Alla inlägg under april 2011

Av roboguy - 6 april 2011 22:20

Häromdagen talade jag med Anne Ramberg, generalsekreterare i Advokatsamfundet. Hon yppar inte längre känsliga saker i telefon. Man vet inte vem som lyssnar."


En generalsekreterare i Advokatsamfundet vågar inte säga vad hon vill i telefon. För man vet ju aldrig vem det är som lyssnar på samtalet...


Det som tidigare var otänkbart är nu vardag. Försvarets radioanstalt övervakar rutinmässigt datatrafik och fiskar efter uppgifter som myndigheten finner intressanta."


Smaka på orden- övervakar rutinmässigt datatrafik! Bara det ger mig skälvningar och rysningar.


Och kameror, ja de finns snart sagt i varje svenskt hem. Inte en helt omöjlig tanke. Krig är fred. Övervakning det nya- fast vi har lärdom från förr om hur information missbrukas. Ska vi aldrig lära oss? Storebror är i antågande, och det är få som vill göra något åt det. Att tala fritt i telefon är ingen självklarhet längre. Vad blir nästa steg?




http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article12838739.ab





 

Av roboguy - 5 april 2011 22:05

Härligt att den hyllade serien The Killing har köpts av en TV-kanal här i Sverige, för jag vill väldigt gärna se hur det går för Joel Kinnaman i internationella sammanhang;) Men jag tror han gör bra ifrån sig i den här serien, och i överlag så verkar The Killing vara riktigt spännande! Hoppas att det inte dröjer alltför länge innan den börjar visas i svensk TV.




http://www.expressen.se/noje/1.2391972/kinnamans-succeserie-till-sverige






 

Av roboguy - 5 april 2011 18:55

Det är typiskt att det ska vara så fint väder mitt i veckan men å andra sidan så hade jag förmodligen ändå inte varit utomhus speciellt mycket även om det hade varit helg;) Jag är ingen ute-person direkt! Men visst- efter en lång och kall vinter så glädjer jag mig ändå åt att solen äntligen börjar värma och att snön smälter och att det i dag har varit plusgrader upp till 10 tolv grader! Underbart.


Mindre roligt är att man har gått och blivit förkyld. Jag kände mig visserligen ganska konstig i går och misstänker att jag faktiskt hade feber, men den försvann och i dess ställe kom rinnande näsa och förkylning;P Och jag som hade klarat mig så länge från att vara sjuk... Jag trodde nästan att jag skulle klara mig hela våren från att bli sjuk, men icke. Å andra sidan så finns det ju olika nivåer av helvetet, och -peppar, peppar- jag är inte såpass krasslig att jag måste vara sängliggande och inte orkar göra någonting alls, så det är jag glad över. Men det är ändå inte roligt att vara så "svag" i kroppen och att man känner sig småkrasslig mest hela tiden. Men det är inget som en liten alvedon inte kan råda bot på.


Börjar känna av lite vårkänslor, tror jag. Sinnet lättar, man känner sig lite gladare, lite positivare. Det är bara synd att man inte har någon som man kan glädjas tillsammans med.





 

Av roboguy - 5 april 2011 18:24

Svårt att säga vad man ska tycka om Arnold Schwarzeneggers nya projekt, men jag är övertygad om att jag hade tyckt om det om jag hade varit lite yngre;P Men det känns lite som att man har sneglat en aning för mycket på Japan, speciellt teckningsstilen påminner mer om Japan än USA, men å andra sidan så är kanske serien producerad i Japan... Äh vad invecklat det här blev. Får se om man lägger ned någon tid på att se den här serien, annars väntar jag nog hellre på filmatiseringen istället....






http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article12836490.ab





 

Av roboguy - 4 april 2011 22:26

Efter lång väntan och uppbyggda förväntningar så trodde jag att filmen A serbian film skulle leverera och att den skulle vara chockerande och provocerande. På sätt och vis är den väl just det också, och jag förstår om en del tycker att det som finns med i filmen är "över gränsen". Men jag tycker inte att det här var så farligt, inte alls. Den första halvan av filmen var rena rama porrfilmen, sexscener varvades med mycket prat och det gjode att i alla fall jag funderade en och två gånger på att stänga av eländet eftersom ingenting gjorde mig nyfiken eller intresserad av att se vad som skulle hända härnäst. 



Läs inte mer om du inte har sett filmen!


Det jag tycker man kan skönja i A serbian film är en lättsam "kritik" mot vad som kan visas på film. Vad är vi beredda att titta på egentligen? Som regissören säger i en sekvens av filmen, det här är en ny genre. Vad syftade han på där egentligen? Jag tror att det handlar om att vi dras till alltmer våldsamma filmer och att vi nästan inte backar för att se i princip vad som helst på film. Hur långt kan den utvecklingen gå, innan det blir för mycket? Med allt mindre censur och kontroll av filmer innan de når ut på marknaden ( eller Internet för den delen) så finns det ju nästan ingen gränsvakt som kommer och blåser i visselpipan och säger att det här ska du inte titta på, för det är inte lämpligt för dig. Vem fungerar som denne vakt i dagens läge? Den som vill, kan se på precis vad som helst. 


Det fanns visserligen en del scener som får det att vända sig i magen på dem som inte är lika hårda som jag. Men jag fann inte något som var särskilt märkvärdigt med den här filmen, och jag blev aldrig chockad på det sätt som förmodligen var meningen att man skulle bli. Jag hade också hoppats på lite mer blod och "nasty" scener, men blev besviken. 


Men debatt var den än visas kommer garanterat A serbian film att orsaka. En av de mer kontroversiella filmerna från förra året är det definitivt, men kankse inte på det sättet som jag hade väntat på. Jag blev besviken, men andra tycker säkert att varningen på omslaget är befogat. 











 

Av roboguy - 3 april 2011 02:11

"Glömskan är alarmisternas främsta vapen. Att vi råkar leva i en tid som vi anser vara tekniskt överlägsen alla andra tider är ingen garanti för att våra själar har hängt med tekniken. Istället oroar vi oss för samma saker i dag som för hundra eller tusen år sedan. Och även om vi inte längre tror på tomtar och troll så tror många att utomjordingar vandrar bland oss och att spöken hemsöker våra hus. Vi sätter vårt hopp till att lotter ska förändra våra liv och spottar fortfarande när en svart katt råkar springa över gatan.



Clas Svahn är en smart och resonabel karl. Det här skrev han apropå "paniken" när supermånen var i antågande, och han har ju helt rätt i det han skriver. 1992 så var det senast supermåne, och ingenting hände på jorden men det hade vi glömt bort, och ingenting hände heller 2011 och nästa gång supermånen dyker upp så kommer samma panik att utbryta igen på Internet. Suck!


Läs Svahns blogg, jag tycker att den är mycket läsvärd i alla fall.



http://www.dn.se/blogg/markligheter/






 

Av roboguy - 2 april 2011 20:49


" Det var länge sedan vi hörde något om remakeplanerna för Ed Woods klassiker Plan 9 from Outer Space. Men tystnad är inte alltid lika med overksamhet. Enligt Arrow in the Head har skaparen John Johnson idag, den 25 mars, börjat filma i Roanoak i Virginia. Planen är att avsluta inspelningarna den 25 april med släpp på dvd strax efter.

Aliens återuppväcker döda och förvandlar dom till zombier och vampyrer för att hindra mänskligheten att skapa en slags soldriven bomb. Vi får se hur illa det slutar."



Herregud, tänker man allvarligt göra en remake på den film som kallas för världens sämsta film? Tja, resultatet kan väl knappast bli sämre än originalet, eller??



En teaser för eländet finns också;P

http://www.youtube.com/watch?v=eJh-gdpJxJo&feature=player_embedded






 

Av roboguy - 2 april 2011 20:48

http://www.youtube.com/watch?v=t4H_Zoh7G5A


J.Lo:s låt går varm i hörlurarna just nu! 


Någon som har bra partymusik-tips?!





 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards