Alla inlägg den 8 maj 2011

Av roboguy - 8 maj 2011 23:58

Det är ju skittråkigt att Pekka Lindmark fick lämna programmet, men han hade inte en chans mot Limpard i nattduellen tyvärr- men samtidigt ska Pekka ha credd för att han genom hela programmet har haft en så jävla härligt avslappnad attityd till alltsammans- till och med under nattduellen så skrattade han mest medan han blev besegrad! Och han har hela tiden haft samma sköna attityd, distans och massvis med härlig humor. Jag kommer sakna honom i de återstående programmen.


Och jag hoppas att Ingemar " E.T" Stenmark sopar banan i fortsättningen och blir mästarnas mästare. Jävlar vilken fysik gubben har! Herrejävlar, skulle man bara vara i hälften så bra kondition som han är i vid den åldern så skulle man vara överlycklig. E.T är äldst i gänget, men ändå så outstanding. Det är det inte många som skulle klara av.





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article12995772.ab







 

Av roboguy - 8 maj 2011 23:21

Ja, så gjorde man ett nytt försök att se A history of violence. Förra gången jag försökte orkade jag inte mer än tio minuter på grund av att det hände alldeles för lite i inledningen för att jag skulle fångas in och bli intresserad av fortsättningen, men ikväll hade jag en större portion tålamod och så fanns det helt enkelt ingenting annat att sysselsätta sig med denna söndagskväll så det var lika bra att se den här ganska omtalade filmen. David Cronenberg och Viggo Mortensen har verkligen lyckats hitta kemi mellan varandra här och den här filmen är betydligt bättre än vad nästa samarbete visade sig vara, Eastern promises gillade jag inte alls. 


Om du inte sett filmen, läs inte mer!




Men jag hade tyckt om A history of violence om den hade varit 45 minuter bara och inte längre... Jag tycker filmen dog lite när Viggo klarar av sina antagonister alldeles för snabbt, och fortsättningen om hans verkliga bakgrund var inte så intressant. Jag trodde det skulle bli något "mer" utav mötet med hans broder, men det blev liksom bara... lite prat, sen fick Viggo döda dem- problemet löst... Och sen inget riktigt avslut heller. Inte bra!


Jag uppskattar Viggo Mortensen i alla fall. Han lyckas övertygande i rollen som dels engagerad familjepappa för att i nästa sekund växla till mördar-rollen. Ed Harris var också bra, men tyvärr fick han vara med alldeles för lite. Men av det lilla utrymme han ändå hade till sitt förfogande så gjorde han det riktigt bra. I överlag var filmen bättre än vad jag trodde, samtidigt som slutet var lite för intetsägande. Cronenberg borde släppa en förlängd version av filmen, där det förklaras lite mer och där det knyts samman lite bättre...






 





Av roboguy - 8 maj 2011 01:43

Till en av filmens bättre stunder kan bara inledningen nämnas; en clown som sitter och ordnar med sitt makeup medan man ser en blond kvinna i bakgrunden, som man tror är ett offer. Ganska snyggt gjort faktiskt! Sen, när man förstår vem kvinnan är, så är inledningen inte riktigt lika bra längre men det är en annan femma. Jag tyckte också om att reportern Jennifer började med att fundera över vad som gör att en människa blir ond och vad som tillslut gör att den människan börjar mörda, men så mycket mer av de intressanta tankarna ser man inte röken av under resten av filmen. 


Jag borde jubla över allt blod, splatter, tarmar och äckel som visas upp i 100 tears, men det gör jag inte, inte då det liksom inte har något annat syfte än att bara visa upp just tarmar, blod och avhuggna kroppsdelar- inte två gånger, utan snarare fem, sex, åtta, tjugo gånger bara för att man riktigt ska förstå hur jävla galen clownen är... Det blir tillsist alldeles för mycket, och helt utan någon synbar anledning. Orsaken till slakten står skriven i stjärnorna, jag fick i alla fall inte ihop någon mening till varför clownjäkeln var så mordisk men det hade något med att göra att han blev oskyldigt anklagad för våldtäkt och därför måste han mörda hundrafemtioelva andra på grund av det. Logiskt? Nej, precis logiskt är det sannerligen inte. Dessutom är polisen dummare än vad Långben är och skulle inte ens övertyga en senil gammal tant att de är snutar, och det gestaltas bäst i scenen där Jennifer och hennes fotograf hittar en överlevare från det ställe där clownen nyligen varit på mordorgie. Ja, ni förstår va- polisen missar att det finns en överlevare där det har begåtts massmord? Yeah, troligt som fan...


Det enda som var lite roligt var då Jennifer och fotografen fick jaga dvärgen Drago för att få reda på lite information om clownmördaren... Ja, man får gripa efter halmstrån för att finna något sevärt eller ens minnesvärt från den här dyngan. 


Nej, nu i efterhand önskar jag mest av allt att jag hade struntat i 100 tears. Den förtjänar inte att ses överhuvudtaget!






 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards