan som jag av sådana här filmer. Däremot lämnar den väl kanske inga bestående minnen och den kommer förmodligen att glömmas bort snabbare än den senaste släktmiddagen där ens mormor eller farmor eller farfar berättade om något som var häftigt i deras ungdom men som man inte hade en aning om vad det var för något. 



Läs inte mer om du inte har sett filmen!


Jag gillade framför allt "gayparet", Lance och Tom, som återvänt hem till det idylliska samhället för att Tom ska  berätta för sin mamma hur det ligger till med hans sexualitet. Självklart har Lance på sig en tröja på vilket det står " I am with him" och de lever väl upp till det där småroliga, klassiska bögparet som brukar förekomma på film. När väl bomben har släppts har dock mamman hunnit bli en zombie, och en del komiska scener utspelas därefter. Kanske inte alla tycker att det är särskilt komiskt, men jag garvade åtminstone högt när mammans öga ploppar ur och så hamnar det i hennes mun och och äter upp det.


En annan rolig, men ganska ovanlig, scen är den där en av huvudpersonerna- Frida- säger åt en liten flicka att allt kommer att ordna sig, allt kommer att bli så bra, så bra ( ni vet hur det brukar låta) och i nästa scen blir flickan överkörd av en bil och senare blir även samma flicka skjuten i skallen då hon har blivit förvandlad till en av de levande döda;P 


Roligt var också scenen med Frida och Joe. Joe är en sådan där som misstänker Frida för att i hemlighet vara terrorist och när zombieepedemin påstås vara en terroristattack utförd av Hammed så blir resultatet att Ted anordnar sitt alldeles speciella förhör med Frida. Det finns inga rätt eller fel svar, oavsett vad Frida säger så blir hon ändå till terrorist ( och det även fast hon vet vad ränderna på USA:s flagga representerar och kan sjunga den amerikanska nationalsången). 


Zombies of mass destruction var ganska b-aktig men jag tror att det också var meningen att den skulle vara det. Filmen är inte direkt påkostad och den har inte heller några bra skådespelare, samtidigt som det bidrar lite till charmen och underhållningen. Gore-scenerna är inte speciellt magstarka, och det är ganska sparsmakat med blod och slafs, något som gjorde åtminstone mig lite besviken. Filmen har framför allt en ganska underlig och, om man är på det humöret, rolig humor. Funkar rätt bra som efterfest-bakis-film, men kommer knappast att vara ihågkommen speciellt länge efter att den har tagit slut.







 

Av roboguy - 11 april 2011 17:58

Herregud- vilket fantastiskt väder det har varit i dag! Flera plusgrader ( 13 plusgrader var det vid fyratiden men jag misstänker att det har varit ännu varmare under dagen). Lite tråkigt är det att man har varit instängd på Sunes under det här vårsommarvädret drabbat oss, men det kan man inte göra något åt;P Mer sådant här väder nu, flera dagar framöver tack!




 

Av roboguy - 9 april 2011 20:21

Inte alls dumt påskpynt i stan och runtomkring. Påskkärringen tycker jag bäst om medan tuppen är en återanvänding från förra året;P Men det är fint gjort tycker jag i alla fall. Apropå ingenting;O






   

Av roboguy - 9 april 2011 19:08

Jag vet inte riktigt om jag tycker om den modernisering som statsbiblioteket i Piteå genomför just nu, och som har kommit i drift. Det verkar inte så avancerat att låna böcker, men jag antar att det är äldre personer som är mest konfunderade över hur det fungerar. Men allvarligt talat- personalen på biblioteket... Hur mycket tid gick egentligen till spillo för att låna/ta emot böcker? Gick det verkligen så mycket tid till spillo att ni upplever det som att ni inte kunde hjälpa till med att rekommendera böcker eller hjälpa besökarna att hitta böcker eller information? Nja, jag har lite svårt att tro på att det är anledningen. Min upplevelse är i alla fall att ni fanns mycket väl på plats för att besvara frågor även på den "gamla tiden", och att ni sprang omkring med besökare överallt utan att det påverkade andra besökare som ville låna/lämna tillbaka böcker. Så vad precis den stora vinsten med det här systemet skulle vara, det vet jag inte riktigt. Ett skäl kan ju vara, som en av de intervjuade i artikeln nämner, att låntagarna inte vill skylta med alla de böcker som de vill låna, som Orgasmboken eller Mein Kampf. Det är ett bra skäl, även jag har lånat en del böcker som jag egentligen inte velat att bibliotikarien skulle se ( eller någon annan som råkar titta på bokomslaget etc).


Nåja, får se vad jag har att säga efter att man har varit på biblioteket och provat det nya systemet. Lite tråkigare är det allt att man inte har någon att prata lite med medan man genomför lånet, för jag brukar alltid fråga om han/hon har läst boken som jag står i begrepp att låna eller om de har några andra rekommendationer att komma med. Allt behöver inte med nödvändighet bli digitaliserat och "kallt"- personligt bemötande är förmodligen en bristvara i en nära framtid!






 

Av roboguy - 6 april 2011 22:32

Ååååhh vad det är jobbigt att vara förkyld och att det rinner ur näsan hela tiden och att man inte känner sig igång till hundra procent. Det blir ganska jobbigt att vara på praktiken när man inte kan prestera, även om det faktiskt gick bra att stå i grillen hela dagen. Jag lyckades undvika några större misstag den här gången, men det är kanske inte så konstigt då jag i princip har gjort baconburgare hela dagen ( det var den vi hade till reapris i dag nämligen och det var nästan alla kunder som beställde baconburgare). Det enda stora misstaget som jag gjorde mig skyldig till var att jag brände lite hamburgarbröd... Men det kan ju hända alla;P Men jag hoppas att jag inte behöver stå i grillen mer den här veckan, för jag tror inte att det går bättre medan jag är sjuk.

Det är ganska jobbigt att behöva springa iväg och snyta sig i parti och minut, för jag vill inte stå i grillen och snyta mig nämligen! Som plus på menyn så känner jag att jag har lite feber också ikväll, men jag hoppas att jag lyckas sova bort det inatt. 


Den här veckan kunde ha varit bättre, men samtidigt hade den kunnat vara sämre... Jag vet åtminstne en person som har det betydligt värre än vad jag har, så jag kan ju åtminstone trösta mig med att någon annan har det värre än vad jag har;) 


Å andra sidan så vet vi ju att vi killar drabbas hårdare av en "vanlig" förkylning!







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards