Direktlänk till inlägg 11 maj 2011
Det är ju inte bra att datorvanor försämrar barns läsförmåga och att det innebär att barn hellre sitter vid datorn istället för att ägna tid åt bokläsning. Samtidigt pågår ju en hel del olika projekt som syftar till att göra så att barn och ungdomar gör det till något naturligt att läsa åtminstone en bok i veckan, men böcker har nog inte samma konkurrenskraft som att sitta vid datorn på fritiden. Då är det viktigt att skolan ser till så att de under någon svensklektion sitter och läser kontinuerligt.
Det här hade man kunnat skriva om i rapporten som man en gång satt och svettades över, samtidigt som det här bevisar att jag inte var helt fel ute med min första rapport- det enda problemet var bara att det inte fanns någon forskning om det här, och att jag inte lyckades hitta några tillförlitliga källor för mina "påståenden". Men den här artikeln understryker i alla fall att jag inte var helt fel ute trots allt...
http://svt.se/2.27170/1.2422585/datorvanor_forsamrar_barns_lasformaga
Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | |||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||
16 | 17 | 18 | 19 |
20 |
21 | 22 | |||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | |||
30 | 31 | ||||||||
|