Alla inlägg den 28 maj 2011

Av roboguy - 28 maj 2011 21:49

Ett tips innan man börjar se Drive Angry 3D är: bunkra upp med några öl ( eller valfri alkoholhaltig dryck ) och drick några innan du bänkar dig och börjar titta på filmen. Drive Angry 3D blir betydligt roligare om man är lite berusad, nämligen. Den fungerar även utmärkt om du är bakis eller på andra sätt ställer in hjärnan på "låg nivå". 


Jag tycker att Drive Angry 3D var underhållande, lite crazy men gav inget mervärde- men vad gör det, för det är ju trots allt underhållning man vill ha när man börjar se på en film, eller hur? 




Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Jag tycker att det är synd att Nicolas Cage är med i sådana här filmer numera, men har man gjort av med alla sina stålar och behöver cash så förstår jag att man medverkar i vad f-n som helst för att utöka storleken på plånboken. Det betyder samtidigt att man inte behöver lägga ned någon stor möda på att "leva sig in" i en karaktär, eller läsa igenom manuset tillräckligt noga för att upptäcka i förtid att manuset inte riktigt håller, att 3D-effekterna mest är en ursäkt för att få ha med 3D i titeln så att filmen ska besökas av 3D-hungrande tonåringar. För kort och gott suger handlingen, och man har sett det många gånger förr. 

Men Nic Cage gör faktiskt en av de mer sevärda prestationer i den här filmen än vad man har sett honom göra på ett tag ( tyvärr, men så ligger det till ). Och det är en scen framför allt som är riktigt jäkla sjuk, samtidigt som det är här det är tänkt att ölen, eller vad man nu valt att dricka, ska kicka in så man ser det absurt roliga i det som inträffar- Cage har sex med en blond kvinna, röker en fet cigarr och har solbrillorna på- och mitt i alltsammans stormar det in ett gäng skurkar med avsikt att ta livet av vår kära hämnare! Jag tyckte att den scenen faktiskt gjorde hela Drive Angry 3D sevärd, för den är jävligt konstig och jag skrattar fortfarande när jag tänker på den...Och det finns fler sådana här underhållande godbitar i den här filmen, men jag ska inte beskriva dem allesammans- det blir mycket roligare när man inte vet vad som komma skall... 


Men jag gillade också den mystiske "Revisorn". En replik han har i filmen är klockren, och den blir inte lika rolig när jag återger den här, men ni får en uppfattning om hur denne Revisor är som personlighet:

- Jesu...utbrister tonårskillen.

- Jesus är en hantverkare och tro det eller inte, men han föredrar faktiskt snaggat, svarar Revisorn!


Stackars snygga Amber Heard har så mycket attityd och tuffhet att man börjar undra om hon inte har hamnat i helt fel film, för man vet ju att det faktiskt inte är kvinnan som kommer att fixa biffen i sådana här filmer hur mycket hon är är uppkäftig mot skurkarna och hur mycket hon än vill slåss och sparkas. Sorry, men det är ju faktiskt så det ligger till i sådana här filmer! Men jag gillar i alla fall att Ambers karaktär Piper är mer än en snygg blondin som hjälper Cages karaktär, och fler sådana här kvinnor skulle sannerligen behövas i de flesta actionfilmer. 


Kort och gott, Drive Angry 3D är jävligt underhållande om man är på rätt humör ( vilket jag var efter att ha druckit x antal öl innan jag började se på filmen ) men gissningsvis kommer man ändå att ha glömt bort den relativt snabbt. Men underhållning för stunden är inte helt fel, då och då. 










 

Av roboguy - 28 maj 2011 19:38

Terrence Malick kommande film Voyage of Time låter i mina öron som ett vansinnigt ambitiöst företag, för den ska enligt uppgift handla om: "  hela vår tidsepok, från universums födelse till den stora kollapsen som inkluderar de första tecknen på liv, bakterier, pionjärer, första kärleken, medvetenheten, utvecklingen av mänskligheten, liv och död och slutet på universum." Talar vi om en klassisk mastodontfilm på en speltid av fyra-åtta timmar? Hur ska Terrence hinna med att berätta om allting, från universums födelse och allt däremellan fram tills dess det är slut för universum? Ska bli intressant att se om han verkligen lyckas.


Däremot vet jag inte om jag alls kommer att se The Tree of life, Terrences Guldpalmenvinnande film. Jag har sett trailern och läst lite om filmen, och den verkar inte vara något som jag skulle uppskatta. Men man får väl se vad som händer...





http://www.moviezine.se/artikel/7473-pitt-samarbetar-med-malick-igen





 

Av roboguy - 28 maj 2011 18:30

" Skräckmästaren John Carpenter verkar just nu jobba med en tonårings energi. Han är aktuell med mentalsjukhusskräckisen The Ward som släpps på Video on Demand 8 juni. Men han är även involverad i filmsekvenserna i första persons horrorskjutaren F.E.A.R 3 som släpps 23 juni. Bloody Disgusting fick några ord med Carpenter där han avslöjade att han har fler prylar i kikaren. Bland annat så verkar hans Darkchylde-projekt nu kommit igång på allvar.


-Jag jobbar på flera intressanta saker. Jag jobbar på en filmversion av en serietidning som heter Darkchylde, som jag är exalterad över. Det är en liten gotisk västern jag eventuellt kommer att göra. Det är en välputsad psykologisk thriller jag eventuellt kommer att göra, säger Carpenter och tillägger: Men just nu lägger jag all min energi på NBA-slutspelet (National Basketball Association)."


Det projekt jag ser fram emot mest är Darkchylde, vilket tydligen Carpenter också verkar vara mest entusiastisk över. Men det återstår att se om The Ward är bra eller inte, för är den filmen inte något vidare så ska jag skruva ned förväntningarna på John Carpenters kommande projekt. 





 

Av roboguy - 28 maj 2011 16:39

Lite nya trailers för kommande serier som ser ganska intressanta ut!


The Secret Circle- okej för att den ser mer än lovligt tråkig ut och påminner en smula om sådana serier som Vampire diaries, men innan man har sett ett eller två avsnitt av vilken serie som helst så finns ju möjligheten att det kan vara bra! Vi får väl se hur den här serien är när den visas så småningom...


http://www.youtube.com/watch?v=xCevEXNcaKI




 



Person of interest verkar lovande, kanske framför allt för att det är regissören Christopher Nolans bror, Jonathan, som regisserar och J.J Abrams finns med i bakgrunden- det gör att man kommer att hålla ett öga på den här serien!


http://www.youtube.com/watch?v=rDzwkj3VO8g





 

Av roboguy - 28 maj 2011 15:36

"The feel bad movie of Christmas", ja så kan man också kalla en film och frågan är huruvida publiken är sugen på att se en må dålig-film vid juletid? Men de allra flesta är väl ganska trötta på de sockersöta julfilmer som alltid dyker upp i december. 

Jag börjar se fram emot mer och mer David Finschers filmversion av Män som hatar kvinnor. Jag hoppas på att Finscher som vanligt har gjort en riktigt bra film, och sedan återstår det att se- kommer originalet att vara bättre än den amerikanska versionen? Jag tror Finschers version slår den svenska med hästlängder, men man vet ju aldrig. Svaret får vi inom en inte alltför avlägsen framtid...





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13094842.ab








 

Av roboguy - 28 maj 2011 02:45

Jag har väldigt stora problem att ta sådana här filmer på så stort allvar, oavsett hur välberättade och "trovärdiga" de än må vara. Alltsedan Excorsistens premiär har dessutom alla filmer som handlar om djävulsutdrivare antingen kopierat Excorsisten, eller bara gjort lite billig b-film av detsamma. The Rite rör sig väl lite mitt emellan tycker jag, men med ganska säker hand lyckas ändå den svenske regissören Mikael Håfström åtminstone hålla sig borta från de värsta fällorna. Jag ser alltid sådana här filmer med en stor skopa skeptism, och då The Rite är baserad på "verkliga händelser" så växer min skeptism ännu mer eftersom jag inte tror att mycket mer än grundberättelsen bygger på en verklig händelse ( en tvivlande präst som sedamera blir övertygad om att både Gud och djävulen måste existera ) men att många av händelserna som finns med i filmen aldrig har ägt rum. Det är som det brukar vara, med andra ord. 


Av någon anledning fick jag för mig att huvudpersonen som spelas av Colin O´Donoghue var Jacke Gyllenhaal... Jag vet inte riktigt hur jag fick det att gå ihop, men båda är ju unga och snygga och det är väl egentligen det som alla nya, unga skådespelare har. Jag tyckte Colin gjorde en helt okej insats, men han hade inte speciellt mycket att göra egentligen- se lite tvivlande, rädd ut från början, sedan lite mer självsäker även om han såg ut precis som i början av filmen såväl som han var i slutet. Men en inre utveckling genomgår karaktären definitivt. 

Rutger Hauer har inte heller så mycket att göra, och faktum är att han inte gör något bestående avtryck på mig ... Hauer har gjort betydligt mycket bättre filmer tidigare, så hans medverkan i den här filmen kommer nog inte att bli ihågkommen som hans bästa prestation direkt. 


Mest minnesvärd är faktiskt Anthony Hopkins. Men egentligen spelar han väl ungefär samma roll i varje film som han medverkar i, den där äldre, kultiverade herren- det känner man igen! Men jag tyckte det var väldigt underhållande i slutet, då det var närapå gränsen för överspel för gode Hopkins! 


Om den fakta som omnämns i början av filmen- att över en halv miljon om besatta människor kommer in till Vatikanen- så undrar jag lite över om alla de fallen är så exceptionella som de som förekommer i filmen? Varför får man aldrig höra talas om dem, eller måste man läsa mer eller mindre obskyra tidskrifter för att få höra talas om dessa? 


The Rite var lite bättre än vad jag trodde att den skulle vara, men jag är fortfarande inte övertygad varken om att Gud eller djävulen existerar. Men den här filmen har inte heller som mening att göra någon troende, den är enkel och hyfsad underhållning som fungerar för stunden men som inte kommer att efterlämna något större avtryck. Godkänd underhållning, men inte så mycket mer än så...








 

Av roboguy - 28 maj 2011 00:59

Bait verkar vara en vild blandning mellan Jaws, Deep blue sea och valfri katastroffilm som förorsakar problem för de inblandade och som orsakar att hajar ( eller kanske bara en?) lyckas ta sig in i ett köpcentrum/affär... Med de förutsättningarna kan det ju inte bli annat än bra, och dessutom är den ju i 3D och bara det gör ju att vi går man ur huse för att se en film i 3D, något som garanterar att priset på biljetten är befogad...

Vi får helt enkelt hoppas på att regissören Russell Mulcahy- som står bakom sådana filmer som klassikern Highlander, Resident evil 3, Give ém hell Malone- lyckas få någon rätsida på den här filmen, och jag tror ändå att den blir ganska underhållande! 







http://www.youtube.com/watch?v=3sxqkqXzCAU








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards